Керівники Мінінфраструктури, Держприкордонслужби та Держмитслужби України обговорили Ініціативи для розв’язання проблеми черг вантажівок на західному кордоні України

НАЗАД
08 вересня 2022 16:55

У Медіацентрі Україна-Укрінформ відбувся брифінг «Відкритий кордон: ситуація з чергами на автомобільних пунктах пропуску».

У ньому взяли участь міністр інфраструктури України Олександр Кубраков, в. о. голови Державної митної служби України Вячеслав Демченко, голова Державної прикордонної служби України Сергій Дейнеко та заступник міністра інфраструктури України Мустафа Найєм.

Спікери констатували, що повномасштабна російська агресія змусила перенаправити вантажні перевезення з морських портів, через які раніше йшло 80% вантажів, на західний кордон України. Вжиті заходи українською владою та суміжними дружніми країнами, особливо Польщею, суттєво сприяли організації руху людей та вантажів через кордон з врахуванням пріоритетних потреб. Найбільше складнощів зараз викликає питання забезпечення вантажних перевезень, слабкою ланкою яких є проведення ветеринарного та фітосанітарного контролю на польському боці, внаслідок якого утворюються рекордні багатокілометрові черги. Зокрема, перед «Ягодином» у черзі стоїть 2670 вантажівок. Як зауважив Вячеслав Демченко, лише через простій у цьому пункті пропуску бюджет України щодня недоотримує близько 55-60 млн гривень.

«Ми робимо все можливе для того, щоб зняти напругу, щоб водії вантажних автомобілів не чекали на перетин кордону від трьох до 7 днів, бо це не є нормально», - наголосив під час виступу Голова Державної прикордонної служби України.

Сергій Дейнеко поінформував про кроки, які були вжиті для покращення можливостей руху через кордон в умовах, що склалися. Ці заходи, наприклад, допомогли розв'язати проблему з дефіцитом пального на території України. Серед іншого, також було рішення щодо припинення пропуску легкового транспорту через «Ягодин», щоб покращити рух вантажівок. Але у суміжному пункті пропуску «Дорогуськ» працює лише 3 працівники фітосанітарної служби. Щоб збільшити їх кількість польські перевізники неодноразово зверталися до представників влади.

«Дуже хотілося б обійти відкриті звинувачення, тому що Польща дуже багато робить зараз для нас. Найбільшу допомогу ми отримуємо саме від Польщі», - зауважив Сергій Дейнеко та висловив сподівання, що у взаємодії з представниками польської влади проблему черги вдасться найближчим часом вирішити.

Мустафа Наєм поінформував, що через «Ягодин» йшло 40 відсотків усього українського експорту. При цьому в’їзд в Україну для вантажівки займає 22 хвилини: 7 хвилин на прикордонний контроль, 15 хвилин – на митний. Приблизно так само ефективно працюють польські прикордонні та митні служби, які здійснюють контроль, скажімо по 15-20 хвилин, а потім у перевізників іде по 4-5 годин очікування на фітосанітарний і ветеринарний контроль.

Представники української влади звернулися до польських колег з ініціативами, які мають сприяти розв’язанню проблеми з чергами. Серед цих ініціатив:

відкрити два місця пропуску порожніх вантажівок на українсько-польському кордоні на ділянках «Нижанковичі-Мальховіце» та «Варяж-Усмеж»;

у п’яти пунктах пропуску здійснювати позачерговий пропуск порожніх вантажівок і не здійснювати їх облік, як таких, що перевозять вантажі (оскільки кількість таких перевезень лімітована);

збільшити кількість представників служб фітосанітарного та ветеринарного контролю;

розглянути можливість сортування вантажів за групами;

забезпечити недискримінаційні умови діяльності українських та іноземних перевізників.

Олександр Кубраков висловив сподівання, що більшість цих питань буде обговорено та почнуть вирішуватися після візиту в Україну Прем’єр-міністра Польщі Матеуша Моравецького. Також дещо розвантажити кордон має відкриття найближчим часом двох пунктів пропуску на кордоні з Румунією у Чернівецькій області.

Відгуки та коментарі

Ваше ім'я
Ваш E-mail
Текст

Популярні розділи та сервіси