Технологічна схема пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для залізничного сполучення «Могилів-Подільський - Волчинець»

НАЗАД
26 червня 2024 11:49

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ начальника Могилів-Подільського прикордонного загону

від «21» травня 2019 року № 127

 

 

Технологічна схема

пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для залізничного сполучення

«Могилів-Подільський - Волчинець»

 

І. Загальні положення

 

1. Технологічна схема пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для залізничного сполучення «Могилів-Подільський - Волчинець» (далі – Технологічна схема) розроблена у відповідності до вимог Закону України «Про прикордонний контроль», Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 751, Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 451, а також інших нормативно-правових актів.

2. Технологічна схема визначає правові основи організації та здійснення прикордонного, митного та інших видів контролю в міжнародному пункті пропуску «Могилів-Подільський – Волчинець» (далі – пункт пропуску «Могилів-Подільський - Волчинець»), в пасажирських поїздах міжнародного сполучення під час руху на ділянці залізничного маршруту «Могилів-Подільський – Жмеринка – Могилів-Подільський», і спрямована на удосконалення рівня взаємодії відділу прикордонної служби «Могилів-Подільський» (далі – підрозділ охорони державного кордону), відділу митного оформлення «Залізничний» митного поста «Дністер» Вінницької митниці ДФС (далі – відділ митного оформлення),працівників Вінницької митниці ДФС, структурного підрозділу залізничного транспорту України, дотримання графіку руху пасажирських поїздів, забезпечення скорочення часу прикордонного, митного та інших видів контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, визначає послідовність здійснення прикордонного і митного контролю, а також інших видів контролю під час пропуску через державний кордон.

3. Усі процедури контролю, що здійснюються посадовими особами контрольних органів та служб в пункті пропуску «Могилів-Подільський - Волчинець», не повинні впливати на ефективність протидії протиправній діяльності в пункті пропуску. При цьому зміст процедур контролю визначається відповідно до положень міжнародних угод України, вимог законодавства України, нормативно-правових актів України, наказів та розпоряджень центральних та місцевих органів виконавчої влади з прикордонних питань, прийнятих в межах їх повноважень.

4. При надходженні нових нормативно-правових актів окремі положення цієї Технологічної схеми можуть не відповідати їх вимогам. В цьому випадку слід керуватися, до внесення змін в діючу Технологічну схему, вимогами цих законодавчих актів.

5. Терміни і поняття, що використовуються в цій Технологічній схемі, вживаються у значенні, наведеному в Митному кодексі України, Законах України «Про прикордонний контроль», «Про державний кордон України», «Про державну прикордонну службу України» та інших нормативно-правових актах, а саме:

вантаж - майно, крім багажу, а також бортових припасів (для повітряних, морських та річкових суден), що перевозиться транспортними засобами;

багаж - речі пасажирів, членів екіпажу, що перевозяться транспортним засобом згідно з угодою з перевізником;

огляд транспортних засобів і вантажів - комплекс дій та заходів щодо недопущення випадків незаконного переміщення через державний кордон осіб з використанням обладнаних схованок та їх виявлення, а також незаконного переміщення, у тому числі з використанням схованок, через державний кордон зброї, наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, боєприпасів, вибухових речовин, матеріалів і предметів, заборонених для переміщення через державний кордон, виявлення викрадених транспортних засобів;

контрольні органи і служби - державні органи і служби, що здійснюють передбачені законом перевірки рівня іонізуючого випромінювання та заходи офіційного контролю згідно чинного законодавства України;

контроль першої лінії - заходи щодо перевірки в мінімально необхідному обсязі з метою визначення наявності законних підстав для перетинання державного кордону особами, транспортними засобами та переміщення через нього вантажів;

контроль другої лінії - заходи щодо додаткового вивчення наявності законних підстав для перетинання державного кордону України (далі - державний кордон) особами, транспортними засобами і переміщення через нього вантажів.

6. Умовні скорочення, які використовуються в цій Технологічній схемі:

СЗПН – прикордонний наряд «Старший зміни прикордонних нарядів»;

СПНППр – прикордонний наряд «Старший прикордонних нарядів у пункті пропуску через державний кордон»;

ПД – прикордонний наряд «Перевірка документів»;

ОТЗ - прикордонний наряд «Огляд транспортних засобів»;

КР - прикордонний наряд «Контроль за режимом»;

СпТЗ – прикордонний наряд «Спостереження за транспортними засобами»

цус - центр управління службою;

п/н – прикордонний наряд;

впс - відділ прикордонної служби «Могилів-Подільський» Могилів-Подільського прикордонного загону;

ДСП - черговий по станції «Могилів-Подільський»;

ПЕМ - поїзний електромеханік поїзду закордонного сполучення;

ЛНП – лінійний начальник пасажирського поїзду.

 

ІІ. Характеристика пункту пропуску, умови функціонування

 

1. Пункт пропуску «Могилів-Подільський - Волчинець» визначений Угодою між Урядом України та Урядом Республіки Молдова про пункти пропуску через українсько-молдовський державний кордон і спрощений порядок пропуску громадян, які проживають у прикордонних районах від 11 березня 1997 року (далі - Угода від 11 березня 1997 року) та відкритий відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2013 року № 187-р «Про відкриття пунктів пропуску через державний кордон».

2. Пункт пропуску «Могилів-Подільський - Волчинець» класифікується:

а) за видом сполучення: залізничний;

б) за характером транспортних перевезень: вантажно-пасажирський;

в) за категорією: міжнародний;

г) за режимом функціонування: постійний;

ґ) за часом роботи: цілодобовий.

3. Відповідно до ст. 11 Закону України  «Про державний кордон України» та ст. 4 Митного кодексу України особи, транспортні засоби, вантажі та інше майно, що перетинають державний кордон України, підлягають прикордонному і митному контролю. Контроль організовується та здійснюється у встановленому актами законодавства України порядку. У відповідних випадках та в порядку, встановленому актами законодавства України, здійснюються також перевірки рівня іонізуючого випромінювання та заходи офіційного контролю.

4. На підставі п. 1 ст. 1 Угоди від 11 березня 1997 року в пункті пропуску «Могилів-Подільський - Волчинець» перетинання державного кордону особами, транспортними засобами та переміщення товарів і вантажів здійснюється будь-якої державної належності.

5. Відповідно до вимог Угоди від 11 березня 1997 року в пункті пропуску «Могилів-Подільський - Волчинець» здійснюється пропуск через державний кордон України у спрощеному порядку громадян України та Республіки Молдова, які постійно проживають в Могилів-Подільському (Україна), Окницькому та Дондюшанському (Республіка Молдова) адміністративних прикордонних районах за внутрішніми паспортними документами з відміткою компетентних органів про постійне проживання в населених пунктах цих районів або закордонними паспортними документами при наявності підтверджуючого документу виданого компетентним органом, що свідчить про постійне проживання в населених пунктах цих районів.

 

ІІІ. Межі території пункту пропуску, зон прикордонного контролю та митного контролю, місця для проведення контролю осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті пропуску, місця стоянки транспортних засобів

 

1. Особи, транспортні засоби та вантажі, перетинають чи переміщуються через державний кордон України в установлених межах території пункту пропуску «Могилів-Подільський - Волчинець» (далі – пункт пропуску).

2. Межі території пункту пропуску «Могилів-Подільський - Волчинець» визначені згідно з пунктом 22 Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 751.

3. Схема пункту пропуску «Могилів-Подільський - Волчинець» (далі - Схема) визначена у додатку 1 цієї Технологічної схеми.

З урахуванням особливостей пункту пропуску через державний кордон, існуючої в ньому інфраструктури, характеру та виду перевезень, в пункті пропуску на період здійснення прикордонного та митного контролю пасажирських та вантажних поїздів встановлено зону прикордонного контролю та зону митного контролю.

4. Зона прикордонного контролю визначається наказом начальника Могилів-Подільського прикордонного загону за погодженням з начальником Вінницької митниці ДФС, а її межі відображаються у Схемі згідно з додатком 1 до цієї Технологічної схеми.

5. Зона митного контролю створюється відповідно до Порядку створення зон митного контролю, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22 травня 2012 року № 583, за погодженням з начальником Могилів-Подільського прикордонного загону, а її межі відображаються у Схемі згідно з додатком 1 до цієї Технологічної схеми.

6. Зона прикордонного контролю та зона митного контролю є режимною зоною пункту пропуску, в якій можуть встановлюватися додаткові режимні правила.

Порушення встановленим правил режиму в пункті пропуску тягне за собою адміністративну відповідальність згідно із законодавством України.

7. В пункті пропуску визначені наступні місця та приміщення для здійснення прикордонного та митного контролю згідно умовних позначень у Схемі (додаток 1 до цієї Технологічної схеми):

7.1. Осіб, товарів, що ними переміщуються:

службове приміщення для здійснення прикордонного та митного контролю в адміністративній будівлі залізничної станції;

службове приміщення підрозділу охорони кордону;

службове приміщення відділу митного оформлення;

вагони та локомотив;

на перонах вокзалу залізничної станції.

7.2. Пасажирських вагонів, локомотиву:

залізничні колії 2, I, 5 в межах пункту пропуску;

місце для здійснення зовнішнього огляду потягів під час руху;

ДЕПО.

7.3. Вантажних вагонів (товарів, які переміщуються ними), локомотиву:

залізничні колії 2, I, 5, 7, 9, 11 (залізничні колії 2, I, 5 – в період відсутності пасажирських поїздів) в межах пункту пропуску згідно умовних позначень у Схемі (додатком 1 до цієї Технологічної схеми);

місце для здійснення зовнішнього огляду потягів під час руху;

майданчик для контейнерів;

рампа для огляду вантажних вагонів;

механічна рампа (вага);

критий майданчик для великогабаритних контейнерів;

ДЕПО.

8. Місця здійснення контролю можуть бути визначені для конкретного вагону (локомотиву) або особи, посадовими особами підрозділу органу охорони державного кордону або підрозділу митного оформлення з урахуванням результатів:

оцінки ризиків;

застосування технічних засобів прикордонного, митного контролю; використання службових собак.

9. Місцем відстою вантажних поїздів, окремих вантажних вагонів, що перевозять небезпечні вантажі визначаються залізничні колії 7, 9, 11 в межах пункту пропуску, оглядова рампа.

10. Для стоянки транспортних засобів, які належать працівникам контрольних органів та служб, визначено територію в пункті пропуску, яка знаходиться на території залізничного вокзалу. Зазначена стоянка не відноситься до меж території пункту пропуску.

11. З метою визначення порядку проходження прикордонного та митного контролю пункт пропуску облаштовується:

відповідними єдиними інформаційними стендами Державної прикордонної служби України і Державної фіскальної служби України;

дорожніми знаками (табличками), світлофорами та дорожнім обладнанням (інженерними пристроями).

11.1. Інформаційні стенди, що розміщуються у пункті пропуску в обов'язковому порядку, повинні містити інформацію, потрібну для перетинання державного кордону України громадянами та особами без громадянства, зокрема щодо їх прав та обов'язків під час перебування у пункті пропуску та проходження того чи іншого виду контролю. Інформаційні стенди щодо порядку перетинання державного кордону України мають бути викладені державною мовою, мовою суміжної держави та англійською мовою.

11.2. Не допускається розміщення в пункті пропуску гербів, прапорів, інших символів організацій, підприємств та установ, що не належать до державної символіки України.

12. Порядок дій при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

При виникненні надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, що може призвести до: повного (часткового) затоплення території пункту пропуску; припинення транспортного/пасажирського сполучення; руйнування адміністративних будівель контрольних служб, службових приміщень підрозділу охорони державного кордону та відділу митного оформлення; випадків травмування (або загибелі) осіб, які знаходяться в пункті пропуску - старший прикордонних нарядів в пункті пропуску:

доповідає старшому зміни прикордонних нарядів, оповіщає представника залізничної станції «Могилів-Подільський», відповідний підрозділ ДСНС;

припиняє пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів, про що інформує підрозділ митного оформлення, підрозділи інших контрольних служб, прикордонний підрозділ суміжної сторони;

організовує оповіщення про небезпеку контрольні органи і служби та громадян, які перебувають на території пункту пропуску;

вживає негайні заходи щодо виведення персоналу у безпечне місце (район);

організовує надання першої медичної допомоги потерпілим, при цьому склад зміни прикордонних нарядів, перебуваючи в безпечному місці, знаходиться у готовності до надання допомоги взаємодіючим органам у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

 

IV. Загальний порядок та послідовність контрольних операцій

 

1. Про в'їзд (прибуття) у пункт пропуску осіб, транспортних засобів інформація подається органу охорони державного кордону і митному органу представниками Державного територіального галузевого об’єднання «Південно-Західна залізниця» (далі – представники ДТГО «ППЗ»).

2. Після в'їзду (прибуття) у пункт пропуску представник ДТГО «ППЗ», чи особа, яка перетинає державний кордон заявляє про готовність до контролю і пред'являє посадовим особам органу охорони державного кордону і митного органу документи, установлені Митним кодексом України, нормативно-правовими актами та міжнародними договорами (особисті, на транспортний засіб і товари), що вважається початком прикордонного чи митного контролю відповідно.

3. Особи, транспортні засоби, вантажі пропускаються через державний кордон після здійснення відповідно до вимог нормативно-правових актів щодо прикордонного та митного контролю.

У випадках, установлених законодавством, товари пропускаються через державний кордон після здійснення посадовими особами органів виконавчої влади, на які відповідно до законодавства покладено здійснення перевірки рівня іонізуючого випромінювання та заходів офіційного контролю, зазначених видів державного контролю.

В інших випадках, з метою скорочення часу на проведення митних формальностей при ввезенні товарів на митну територію України, заходи офіційного контролю в пункті пропуску здійснюються посадовими особами митних органів у формі попереднього документального контролю відповідно до вимог статті 319 Митного кодексу України.

4. У разі в’їзду (прибуття) осіб, транспортних засобів і ввезення товарів в Україну здійснення їх контролю розпочинається прикордонним контролем і закінчується митним контролем, у разі виїзду (вибуття) осіб, транспортних засобів і вивезення товарів з України - розпочинається митним контролем і закінчується прикордонним контролем.

Для здійснення відносно транспортних засобів, товарів інших, крім прикордонного і митного, видів контролю посадовими особами органу охорони державного кордону та митного органу в межах визначеної законодавством компетенції залучаються спеціалісти органів виконавчої влади, на які відповідно до законодавства покладено здійснення таких видів контролю (далі - контролюючі органи). Такі особи для проведення відповідного виду державного контролю прибувають в пункт пропуску.

Якщо такої можливості немає, транспортні засоби, товари повертаються назад і за відсутності будь-яких заборон чи обмежень щодо в’їзду в Україну (виїзду з України) транспортних засобів або ввезення (вивезення) товарів відправляються у пункт пропуску, куди посадові особи відповідного контролюючого органу можуть прибути.

Пропуск товарів, що вивозяться за межі митної території України, здійснюється на підставі позитивних результатів здійснення державних видів контролю у митних органах відправлення. Видані контролюючими органами документи, які супроводжують транспортні засоби, що їх переміщують, і товари, митним органам не пред'являються. Посадові особи контролюючих органів до здійснення контролю не залучаються та до пункту пропуску не викликаються.

Відповідно до нормативно-правових актів та міжнародних договорів контролюючими органами України та суміжних держав може здійснюватися спільний контроль як на території України, так і за її межами.

5. Пропуск осіб, транспортних засобів, вантажів через державний кордон здійснюється уповноваженою службовою особою органу охорони державного кордону за наявності відміток про перетинання державного кордону.

У випадках передбачених законодавством, контроль осіб вважається закінченим, якщо за результатами перевірки паспортних документів уповноваженими службовими особами підрозділу охорони державного кордону і посадовими особами митного органу надано усний дозвіл на пропуск через державний кордон.

6. Контролюючі органи, транспортні та інші організації і установи забезпечують інформування посадових осіб органу охорони державного кордону та митного органу про прибуття (вибуття) у пункт (з пункту) пропуску осіб, транспортних засобів і вантажів, результати їх контролю, пропущені та не пропущені через державний кордон особи, транспортні засоби і вантажі, виявлення осіб, причетних до протиправної діяльності.

Зазначені суб’єкти взаємодіють шляхом обміну інформацією, проведення нарад, спільних інструктажів.

У разі виникнення в пункті пропуску ситуацій, які ускладнюють або унеможливлюють пропуск через державний кордон чи функціонування пунктів пропуску, контролюючі органи в межах своєї компетенції вживають скоординованих заходів до їх локалізації.

7. Посадова особа органу охорони державного кордону безпосередньо в процесі здійснення паспортного контролю інформує посадову особу митного органу про громадян, які в’їжджають в Україну частіше одного разу протягом однієї доби. Порядок інформування визначається нормативно-правовими актами.

V. Види контролю, що здійснюються у пункті пропуску

 

1. Прикордонний контроль

 

Прикордонний контроль - державний контроль, що здійснюється Державною прикордонною службою України, який включає комплекс дій і систему заходів, спрямованих на встановлення законних підстав для перетинання державного кордону особами, транспортними засобами і переміщення через нього вантажів.

Прикордонний контроль здійснюється з метою протидії незаконному переміщенню осіб через державний кордон, незаконній міграції, торгівлі людьми, а також незаконному переміщенню зброї, наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, боєприпасів, вибухових речовин, матеріалів і предметів, заборонених до переміщення через державний кордон.

Прикордонний контроль здійснюється щодо:

1) осіб, які перетинають державний кордон;

2) транспортних засобів, що перевозять через державний кордон осіб та вантажі;

3) вантажів, що переміщуються через державний кордон.

Прикордонний контроль включає:

1) перевірку документів;

2) огляд осіб, транспортних засобів, вантажів;

3) виконання доручень правоохоронних органів України;

4) перевірку виконання іноземцями, особами без громадянства умов перетинання державного кордону у разі в'їзду в Україну, виїзду з України та транзитного проїзду територією України;

5) реєстрацію іноземців, осіб без громадянства та їх паспортних документів у пунктах пропуску через державний кордон.

Прикордонний контроль забезпечується шляхом:

1) установлення режиму в пунктах пропуску через державний кордон та здійснення контролю за його додержанням;

2) застосування технічних засобів прикордонного контролю, використання службових собак та інших тварин;

3) створення і використання баз даних про осіб, які перетнули державний кордон, вчинили правопорушення, яким не дозволяється в'їзд в Україну або яким тимчасово обмежено право виїзду з України, про недійсні, викрадені і втрачені паспортні документи, а також інших передбачених законом баз даних;

4) спостереження за транспортними засобами і в разі потреби їх супроводження;

5) здійснення адміністративно-правових, кримінально-процесуальних, а також оперативно-розшукових заходів;

6) організації і забезпечення взаємодії з підприємствами, установами та організаціями, діяльність яких пов'язана з міжнародним сполученням;

7) координації дій контрольних органів і служб.

Прикордонному контролю підлягають всі особи, транспортні засоби, які перетинають державний кордон, за винятком Глав держав і членів делегацій, які прибувають разом з ними та про прибуття яких офіційно повідомлено дипломатичними каналами.

Початком здійснення прикордонного контролю особи, транспортного засобу, вантажу є момент подання особою паспортного, інших визначених законодавством документів для перевірки відповідній службовій особі зі складу прикордонних нарядів в пункті пропуску.

Пропуск осіб через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України за дійсними паспортними документами, а у передбачених законодавством України випадках також за іншими документами. З метою оформлення біометричних даних іноземців та осіб без громадянства, для їх фіксації, п/н «ПД» (СПНППр) здійснює реєстрацію та ідентифікацію особи по біометричним даним (відбитки пальців) в порядку, визначеному спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах охорони державного кордону. Пропуск транспортних засобів, вантажів через державний кордон здійснюється після проходження всіх передбачених законом видів контролю на державному кордоні.

Прикордонний контроль вважається закінченим після надання уповноваженою службовою особою Державної прикордонної служби України дозволу на перетинання державного кордону особою, транспортним засобом, вантажем або після доведення до відома відповідної особи рішення про відмову у перетинанні державного кордону особою, транспортним засобом, вантажем.

Під час прикордонного контролю посадові та службові особи Державної прикордонної служби України здійснюють свої повноваження в межах, передбачених нормативно-правовими актами України, наказами та розпорядженнями центральних та місцевих органів виконавчої влади з прикордонних питань, прийнятих в межах їх повноважень.

Якщо міжнародним договором, згоду на обов'язковість якого надано Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що встановлені цим Законом, то застосовуються правила міжнародного договору.

 

2. Митний контроль

 

Митний контроль та митне оформлення осіб, залізничних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними через митний кордон України у пунктах пропуску для залізничного сполучення, здійснюється відповідно до вимог Митного кодексу України, Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 451, та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи.

У випадку необхідності здійснюються також інші заходи офіційного контролю згідно чинного законодавства.

 

 

3. Перевірка рівня іонізуючого випромінювання

 

Перевірка рівня іонізуючого випромінювання здійснюється з метою дотримання природоохоронного законодавства та норм радіаційної безпеки України НРБУ-97 (у межах своєї компетенції) при транскордонному переміщенні осіб, їх особистих речей, транспортних засобів, вантажів згідно з Законом України від 25.06.1991 року № 1264-ХІІ «Про охорону навколишнього природного середовища» зі змінами, Законом України від 06.09.2018 року № 5830-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України», Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 1995 року № 198 «Про здійснення екологічного контролю в пунктах пропуску через державний кордон», Інструкції про порядок здійснення підрозділами охорони державного кордону радіаційного контролю у пунктах пропуску через державний кордон затвердженої наказом Адміністрації Державної прикордонної служби України від 08.08.2015 року № 597.

У відповідності з вимогами пункту «б» частини першої статті 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» до компетенції центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить:

здійснення у пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон України перевірки дотримання вимог законодавства про радіаційну безпеку у разі виявлення органом (підрозділом) Державної прикордонної служби України транспортних засобів, вантажів та іншого майна з перевищенням допустимого рівня іонізуючого випромінювання, та надання дозволу або заборони на пропуск через державний кордон України транспортних засобів, вантажів та іншого майна за результатами такої перевірки.

Відповідно до пункту 6-1 ст. 19 Закону України "Про Державну прикордонну службу України" у пункті пропуску здійснюється перевірка вантажів, що ввозяться в Україну, з використанням стаціонарних та/або переносних приладів радіаційного контролю з метою виявлення випадків перевищення допустимого рівня іонізуючого випромінювання.

Відповідно до статті 11 Закону України «Про державний кордон України» у разі виявлення у пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон України органами (підрозділами) Державної прикордонної служби України транспортних засобів, вантажів та іншого майна з перевищенням допустимого рівня іонізуючого випромінювання для перевірки дотримання вимог законодавства про радіаційну безпеку та надання дозволу або заборони на пропуск через державний кордон України таких транспортних засобів, вантажів та іншого майна залучається уповноважена посадова особа державного органу, що здійснює державний нагляд (контроль) у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини третьої статті 6 розділу ІІ Закону України від 05.11.2009 року № 1710-VI «Про прикордонний контроль» у разі виявлення органами Державної прикордонної служби України в пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон України транспортних засобів та/або вантажів з перевищенням допустимого рівня іонізуючого випромінювання, їх пропуск через державний кордон здійснюється на підставі дозволу уповноваженої посадової особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

 

VI. Час, що відводиться для виконання контрольних операцій контрольними органами та службами

 

1. Час виконання контрольних операцій контрольними органами та службами відносно:

пасажирських поїздів, як правило, не повинен перевищувати час стоянки поїзда, визначений розкладом руху поїздів та технологічним процесом роботи залізничної станції «Могилів-Подільський»;

вантажних поїздів та товарів, що ними переміщуються залежить від готовності до здійснення контрольних операцій вантажних поїздів та вантажів та не повинен перевищувати час відведений технологічним процесом роботи залізничної станції «Могилів-Подільський».

2. Час на виконання контрольних операцій контролюючими органами може бути збільшено у разі наявності достатніх підстав вважати, що особи, товари й транспортні засоби переміщуються через державний кордон України з порушенням законодавства України, а також у разі затримання цих осіб, товарів і транспортних засобів унаслідок виявлених порушень.

У зазначених випадках представник контролюючого органу (служби), за ініціативою якого здійснюється затримка відправлення з пункту пропуску поїзда, інформує СПНППр та чергового залізничної станції із зазначенням причин та орієнтовного часу затримки, здійснює запис у рейсовий журнал поїзда (причіпного вагона) із зазначенням причин збільшення часу на виконання контрольних операцій (номер вагона, купе, місця у вагоні, де виявлено порушення норм законодавства).

3. Факт затримки поїзда обліковується начальником (черговим) залізничної станції, який складає і підписує в трьох примірниках акт затримки, погоджує його з СПНППр та посадовою особою, з ініціативи якої було здійснено затримку відправлення з пункту пропуску пасажирського поїзда. Кожній посадовій особі, яка брала участь у підписанні акта затримки, надаються копії акта, які зберігаються у своїх установах протягом 1 року з моменту підписання.

4. Контроль осіб, транспортних засобів, вантажів вважається завершеним після доповіді СПНППр та старшого зміни ВМО «Залізничний», інформування ними чергового по залізничній станції про закінчення контрольних операцій.

5. Пасажирські/вантажні поїзди під час в’їзду в Україну та виїзду з України можуть починати рух тільки з дозволу СПНППр після завершення прикордонного та митного контролю.

 

VII. Порядок дій обслуговуючого персоналу пасажирських поїздів під час підготовки і проведення контролю у пункті пропуску

 

1. При виконанні службових обов’язків начальник пасажирського поїзду, провідники вагонів повинні бути у встановленому форменому одязі.

2. Начальник пасажирського поїзда (далі – ЛНП):

2.1. Перед початком міжнародного пасажирського перевезення організовує роботу провідників щодо перевірки наявність у пасажира документів, необхідних для в'їзду до держави прямування, транзиту.

2.2. Перед прибуттям поїзда в пункт пропуску:

перевіряє розстановку провідників по вагонам відповідно графіку чергування під час проведення прикордонного та митного контролю;

організовує збирання інформації щодо загальної кількості пасажирів (окремо по кожному вагону та поїзду загалом);

з використанням поїзної радіомережі здійснює оголошення про порядок проходження  прикордонного та митного контролю у пункті пропуску;

2.3. Після прибуття поїзда у пункт пропуску:

інформує СПНППр і старшого чергової зміни відділу митного оформлення:

про готовність пасажирського поїзда до контролю;

проблемні питання, які виникли під час слідування та можуть перешкоджати проведенню контролю;

про всі підозрілі дії пасажирів, особливо що стосується спроб переміщення ними будь чого з використання конструктивних особливостей вагону;

надає:

довідку про населеність та категорію пасажирів вагонів поїзда, визначену у додатку 2 цієї Технологічної схеми;

іменний список обслуговуючого персоналу пасажирського поїзда, визначену у додатку 3 цієї Технологічної схеми.

3. У разі відпочинку/відсутності ЛНП вимоги п.2.3. Технологічної схеми виконує провідник штабного вагону.

4. Провідник пасажирського вагона (далі – провідник) під час посадки пасажирів у вагон:

попереджає пасажирів про необхідність мати паспортні документи, у т.ч. документи, які дають право на перетинання державного кордону України;

роздає імміграційні картки пасажирам, у випадках передбачених чинним законодавством України (забезпечення поїзних бригад бланками імміграційних карток здійснюється підрозділом охорони державного кордону).

5. Провідник вагона за 10 хвилин до прибуття пасажирського поїзда у пункт пропуску зобов’язаний:

закрити туалети та двері у неробочому тамбурі, у нічний час ввімкнути додаткове освітлення у вагоні;

об’явити пасажирам про необхідність підготуватися до здійснення прикордонного та митного контролю (підготувати документи, багаж).

6. Провідник вагона надає прикордонним нарядам та інспекторам митниці інформацію щодо:

кількості пасажирів у вагоні, у т.ч. громадян України;

пасажирів, які здійснюють висадку на залізничній прикордонній станції, де здійснюється прикордонний та митний контроль;

підозрілих дій пасажирів, особливо що стосується спроб переміщення ними будь чого з використання конструктивних особливостей вагону.

7. Під час здійснення прикордонного, митного контролю пасажирського поїзда провідник вагону зобов’язаний:

забезпечити перебування пасажирів на своїх місцях;

надавати посадовим особам підрозділів органів охорони державного кордону та митних органів допомогу і сприяння в проведенні контролю;

особисто бути присутнім під час перевірки документів та допомагати при проведення огляду приміщень вагону.

8. Провіднику вагона, в якому здійснюється прикордонний, митний контроль, забороняється:

відлучатися з вагона;

випускати пасажирів з вагона або пропускати через вагон пасажирів з інших вагонів.

 

VIII. Послідовність проведення контрольних операцій у пункті пропуску

 

В міжнародному пункті пропуску для залізничного сполучення «Могилів-Подільський-Волчинець» здійснюється:

на в'їзд в Україну:

- державний санітарно-епідеміологічний нагляд (у разі наявності інформації щодо перебування в транспортному засобі осіб з ознаками інфекційних захворювань та іноземних громадян (осіб без громадянства), вихідців із епідеміологічне небезпечних регіонів).

- прикордонний контроль;

- перевірка рівня іонізуючого випромінювання;

- митний контроль;

на виїзд з України:

- перевірка рівня іонізуючого випромінювання;

- митний контроль;

- прикордонний контроль.

 

ІХ. Порядок здійснення прикордонного та митного контролю пасажирських поїздів

 

1. Пасажирські поїзди міжнародного сполучення пропускаються через державний кордон України по мірі їх прибуття в пункт пропуску та рухаються по виділених черговими по станції коліях.

2. Черговий по залізничній станції «Могилів-Подільський» за 20 хвилин до прибуття пасажирського потягу на станцію зобов’язана надати вичерпну інформацію про потяг (номер колії прибуття, кількість вагонів, його заселеність).

3. Після отриманої інформації СПНППр здійснює розстановку зміни прикордонних нарядів, яку доводить до особового складу зміни.

Додатково визначає:

військовослужбовців зі складу п/н «ПД» для оформлення поїзної бригади, яка слідує в локомотиві;

напрямок руху п/н «ОТЗ», п/н «ПД» та старших сходження/розходження;

зі складу п/н, інспектора для передачі даних черговому відділу щодо кількості громадян, категорії, членів поїзної бригади, які слідують в транспортному засобі.

завдання прикордонним нарядам «Контроль за режимом» (далі – п/н «КР»), «Спостереження за транспортними засобами» (далі – п/н «СпТЗ»),.

4. Завчасно до прибуття поїзда на станцію п/н «КР», «СпТЗ» усуває сторонніх осіб з перону після чого встановлюються режимні заходи на час здійснення прикордонного та митного контролю транспортних засобів.

5. Склад зміни прикордонних нарядів займає свої місця на пероні згідно попередньої розстановки СПНППр.

П/н «КР», «СпТЗ» розміщується на пероні, як правило - в «голові», в «хвості» транспортного засобу, яким додатково проводиться спостереження за транспортним засобом та візуальний огляд транспортного засобу під час стоянки пасажирського поїзду у пункті пропуску та під час руху пасажирського поїзду від пункту пропуску до лінії державного кордону.

6. Після заходу поїзда і повної його зупинки СПНППр у штабному вагоні отримує інформацію від лінійного начальника поїзда (провідника штабного вагону) передбачену пунктом 2.3 розділу VII цієї Технологічної схеми.

7. СПНППр з врахуванням отриманої інформації у штабному вагоні, ставить додаткові завдання підпорядкованому персоналу.

8. Перед початком прикордонного контролю у вагоні, прикордонний наряд «ПД» уточнює у провідника кількість і категорію пасажирів. Згідно посадової інструкції провідник забезпечує знаходження всіх пасажирів на своїх місцях і готовність їх до проходження прикордонного контролю та необхідне освітлення.

9. Під час здійснення прикордонного контролю:

п/н «ПД», пересуваються по вагону від купе до купе, при цьому здійснює візуальний огляд вагону з метою недопущення випадків незаконного переміщення через державний кордон осіб;

пасажири з купе не виходять, виняток – проведення заходів контролю другої лінії, огляд конструктивних особливостей купе, складання матеріалів про адміністративне правопорушення;

за необхідності, п/н «ПД» (СПНППр) здійснює реєстрацію та ідентифікацію особи по біометричним даним (відбитки пальців).

10. Прикордонні наряди, які призначені до складу зміни прикордонних нарядів, виконують обов’язки відповідно до вимог частини 2 Інструкції з організації оперативно-службової діяльності відділу прикордонної служби державної прикордонної служби України, затвердженої наказом Адміністрації Держприкордонслужби України від 29 грудня 2009 року № 1040 (далі – Інструкція) та додаткових обов’язків, які визначені для прикордонних нарядів окремими наказами та розпорядженнями центральних та місцевих органів виконавчої влади з прикордонних питань, прийнятих в межах їх повноважень.

11. Визначення обсягів та характеру процедур прикордонного контролю здійснюється посадовими особами підрозділу з охорони державного кордону в межах визначеної законодавством компетенції.

12. Стандартна перевірка документів (перевірка документів, поглиблена перевірка документів) здійснюється в порядку, який визначено статтями 7-10 Закону України «Про прикордонний контроль», Інструкцією з організації і здійснення перевірки документів громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон, яка затверджена наказом Адміністрації Держприкордонслужби від 05 червня 2012 року № 407, відповідно до пунктів 40, 41, 148-155 Інструкції.

13. Проставлення відміток здійснюється у відповідності до вимог ст. 12 Закону України «Про прикордонний контроль».

14. Порядок внесення інформації щодо громадян, які перетинають державний кордон, в базу даних ПТК АСПК «Гарт 1П» здійснюється згідно з вимогами відомчих наказів та розпоряджень.

15. Прикордонний контроль під час в'їзду в Україну здійснюється за процедурами контролю першої лінії, а у передбачених випадках - також за процедурою контролю другої лінії в порядку визначеному ст. 9 Закону України «Про прикордонний контроль».

16. Підстави та порядок відмови у перетинанні державного кордону іноземцям, особам без громадянства та громадянам України визначено ст.14 Закону України «Про прикордонний контроль» та відомчими нормативними документами.

17. Контроль осіб, щодо яких є доручення уповноважених державних органів, здійснюється у відповідності до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2013 року № 280 «Про затвердження Порядку надання Державній прикордонній службі та виконання нею доручень уповноважених державних органів щодо осіб, які перетинають державний кордон України».

18. Порядок прийняття рішень про заборону в’їзду в Україну іноземцям та особам без громадянства здійснюється у відповідності до Інструкції про порядок прийняття органами охорони державного кордону Державної прикордонної служби України рішень про заборону в’їзду в Україну іноземцям та особам без громадянства, яка затверджена наказом Адміністрації Держприкордонслужби України від 05 грудня 2011 року № 946, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за №1564/20302.

19. При отриманні повідомлення в автоматичному режимі бази даних ПТК АСПК «Гарт-1/П» про повторність перетину кордону громадянином протягом доби, посадова особа відділу прикордонної служби інформує про даний факт посадову особу митниці згідно встановленого порядку.

20. При виявленні в пункті пропуску правопорушень протидія яким відноситься до компетенції Держприкордонслужби прикордонний наряд негайно інформує про це старшого прикордонних нарядів у пункті пропуску, який організовує затримання порушників, доповідає старшому зміни прикордонних нарядів, проводить визначені адміністративно-процесуальні дії, вносить дані про правопорушників до відповідного обліку.

21. Огляд залізничних транспортних засобів та вантажів здійснюється посадовими особами Держприкордонслужби відповідно до вимог законодавства та міжнародних договорів України в порядку, який визначено пунктами 156-161 Інструкції, із застосуванням заходів контролю першої та другої лінії, за методикою, визначеною наказами та розпорядженнями центральних та місцевих органів виконавчої влади з прикордонних питань, прийнятих в межах їх повноважень.

22. У разі виявлення товарів, які переміщуються через державний кордон з порушенням чинного законодавства, під час проведення поглибленого огляду уповноважена посадова особа підрозділу органу охорони державного кордону вживає заходи що визначені нормативно-правовими актами України, наказами та розпорядженнями центральних та місцевих органів виконавчої влади з прикордонних і митних питань, прийнятих в межах їх повноважень.

23. Митний контроль передбачає проведення посадовими особами підрозділу митного оформлення мінімуму митних процедур, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи. Обсяг таких процедур та порядок їх застосування визначаються відповідно до Митного кодексу України, Законів України, інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.

 

X. Порядок перевірки рівня іонізуючого випромінювання

 

2.1. З метою недопущення незаконного переміщення через державний кордон радіоактивних речовин і ядерних матеріалів, а також радіаційного забруднених транспортних засобів та вантажів, посадові особи підрозділу охорони державного кордону використовують стаціонарні або переносні прилади дозиметричного контролю, радіаційної розвідки, які розміщені на смугах руху.

2.2. Перевірка рівня іонізуючого випромінювання відносно осіб, транспортних засобів та вантажів, що переміщуються через державний кордон України, у тому числі й транзитом, проводиться до митного оформлення і є обов'язковою.

2.3. У разі спрацювання стаціонарних або переносних приладів дозиметричного контролю або радіаційної розвідки (виявлення джерел іонізуючого випромінювання) транспортний засіб, вантаж, особа, яка перетинає державний кордон, на територію України не пропускається, виводиться з загального потоку на місце в межах території пункту пропуску, яке визначається старшим прикордонних нарядів у пункті пропуску в залежності від обстановки у пункті пропуску з урахуванням безпечної відстані від об’єкту на яке відбулося спрацювання до найближчих будівель та людей. Ця відстань визначається посадовою особою, яка пройшла навчання у цьому напрямку, склала відповідні заліки та визначена для виконання цих обов'язків окремим наказом органу охорони державного кордону. Місце, як правило, огороджується з позначенням знаками радіаційної небезпеки.

2.4. Посадова особа, яка пройшла навчання щодо порядку дій у разі виявлення джерел іонізуючого випромінювання, проводить дослідження підозрюваного об’єкту за допомогою переносних приладів радіаційної розвідки, здійснює заходи з локалізації (режимні заходи) та проводить ідентифікацію виявленого матеріалу. У разі встановлення, що джерело іонізуючого випромінювання підпадає під норми перевезення визначені у п. 1.7 наказу Державного комітету ядерного регулювання від 30.08.2006 року № 132 «Про затвердження Правил ядерної та радіаційної безпеки при перевезенні радіоактивних матеріалів» (ПБПРМ – 2006), зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укарїни 18.09.2006 року за № 1056/12930, особа, транспортний засіб або вантаж за рішенням старшого прикордонних нарядів в пункті пропуску допускається до митного оформлення, в цьому випадку в «Звіті про спрацювання стаціонарного комплексу з виявлення радіоактивних та ядерних матеріалів» в розділі «Коментарі» зазначається прізвище особи, яка прийняла рішення щодо допуску особи, транспортного засобу або вантажу до митного оформлення.

2.5. В будь яких інших випадках, не визначених в п. 2.4 цього розділу Технологічної схеми, посадові особи підрозділу охорони кордону інформують відповідного закріпленого за пунктом пропуску державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища - уповноважену посадову особу державного органу, що здійснює державний нагляд (контроль) у сфері охорони навколишнього природного середовища, про спрацювання сигналізації стаціонарного комплексу контролю за переміщенням через державний кордон радіоактивних та ядерних матеріалів або переносного обладнання дозиметричного контролю та радіаційної розвідки, та надають первинну інформацію (канал, на якому відбулося спрацювання, об’єкт, щодо якого відбулося спрацювання, тип випромінювання, ймовірне розташування небезпечного об'єкту та кратність перевищення природного радіаційного фону), а також забезпечують охорону підозрюваного об’єкта.

2.6. Державний інспектор з охорони навколишнього природного середовища протягом двох годин прибуває в пункт пропуску та в присутності водія (власника вантажу, товару), митника, прикордонника за допомогою переносних приладів дозиметричного контролю та радіаційної розвідки (МКС-07 «Пошук», Лудлум-192, МКС-11ГН «Спектра»), проводить огляд особи, вантажу або товару на предмет виявлення ділянок з перевищенням радіаційного фону.

2.7. За результатами проведення огляду державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища складається Акт дослідження радіоактивного матеріалу, форма якого наведена в додатку 5 до цієї Технологічної схеми. Акт складається в 2-х примірниках підписується державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища та представником Державної прикордонної служби, другий примірник даного акту надається представнику Державної прикордонної служби.

2.8. Якщо під час огляду не підтверджується наявність радіаційної небезпеки, максимальні рівні питомої концентрації радіоактивної речовини, потужність еквівалентної дози гамма-випромінювання та нейтронне випромінювання не перевищують контрольні рівні, то об'єкт допускається до митного оформлення.

2.9. У разі підтвердження в ході здійснення огляду наявності радіаційно небезпечного об'єкта, допуск до митного контролю можливий за умов дотримання  вимог наказу Державного комітету ядерного регулювання від 30.08.2006 року № 132 «Про затвердження Правил ядерної та радіаційної безпеки при перевезенні радіоактивних матеріалів» (ПБПРМ – 2006), зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укарїни 18.09.2006 року за № 1056/12930.

2.10. Державний інспектор з охорони навколишнього природного середовища доповідає про результати проведення огляду на предмет перевищення рівня іонізуючого випромінювання та прийняте рішення начальнику відділу державного екологічного нагляду (контролю) на митній території Вінницької області, інформує митників, прикордонників про допуск об'єкта до митного оформлення. На товаросупровідних документах і контрольному талоні проставляє штампи про проходження контролю рівня іонізуючого випромінювання. Отримані дані при проведенні огляду фіксуються в журналі реєстрації та надаються посадовій особі підрозділу охорони кордону (оператору стаціонарного обладнання радіаційного контролю) для заповнення електронного протоколу.

2.11. Якщо результати проведення огляду на предмет перевищення рівня іонізуючого випромінювання підтверджують наявність радіаційної небезпеки і потужність еквівалентної дози гама-випромінювання або нейтронного випромінювання перевищує контрольні рівні, Державний інспектор з охорони навколишнього природного середовища приймає рішення про затримку та в присутності митників і прикордонників визначають контрольну зону, готують за результатами огляду висновки про основні параметри радіаційної обстановки на місці виявлення підозрюваного матеріалу/об'єкта, де зазначаються тип радіоактивних матеріалів, їх характеристики і можливість зовнішнього та внутрішнього опромінення персоналу та населення, а також у разі потреби - рекомендації щодо як найшвидшого приведення радіоактивних матеріалів у безпечний для населення і навколишнього природного середовища стан. Вживаються заходи у порядку визначеному нормативно-правовими документами.

2.12. При отриманні інформації від посадової особи підрозділу охорони кордону (оператора стаціонарного обладнання радіаційного контролю) про перевищення природного радіаційного фону під час контролю пасажирського транспортного засобу, державний інспектор з охорони навколишнього природного середовища спільно з представником Державної прикордонної служби проводить обстеження всіх пасажирів і товарів, що переміщуються ними переносними приладами дозиметричного контролю та радіаційної розвідки по черзі для виявлення особи (товару), власне випромінювання якої (якого) перевищує природний радіаційний фон та ідентифікацію ДІВ (джерела іонізуючого випромінювання).

В подальшому пропуск через державний кордон транспортних засобів та/або вантажів з перевищенням допустимого рівня іонізуючого випромінювання здійснюється на підставі дозволу уповноваженої посадової особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

 

XI. Порядок дій складу зміни прикордонних нарядів у разі виявлення факту порушення правил перетинання державного кордону України (намагання дачі неправомірної вигоди в пункті пропуску)

 

У разі виявлення іноземця (особи без громадянства), який з метою уникнення адміністративної відповідальності під час проходження прикордонного контролю намагається дати неправомірну вигоду за порушення законодавства України з прикордонних питань склад зміни прикордонних нарядів в пункті пропуску через державний кордон діє у наступній послідовності:

1. Прикордонний наряд, якому поступила пропозиція щодо отримання неправомірної вигоди:

- зупиняє здійснення прикордонного контролю;

- залучає свідків події (з числа осіб, які перетинають державний кордон, співробітників контрольних органів та служб, інших прикордонних нарядів);

- по можливості фіксує (за допомогою відеокамери, фотоапарата, камер спостереження, авто реєстратора або мобільного телефону співробітника контрольного органу або служби) факт дачі неправомірної вигоди;

- доповідає старшому прикордонних нарядів в пункті пропуску;

- вживає заходи з недопущення зміни місця виявлення речових доказів намагання дачі неправомірної вигоди (паспортний документ з покладеними грошовими купюрами, окремі грошові купюри, тощо) та доступу до них сторонніх осіб;

- до прибуття старшого прикордонних нарядів в пункті пропуску або старшого зміни прикордонних нарядів, унеможливлює відхід з пункту пропуску та місця події особи, яка намагалась дати неправомірну вигоду;

- про виявлення факту намагання дачі неправомірної вигоди готує рапорт по команді;

- діє за вказівкою старшого прикордонних нарядів в пункті пропуску.

2. Прикордонний наряд «Старший прикордонних нарядів в пункті пропуску» при отриманні доповіді про виявлення в пункті пропуску особи, яка намагається надати неправомірну вигоду:

- піднімає групу реагування;

- негайно доповідає старшому зміни прикордонних нарядів;

- висувається до місця події;

по прибуттю до місця події:

- фіксує факт дачі неправомірної вигоди штатними засобами фото відео запису;

- за наявністю підстав, здійснює затримання правопорушника в порядку ч. 2 ст. 207 КПК України та негайно повідомляє чергового територіального підрозділу Національної поліції про факт та обставини затримання особи, яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 369 КК України;

- з дозволу старшого зміни прикордонних нарядів запрошує свідків та правопорушника до підрозділу для надання пояснень та узагальнення даних;

- проводить контроль другої лінії правопорушника.

3. Прикордонний наряд «Старший зміни прикордонних нарядів» при отриманні доповіді про виявлення особи, яка намагається надати неправомірну вигоду:

- доповідає начальнику відділу прикордонної служби, діє за його вказівкою;

- надає вказівку черговому відділу управління службою щодо повідомлення співробітників правоохоронних органів (Національної поліції, прокуратури), офіцерів відділення внутрішньої безпеки, доповіді по лінії відділу управління службою про обставини події;

- на підставі результатів проведення контролю другої лінії, керуючись пунктом 5 статті 2 розділу І, підпунктами 1, 2, 3 статті 6, пунктом 1 статті 8 розділу ІІ Закону України «Про прикордонний контроль», абзацом 5 пункту 1 статті 13 розділу ІІ Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», підпунктом «в» пункту 2.1. розділу ІІ Інструкції про порядок прийняття органами охорони державного кордону Державної прикордонної служби України рішень про заборону в’їзду в Україну іноземцям та особам без громадянства, затвердженої наказом Адміністрації Держприкордонслужби України від 05.12.2011 року № 946 зі змінами та доповненнями, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06 травня 2015 року № 520, терміново, протягом 1-ї години, по лінії ВУС, подає пропозиції начальнику прикордонного загону щодо винесення постанови про заборону в’їзду на територію України іноземним громадянам та особам без громадянства.

 

XII. Порядок дій складу зміни прикордонних нарядів щодо пропуску через державний кордон осіб, які є тяжко хворі, поранені, без свідомості

 

1. В разі необхідності транспортування тяжкохворої особи, особи з пораненням або особи без свідомості (далі - тяжкохворого) у супроводі бригади інтенсивної терапії медичної установи та супроводжуючих осіб, начальник залізничної станції (черговий), не пізніше ніж за три години до прибуття поїзду, інформує підрозділ охорони кордону та митниці про надходження запиту на перевезення, повідомляє установчі дані на тяжкохворого, членів бригади інтенсивної терапії медичної установи та супроводжуючих осіб, номер та місце в побудові потягу, спеціально обладнаного вагону, звичайного вагону (де переміщуються або планують розмістити вказаних осіб та обладнання).

2. Під час прибуття до пункту пропуску спеціальних транспортних засобів, які здійснюють транспортування тяжкохворих, прикордонний наряд «Старший прикордонних нарядів в пункті пропуску» прибуває до транспортного засобу, перевіряє наявність документів на право перетинання державного кордону, документів про стан здоров’я та характер хвороби (отриманої травми, поранення), наявність довідки про дозвіл на транспортування, уточнює у супроводжуючої особи де і за яких обставин отримано травму (поранення).

3. Прикордонний наряд «Старший прикордонних нарядів в пункті пропуску» інформує старшого зміни митниці про прибуття до пункту пропуску спеціальних транспортних засобів, які здійснюють транспортування тяжкохворих, номер та місце в побудові потягу, спеціально обладнаного вагону, звичайного вагону (де переміщуються або планують розмістити вказаних осіб та обладнання).

4. Пропуск спеціальних транспортних засобів, які здійснюють транспортування тяжкохворих членів бригади інтенсивної терапії медичної установи, супроводжуючих осіб, відповідного обладнання для підтримання життєдіяльності тяжкохворого та медпрепаратів на територію залізничного вокзалу (перону) здійснюється посадовими особами підрозділу охорони кордону. Під час слідування спеціальних транспортних засобів, які здійснюють транспортування тяжкохворих до спеціально обладнаного вагону потягу, в якому будуть транспортуватись тяжкохворі, прикордонний наряд «Контроль за режимом» («Спостереження за транспортними засобами») супроводжують цей транспортний засіб, та в подальшому, виконують свої обов’язки біля вагону, в якому будуть слідувати тяжкохворі до завершення передбачених законодавством видів контролю та відправлення потяга зі станції.

5. Прикордонний контроль тяжкохворих здійснюється за процедурою контролю першої лінії. Прикордонним нарядом «Перевірка документів» встановлюються правові підстави для перетинання державного кордону такими тяжкохворими, а також членами бригади інтенсивної терапії медичної установи, водіями та супроводжуючими особам з урахуванням оцінки ризиків за визначеними профілями, перевіряється наявність документів, що підтверджують стан здоров’я, можливі елементи, які вказують на симуляцію або кримінальний характер отриманих ушкоджень, наявність документів, виданих Міністерством охорони здоров’я України або його структурних підрозділів, щодо погодження лікування тяжкохворого за кордоном або прийняття на лікування в Україну тяжкохворого, документів, що підтверджують використання транспортного засобу та повноваження бригади інтенсивної терапії щодо супроводження тяжкохворого. Копії вказаних документів залишаються у справах  органу охорони державного кордону.

Перевірка документів у тяжкохворих ( поранених, осіб без свідомості) та супроводжуючих осіб здійснюється на пероні, перед посадкою в потяг.

6. Митний контроль тяжкохворих, членів бригади інтенсивної терапії медичної установи, супроводжуючих осіб, обладнання для підтримання життєдіяльності тяжкохворого та медпрепаратів здійснюється в пріоритетному порядку у відповідності до митного законодавства.

В разі виявлення ознак, які вказують на кримінальний характер отриманих ушкоджень, прикордонний наряд «Старший прикордонних нарядів в пункті пропуску» в найкоротші терміни інформує співробітників Національної поліції та представників оперативно-розшукового підрозділу, СБУ, НАБУ. В такому випадку рішення щодо перетину кордону тяжкохворого приймається на підставі здійснення процедури контролю другої лінії та інформації, отриманої від уповноважених державних органів та служб.

 

ХІІ. Особливості здійснення зовнішнього огляду пасажирського потягу

 

1. Після повної зупинки поїзда посадові особи органу охорони державного кордону (п/н «ОТЗ») здійснюється зовнішній огляд транспортних засобів (акумуляторних ящиків, конструктивних порожнин, тощо).

2. Відкриття акумуляторних ящиків, конструктивних порожнин здійснюється поїзним електромеханіком, огляд проводиться у його присутності, з дотриманням заходів безпеки.

3. При огляді п/н використовує технічні засоби прикордонного контролю (за потреби - службових тварин).

 

XIV. Особливості внутрішнього огляду пасажирського потягу

 

1. Для огляду поїздів може призначатися одна і більше оглядових груп, в складі одного та більше військовослужбовців.

2. Оглядова група, з метою недопущення випадків незаконного переміщення через державний кордон осіб з використанням обладнаних схованок та їх виявлення, а також незаконного переміщення, у тому числі з використанням схованок, через державний кордон зброї, наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, боєприпасів, вибухових речовин, матеріалів і предметів, заборонених для переміщення через державний кордон, проводить огляд транспортного засобу та вантажу під час послідовного переміщення пасажирськими вагонами.

3. До огляду залучаються провідники вагонів. Під час огляду оглядовою групою використовуються технічні засоби прикордонного контролю та службові собаки (за рішенням СЗПН).

4. Посадові особи, які здійснюють внутрішній огляд пасажирського потягу повинні дбайливо і акуратно поводитися з обладнаннями та інвентарем вагону та уникати і не допускати пошкодження та псування рухомого складу.

5. На основі аналізу та оцінки ризиків може здійснюватись поглиблений огляд поїзда (пасажирського, вантажного) та вантажу про що старшим п/н складається довідка огляду поїзда (пасажирського, вантажного) та вантажу (додаток 4).

 

XV. Особливості контролю, оформлення і огляду локомотива

 

1. Оформлення і огляд локомотива здійснюється посадовими особами органу охорони державного кордону в присутності старшого локомотивної бригади з дотриманням визначених залізницею заходів безпеки. За рішенням СЗПН (СПНППр) огляд локомотива може здійснюватись поглиблено.

2. Огляд локомотива здійснюється в присутності старшого локомотивної бригади при непрацюючих апаратах і двигунах допоміжних машин / опущеному струмоприймачі і відключеній контактній мережі.

3. Локомотив до огляду пред'являє старший локомотивної бригади. Під час огляду у нього повинен бути ключ від пульту управління локомотивом.

4. Після закінчення внутрішнього огляду локомотива, проводиться зовнішній огляд всього поїзда.

 

XVI. Дії прикордонного наряду «Контроль за режимом»,

«Спостереження за транспортними засобами»

 

1. Прикордонні наряди «КР», «СпТЗ», завчасно, за 10 хв. до прибуття поїзда на станцію «Могилів-Подільський», виходять на місце несення служби, усувають сторонніх осіб та встановлюють режимні правила.

2. По прибуттю поїзда на станцію «Могилів-Подільський», після повної його зупинки, в пункті пропуску встановлюються зони прикордонного та митного контролю. П/н «КР», «СпТЗ» здійснює контроль за виконанням режимних правил в пункті пропуску. Також здійснює візуальний огляд транспортного засобу та вантажу під час стоянки поїзду у пункті пропуску, під час руху поїзду від пункту пропуску (зупинки) до лінії державного кордону (від лінії державного кордону до пункту пропуску (зупинки)).

3. В період оформлення поїзда, вихід пасажирів закордонного прямування забороняється. За порушення режимних правил в пункті пропуску, настає передбачена відповідність діючим законодавством. Підхід до поїзда обслуговуючого персоналу, сторонніх осіб, співробітників взаємодіючих служб не пов’язаних з його оформленням без погодження з СПНППр забороняється.

4. Після отримання інформації про закінчення оформлення пасажирів, поїзної бригади та про завершення огляду поїзда прикордонними нарядами, СПНППр дає дозвіл визначеному п/н «КР» на інформування чергового по станції про завершення прикордонного контролю транспортного засобу.

 

XVII. Порядок прикордонного контролю осіб, які здійснюють висадку/посадку у пункті пропуску з (на) пасажирських (і) поїздів (и), що слідують на виїзд з території України

 

1. Після заходу поїзда і повної його зупинки, здійснюється висадка пасажирів, які слідують до станції «Могилів-Подільський».

2. Підсадка громадян, які направляються за кордон та висадка громадян, які повертаються із - за кордону здійснюється за наявності дійсного паспортного документу та квитка на потяг.

3. Прикордонний та митний контроль таких осіб, здійснюється визначеними посадовими особами в залі прикордонного та митного контролю (згідно з додатком 1 до цієї Технологічної схеми)

 

XVIII. Особливості здійснення контрольних процедур посадовими особами Могилів-Подільського прикордонного загону, Вінницької митниці ДФС та Південно-Західної залізниці під час руху пасажирських поїздів на ділянці залізничного маршруту «Могилів-Подільський – Жмеринка – Могилів-Подільський»

 

1. Контрольні процедур посадовими особами Могилів-Подільського прикордонного загону, Вінницької митниці ДФС та Південно-Західної залізниці під час руху пасажирських поїздів на ділянці залізничного маршруту «Могилів-Подільський – Жмеринка – Могилів-Подільський» здійснюються на підставі вимог спільного наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України, Міністерства фінансів України та Міністерства інфраструктури України від 30 грудня 2011 року № 1067/1852/661 «Про організацію і здійснення прикордонного та митного контролю пасажирських поїздів під час їх руху», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 січня 2012 року № 115/20428.

2. Під час руху поїздів міжнародного сполучення, у вагонах, в яких здійснюються контрольні процедури посадовими особами Могилів-Подільського прикордонного загону, Вінницької митниці ДФС встановлюються зони прикордонного та митного контролю.

3. Визначення обсягів та характеру процедур прикордонного та митного контролю здійснюється посадовими особами Могилів-Подільського прикордонного загону, Вінницької митниці ДФС в межах визначеної законодавством компетенції.

4. Прикордонний контроль здійснюється із застосуванням заходів контролю першої та другої лінії прикордонного контролю з дотриманням норм частини другої та четвертої статті 6 Закону України «Про прикордонний контроль» щодо початку та закінчення прикордонного контролю, з урахуванням оцінки ризиків, що проводиться за методиками, визначеними спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах охорони державного кордону.

5. Митний контроль передбачає проведення посадовими особами Вінницької митниці ДФС мінімуму митних процедур, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи. Обсяг таких процедур та порядок їх застосування визначаються відповідно до Митного кодексу України, Законів України, інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.

6. З метою виконання графіку руху пасажирських поїздів та для недопущення випадків затримки поїздів по станції «Могилів-Подільський» понад встановлений технологічний час, перевезення змін прикордонних, митних та інших контрольних органів, які здійснюють державні види контролю під час руху пасажирських поїздів на ділянці від станції «Могилів-Подільський – Жмеринка – Могилів-Подільський», для доставки змін до/від місць здійснення контролю та під час здійснення контролю дозволяється, за умови наявності у посадових осіб копії наказу начальника Могилів-Подільського прикордонного загону, а також представницьких карток та службових посвідчень.

 

XIX.Особливості здійснення контролю вантажних поїздів

 

1. Черговий по станції в процесі роботи інформує підрозділ прикордонного контролю про прибуття на станцію:

вантажного поїзду на в’їзд в Україну - не менше, ніж за 30 хвилин до моменту прибуття поїзда;

вантажного поїзда на виїзд з України - не менше, ніж за 60 хвилин до моменту вибуття поїзда.

2. Черговий по станції інформацію підрозділу прикордонного контролю надає, щодо вантажних поїздів - номер колії, кількість вагонів в складі поїзда, номери головного і хвостового вагонів поїзда та запланований час його прибуття/відправлення.

3. До прибуття поїзда до пункту пропуску / до вибуття поїзда з пункту пропуску СПНППр визначає особовий склад оглядової групи, та представника від прикордонників, який буде приймати участь в спільній групі по огляду вантажного состава, завчасно проводить інструктаж по мірах безпеки, при необхідності ставить додаткові завдання та інше. До складу оглядової групи призначається інструктор службової собаки (далі – ІСС).

4. Після отримання додаткових вказівок прикордонні наряди «СпТЗ», «ОТЗ», на чолі з старшим оглядової групи прибувають на місце здійснення зовнішнього потягів під час руху огляду (згідно з додатком 1 до цієї Технологічної схеми) для здійснення прикордонного контролю транспортного засобу. Під час руху до місця несення служби проводиться візуальний огляд території пункту пропуску та прилеглої місцевості.

5. Прикордонний наряд «СпТЗ» перед запуском/відправкою поїзда висувається до перекидного містка (визначених місць), з якого (яких) веде спостереження за прилеглою до пункту пропуску місцевістю та підтримує режим в пункті пропуску під час оформлення потягу.

6. Вантажні поїзди прибувають на територію пункту пропуску при в’їзді на Україну тільки, після отримання дозволу від прикордонного наряду на перекидному містку, при цьому швидкість руху поїзда не повинна перевищувати 8-10 км/год.

7. Під час в’їзду на територію України поїзду, прикордонний наряд «ОТЗ», висувається до:

перекидного містка, з якого веде зовнішній огляд по верху;

оглядової ями, з якої веде зовнішній огляд по низу.

8. Після запуску поїзда та повної його зупинки, оглядова група приступає до огляду рухомого складу з застосуванням заходів контролю першої лінії.

9. Перед початком огляду, інструктор із службовою собакою проводить огляд рухомого складу поїзда. При спрацюванні собаки інструктор доповідає встановленим сигналом, оглядовою групою проводиться огляд вагону, де було спрацювання та двох суміжних вагонів.

10. Під час огляду рухомого складу п/н «ОТЗ» рухаючись за інструктором на відстані 1-2-х вагонів, здійснює огляд поїзду з метою недопущення випадків незаконного переміщення через державний кордон осіб з використанням обладнаних схованок та їх виявлення, а також незаконного переміщення, у тому числі з використанням схованок, через державний кордон зброї, наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, боєприпасів, вибухових речовин, матеріалів і предметів, заборонених для переміщення через державний кордон.

11. По закінченні огляду транспортного засобу СПНППр перевіряє наявність особового складу, отримує доповіді про закінчення і результати огляду та інформує п/н «КР» про завершення прикордонного контролю транспортного засобу та дає дозвіл на інформування чергового по станції.

 

ХХ. Порядок дій працівників станції «Могилів-Подільський» під час підготовки і проведення контролю вантажних поїздів у пункті пропуску

 

1. На виконання технологічних операцій, пов`язаних із зважуванням по заявці контролюючих органів, перевантаженням, виправленням комерційних несправностей, проведення огляду встановлюються такі часові норми:

зважування одного вагона з врахуванням відчеплення від поїзда, подачі на колію № 4, де знаходяться 150-тонні вагонні ваги, причеплення до поїзда або подача на колію № 8 для виправлення комерційних несправностей у разі затримки - 60 хвилин;

перевантаження - 2 доби для тарно-штучних вантажів, що перевозяться у мішках, та до 5 діб для вантажів з різними найменуваннями товарів, що перевозяться у невеликих коробах або дерев`яних ящиках;

виправлення комерційних несправностей - до 2 діб;

проведення огляду - до 60 хвилин, якщо вид огляду або властивості вантажу не потребують повного вивантаження з вагона чи перевантаження в інший вагон, та до 5 діб у протилежному випадку.

2. Оператор обробки перевізних документів у конторі передач надає прикордонникам документи, що містять відомості, необхідні для здійснення прикордонного контролю (перевізні і товаросупровідні документи), а також за вимогою передаточну відомость.

3. Оператор обробки перевізних документів негайно інформує підрозділ прикордонного контролю про пошкодження тари й упаковки, невідповідність товарів відомостям про них у перевізних документах, які мають відношення до переміщення через державний кордон.

4. Не менше, ніж за 10 хвилин з моменту отримання поїзних документів працівниками контори передач (оператором обробки перевізних документів) здійснюється передача документів на вантаж для прикордонно-митного оформлення.

5. Огляд вантажного состава здійснюється спільною групою - за участю прикордонних, митних органів, (санітарної, карантинної, ветеринарної, екологічної служб в тому випадку, коли вагони (контейнера) підлягають такому огляду) та приймальників поїздів.

5.1. Спільна група підходять до колії прийому/відправлення вантажного составу з дотриманням правил техніки безпеки, щоб негайно після зупинки/отримання дозволу на огляд, почати його огляд у комерційному, технічному та прикордонно-митному відношенні.

5.2. Огляд розпочинається після зупинки, відчеплення локомотива/закріплення поїзда, огородження состава сигналами зупинки, шляхом проходу вздовж усього складу.

5.3. Під час огляду здійснюється перевірка:

наявності на вагонах пломб і їх відтисків (номерів) з даними відомостей про пломби, вказаних в перевізних документах і натурному листі;

ознак стороннього доступу до вантажу, що переміщується;

можливого переміщення осіб та вантажів з порушенням законодавства.

6. В разі необхідності здійснення поглибленого огляду вантажу, що переміщується, вагони подаються на рампу, контейнерні майданчики (колія вантажного двору).

7. Для забезпечення перерахунку вантажу та при необхідності збереження вантажу використовуються складські приміщення, наявні на станції.

8. У випадку відкриття вагона (контейнера) для прикордонного, митного або іншого виду огляду складається акт відкриття вагона, встановленої інструкцією СМГС форми у 4-х екземплярах. Черговому по станції подається заявка на догляд. В разі необхідності до огляду вантажів залучаються вантажники МЧ-3. Після спільного огляду вантажу на вагон (контейнер) накладаються пломби митниці та пломби або ЗПП залізничної станції Могилів-Подільський. Акт відкриття підписується працівником станції, посадовою особою прикордонної та митної служб, які брали участь у огляді.

Перший екземпляр акта зі знятими пломбами залишається на станції, другий- додається до перевізних документів для слідування з вантажем, третій- передається митниці, четвертий- прикордонникам.

9. Огляд вантажів проводиться цілодобово.

10. При виявленні на станції технічних і комерційних несправностей контейнерів, в результаті яких можливий доступ до вантажу, його псування або пошкодження, а також при виявленні пошкодження або відсутності пломб, неясності знаків на пломбах або невідповідності  знаків і номерів на пломбах даним, що вказані в перевізних документах, Сторона, що приймає, комісія у складі працівників підрозділу прикордонного контролю, митних та інших служб контролю, перевіряє вантаж, що знаходиться в контейнері, в разі потреби перевантажує його в справний контейнер, складає по результатах перевірки акт загальної форми ГУ-23, а в необхідних випадках - комерційний акт форми ГУ-22 та пломбує контейнер.

11. Перевізні документи вантажного поїзда при його прибутті перевіряються старшим прикордонного наряду у першу чергу, при відправленні - в останню чергу.

12. Після закінчення огляду состава працівники ПТО знімають огородження состава.

13. Особливості організації комерційного огляду поїздів та вагонів за допомогою систем відеонагляду та динамічних тензометричних ваг.

Термінал відеоконтролю дає можливість спостерігати за проходженням вантажних поїздів у русі. Контроль встановлено за поїздами, що прибувають на станцію з Молдавської залізниці. Чотири відеокамери встановлені при в`їзді на станцію зі сторони станції Окниця Молдавської залізниці на колії ІБ на 115 км + 400 м. Монітори та накопичувач пам`яті встановлено на робочому місці приймальників поїздів. При необхідності, за погоджувальним рішенням чергового приймальника поїздів 5 розряду, прикордонний наряд за допомогою терміналу відеоконтролю може проводити відеоспостереження за вантажним составом, що переміщується з метою виявлення можливих ознак правопорушень, віднесених законодавством до компетенції Державної прикордонної служби України.

 

ХХI. Порядок допуску в пункт пропуску та в його режимні зони осіб, транспортних засобів та вантажів, порядок їх пересування

 

1. Порядок допуску в пункт пропуску та в його режимні зони осіб, транспортних засобів та вантажів, порядок їх пересування, а також порядок взаємодії з контролюючими органами та службами визначається наказом начальника Могилів-Подільського прикордонного загону «Про встановлення режиму та зон прикордонного контролю в міжнародному пункті пропуску для залізничного сполучення «Могилів-Подільський» за погодженням з начальником Вінницької митниці ДФС та начальником станції Могилів-Подільський.

 

ХХІI. Прикінцеві положення

 

1. У разі внесення змін, доповнень або визнання такими, що втратили чинність, акти законодавства України, відповідно до яких було підготовлена та затверджена ця Технологічна схема, керівництвом Могилів-Подільського прикордонного загону за узгодженням з керівництвом Вінницької митниці Державної фіскальної служби України та інших контролюючих органів та служб, що здійснюють державні види контролю в пункті пропуску, в терміни, визначені законодавством, готуються та вносяться відповідні зміни та доповнення. З цією метою керівники контролюючих органів завчасно надають до органу охорони державного кордону необхідну інформацію.

2. Вимоги щодо порядку діяльності в пункті пропуску, визначені цією Технологічною схемою, обов'язкові для виконання всіма службовими особами контролюючих органів.

3. У випадках, не передбачених цією Технологічною схемою, прикордонний та митний контроль здійснюється в порядку і у відповідності до вимог нормативно-правових актів України.

4. Порушення фізичними і юридичними особами порядку і правил, які встановлені цією Технологічною схемою, тягне за собою відповідальність згідно з законодавством України.

5. Контроль за виконанням положень цієї Технологічної схеми покладається на:

начальника відділу прикордонної служби «Могилів-Подільський» Могилів-Подільського прикордонного загону;

начальника відділу митного оформлення «Залізничний» митного поста «Дністер» Вінницької митниці ДФС;

керівників контрольних органів і служб, які здійснюють державні види контролю у пункті пропуску;

начальника залізничної станції «Могилів-Подільський» Південно-Західної залізниці.

 

 

Старший офіцер (з технічних засобів прикордонного контролю) відділу прикордонного контролю штабу Могилів-Подільського прикордонного загону

майор                                                                                                                                                                                                                                                 А. Голець

Популярні розділи та сервіси