Перелік питань для проведення тестування

НАЗАД
22 березня 2019 11:54

з метою визначення рівня знань законодавства України кандидатами для призначення на посаду начальника Державного ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» імені І.Г. Харитоненка

1. Знання законодавства стосовно загальної середньої освіти, зокрема Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти:

 

а). Закон України «Про освіту»:

 

1. У військовому (військово-морському) ліцеї, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою – заклад спеціалізованої освіти II–III або III ступенів військового профілю для дітей з:

2. Наповнюваність класів закладів загальної середньої освіти не може перевищувати:

3. Навчальний рік у закладах загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типів і форм власності закінчується не пізніше:

4. Виховання учнів (вихованців) у закладах загальної середньої освіти здійснюється в процесі:

5. Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до приватних і корпоративних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти визначається:

6. Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування учнів (вихованців) покладається на:

7. Різні види морального стимулювання та матеріального заохочення встановлюються для учнів (вихованців):

8. Посаду керівника закладу загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності може обіймати особа, яка має стаж педагогічної роботи не менше:

9. Доплата за класне керівництво становить:

10. Доплата за перевірку зошитів:

11. Доплата за завідування навчальним кабінетом становить:

12. Доплата за виконання обов’язків голови предметно-методичного об’єднання (шкільного методичного об’єднання) становить:

13. Уперше на посаду керівника спеціалізованої мистецької школи (школи-інтернату), як закладу загальної середньої освіти особа призначається на строк:

14. Скільки разів одна і та сама особа може бути керівником відповідної спеціалізованої школи-інтернату, як закладу загальної середньої освіти:

15. Керівник закладу середньої освіти призначається на посаду строком:

16. Педагогічному працівнику-призовнику, який має вищу педагогічну освіту і основним місцем роботи якого є заклад загальної середньої освіти, надається відстрочка від призову на строкову військову службу на:

17. Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою:

18. У закладі загальної середньої освіти можуть діяти:

19. Особа, яка вперше призначається на посаду керівника державного закладу середньої освіти, призначається на посаду строком:

20. Останні зміни в Закон України «Про загальну середню освіту» вносились в:

21. За результатами атестації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти може бути присвоєно педагогічне звання:

22. Державні стандарти загальної середньої освіти визначають:

23. Здобуття повної загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів загальної середньої освіти забезпечує:

24. Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються:

25. Виготовлення документів про загальну середню освіту здійснюється за рахунок коштів:

 

б). Закон України «Про загальну середню освіту»:

 

1. Колегіальним органом управління закладу загальної середньої освіти є:

2. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є:

3. Схвалення освітньої програми закладу спеціалізованої освіти є повноваженням:

4. Зміст програм зовнішнього незалежного оцінювання має бути доступним для ознайомлення до проведення зовнішнього незалежного оцінювання не пізніше, ніж за:

5. Максимальні щомісячні надбавки педагогічним працівникам за вислугу років складають:

6. Повна загальна середня освіта має:

7. Згідно Закону України «Про освіту» тривалість базової середньої освіти складає:

8. Здобуття профільної середньої освіти передбачає спрямування:

9. Післядипломна освіта включає:

10. Максимальний розмір щомісячної надбавки педагогічним і науково-педагогічним за вислугу років становить:

11. Педагогічний працівник, який пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату в розмірі 20 відсотків від посадового окладу протягом:

12. Тривалість канікул у закладах загальної середньої освіти протягом навчального року не може бути меншою:

13. Державні гарантії педагогічним та науково-педагогічним працівникам прописані в:

14. До числа учасників освітнього процесу не входять:

15. На посади педагогічних працівників приймаються особи:

16. Особи, які здобули вищу, фахову передвищу чи професійну (професійно-технічну) освіту за іншою спеціальністю та яким не було присвоєно професійну кваліфікацію педагогічного працівника, можуть бути призначені на посаду педагогічного працівника строком на:

17. Щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних (науково-педагогічних) працівників (з відривом чи без відриву від освітнього процесу) затверджує:

18. Педагогічні та науково-педагогічні працівники мають право підвищувати кваліфікацію в:

19. Посадовий оклад педагогічного працівника кожної наступної кваліфікаційної категорії підвищується не менше, ніж на:

20. До повноважень закладу загальної середньої освіти не належить:

21. Сертифікат, який видається педагогічному працівнику в разі успішного проходження сертифікації є дійсним упродовж:

22. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію:

23. Посадовий оклад педагогічного працівника кожної наступної кваліфікаційної категорії підвищується не менше, ніж на:

24. У закладі загальної середньої освіти не можуть діяти:

25. Освітня програма містить:

 

2. Знання спеціального законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень, зокрема Закону України «Про охорону праці», «Про запобігання корупції», «Про охорону дитинства», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»:

 

Близькими особами згідно із Законом України «Про запобігання корупції» є:

2. Неправомірна вигода – грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального чи негрошового характеру, які без законних на те підстав:

3. Відносини прямої організаційної або правової залежності підлеглої особи від її керівника, в тому числі через вирішення (участь у вирішенні) питань прийняття на роботу, звільнення з роботи, застосування заохочень, дисциплінарних стягнень, надання вказівок, доручень тощо, контролю за їх виконанням це:

4. Умовами, що перешкоджають обранню та призначенню (у тому числі виконувачем обов’язків) на посаду керівника закладу вищої мистецької освіти є:

5. Засновник приймає рішення про проведення конкурсу на посаду начальника ліцею:

6. У разі невиконання умов колективного договору або законодавства про охорону праці, працівник має право розірвати трудовий договір за власним бажанням. У цьому випадку йому виплачується вихідна допомога в розмірі:

7. При укладенні трудового договору громадянин повинен бути проінструктований особисто, під розписку про:

8. Допуск до роботи осіб, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці:

9. При прийомі на роботу працівникові освітнього закладу під підпис видається:

10. Посадова (робоча) інструкція складається на:

11. Щорічні додаткові відпустки надаються:

12. Щорічні відпустки за бажанням працівника в зручний для нього час надаються:

13. Щорічну відпустку на прохання працівника може бути поділено:

14. У разі звільнення керівних, педагогічних, наукових, науково-педагогічних працівників, спеціалістів навчальних закладів, грошова компенсація виплачується за не використані ними дні щорічних відпусток з розрахунку повної їх тривалості, якщо до звільнення вони пропрацювали не менш, як:

15. В обов’язковому порядку відпустка працівникові без збереження заробітної плати тривалістю до 10 календарних днів надається:

16. Відпустка керівника гуртка, студії, секції, інших форм гурткової роботи в середніх навчальних закладах становить:

17. Премії вчителям можуть бути:

18. Дитина – особа віком до:

19. Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

20. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу вчинений малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років тягне за собою:

 

3. Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р.:

 

1. Терміни реалізації першого етапу концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»:

2. Терміни реалізації другого етапу концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»:

3. Терміни реалізації третього етапу концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»:

4. Формування мережі профільних шкіл в Україні  передбачається в:

5. Розробка та затвердження нового державного стандарту базової середньої освіти в Україні  передбачається в:

6. Запровадження  нового державного стандарту базової середньої освіти в Україні урахуванням компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості передбачається в:

7. Створення системи внутрішнього забезпечення якості освіти у школах в Україні передбачається в:

8. Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» розрахована на період:

9. Реформування структури загальної середньої освіти передбачає перехід до:

10. Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» передбачає підвищення заробітної плати вчителів шляхом збільшення ставок (окладів) у Єдиній тарифній сітці на два розряди в:

 

Перелік ситуаційних завдань, які визначають спроможність кандидатів застосовувати свої знання, уміння, навички, досвід під час виконання посадових обов’язків

 

Ситуація 1.

Ліцеїст 10 класу Денисенко на перерві, випадково штовхнув ліцеїста Кусенко. Останній, поваливши хлопця на підлогу, почав бити його ногами. Троє хлопців із цього взводу приєдналися до Кусенко й стали допомагати бити Денисенко. Інші ліцеїсти спостерігали. Батьки Денисенко звернулися до начальника Ліцею із письмовою заявою про вчинення булінгу щодо їхнього сина.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям та поведінці ліцеїстів. Запропонуйте вихід із ситуації, що склалася. Ваші рекомендації щодо попередження подібних ситуацій.

 

Ситуація 2.

Взвод написав контрольну роботу. Під час її аналізу вчитель, взявши до рук роботу ліцеїста Петренко, проголосив, що вона виконана бездоганно. Взвод засміявся, тому що Петренко вважається одним із найслабших учнів у взводі. Вчитель наголосив, що робота явно списана і він не може виставити 12 балів у журнал.

Ліцеїст Турбін зауважив, що вчитель не бачив як Петренко списував, а отже не має права не виставляти оцінку. Вчитель розсердився і вигнав Турбіна з класу.

Проаналізуйте ситуацію та дайте оцінку діям вчителя. Як має вчинити в цій ситуації вчитель? Запропонуйте свій варіант. Обґрунтуйте.

 

Ситуація 3.

У взводі завівся крадій. «Вирахувавши» його, вихователь викликає ліцеїста на розмову віч-на-віч. Хлопець, що зізнався, згоден повернути вкрадене і вибачитися, але благає вихователя: «Тільки не говоріть батькам!» Вихователь повідомив не лише батьків, а й керівництво Ліцею.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям учасників ситуації. Запропонуйте вихід із ситуації, що склалася.

 

Ситуація 4.

Вихователь бачить, що його вихованці активно обговорюють світлину на сайті новин міста. На фото ліцеїст Федорін, перебуваючи у звільнення в громадському транспорті робить вигляд, що дрімає, а поруч із ним стоїть бабуся з важкою сумкою.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям учасників ситуації. Що повинен зробити вихователь?

 

Ситуація 5.

При розподілі погодинного навантаження виник конфлікт між двома вчительками – обидві викладають англійську мову. Один взвод, в якому викладала вчителька Суботіна вже два роки і де вчиться переможець олімпіад та конкурсів із англійської мови, віддали іншому вчителю англійської мови. Вчителя Суботіну підтримали батьки ліцеїстів даного взводу. Вони звернулася зі скаргою до керівництва ліцею.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям учасників ситуації. Що повинен зробити керівник ліцею?

 

Ситуація 6.

Ліцеїст Прохоров є внутрішньо переміщеною особою. До початку ООС (АТО) він жив у Луганську. Під час сварки з товаришами по взводу ліцеїст Прохоров почув на свою адресу образливе «сепар». Після чого це прізвисько вживали й інші ліцеїсти, коли хотіли дошкулити хлопцю. Хлопець прийняв рішення змінити заклад освіти.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям ліцеїстів. Запропонуйте вихід із ситуації, що склалася. Ваші рекомендації щодо попередження подібних ситуацій.

 

Ситуація 7.

Методист ліцею повідомив керівника учбового закладу, що у соціальних мережах з’явилося фото ліцеїста, який висить ухопившись однією рукою за край даху багатоповерхівки із підписом «Я – відчайдушний руфер!». Ситуацію загострили схвальні коментарі вчителів Ліцею, що захоплювались ризикованою поведінкою підлітка.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям ліцеїста та вчителів. Запропонуйте вихід із ситуації, що склалася. Ваші рекомендації щодо попередження подібних ситуацій.

 

Ситуація 8.

Вчитель хімії дізналася, що один із ліцеїстів є учасником групи в Інтернеті, яка продовжує розвивати суїцидальні квести у стилі «Синього кита». Вона повідомила про це керівництво Ліцею.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям вчителя хімії. Якими мають бути дії керівництва ліцею? Ваші рекомендації щодо попередження подібних ситуацій.

 

Ситуація 9.

Ліцеїст 11 класу Строганов другий тиждень поспіль отримує дописи з погрозами від невідомих в Інтернеті через соціальні мережі та мессенджери. Невідомі обіцяють викласти в Інтернеті відверту особисту переписку неповнолітнього з дорослою жінкою та відверті фото юнака, якщо він не відкупиться. Сума «відкупу» досить значна, тому хлопець планує поцупити ці гроші у батьків. Цими планами він поділився з товаришем. Про що останній повідомив офіцера-вихователя.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям ліцеїста Строганова. Якими мають бути дії вихователя. Запропонуйте вихід із ситуації, що склалася. Ваші рекомендації щодо попередження подібних ситуацій.

 

Ситуація 10.

Після звільнення ліцеїст Степаненко прийшов до Ліцею з синцем під оком. Вихователь виявив, що вдома хлопця час від часу б’є п’яний батько. Хлопець не хоче розголосу і прохає вихователя нікому не розповідати. Однак, вихователь звернувся за допомогою до практичного психолога та соціального педагога учбового закладу.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям вихователя. Запропонуйте вихід із ситуації, що склалася.

 

Ситуація 11.

До керівництва Ліцею надійшла скарга від батьків ліцеїста Паськова. Через значне навантаження у другому семестрі 9 класу в нього значно погіршився зір. Батьки вимагають перевести ліцеїста на індивідуальне навчання, адже їх дитина не може проводити в Ліцеї по 37 годин на тиждень. На це звернення батьків керівництво закладу відповіло пропозицією змінити заклад освіти.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям керівництва ліцею. Чи є допустимим таке навантаження? Чи є можливість переведення ліцеїста на індивідуальну форму навчання? Запропонуйте вихід із ситуації, що склалася. Надайте ваші рекомендації.

 

Ситуація 12.

На час декретної відпустки вчителя музичного мистецтва виникла необхідність у його заміщенні. Контракт на один рік був укладений з диригентом оркестру учбового закладу, що не має педагогічної освіти. Інші вчителі висловили незадоволення з цього факту.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям керівництва Ліцею. Запропонуйте вихід із ситуації, що склалася. Надайте ваші рекомендації.

 

Ситуація 13.

Керівництву учбового закладу стало відомо, що вчитель історії на уроках нав’язує учням своє ставлення до релігії. І навіть знижує оцінки тим ліцеїстам, які його погляди не поділяють.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям вчителя. Як має відреагувати на таку інформацію керівник учбового закладу? Запропонуйте вихід із ситуації, що склалася. Надайте ваші рекомендації.

 

Ситуація 14.

Батьки звернулися до керівництва учбового закладу з проханням змінити вчителя фізичної культури, мотивуючи це тим, що він кричить на їхніх дітей та принижує їхню гідність.

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям вчителя. Як має відреагувати на таку інформацію керівник учбового закладу? Запропонуйте вихід із ситуації, що склалася. Надайте ваші рекомендації.

 

Ситуація 15.

Керівництву учбового закладу стало відомо, що помічник вихователя Ставченко систематично палить за рогом будівлі центрального входу Ліцею. Ліцеїст Твердохліб був спійманий на палінні. На зауваження цього ж вихователя Ставченко він відповів: «Вам значить дозволено палити, а мені ні?!»

Проаналізуйте ситуацію. Дайте оцінку діям помічника вихователя. Як має відреагувати на таку інформацію керівник учбового закладу? Запропонуйте вихід із ситуації, що склалася. Надайте ваші рекомендації.

Популярні розділи та сервіси