Наказ Адміністрації Державної прикордонної служби України від 12 квітня 2024 року № 76 «Про затведження Алгоритму проведення перевірок за дотриманням антикорупційного законодавства в органаз Державної прикордонної служби України»

НАЗАД
31 травня 2024 14:56

АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ

ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

 

Н А К А З

 

«12» квітня 2024 року                      Київ                                                   № 76

 

Про затвердження Алгоритму проведення перевірок за дотриманням антикорупційного законодавства в органах Державної прикордонної служби України

Відповідно до пункту 6 частини шостої статті 131 Закону України «Про запобігання корупції», підпункту 4 пункту 2 розділу ІІ, підпункту 11 пункту 1 розділу ІІІ Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 27.05.2021 № 277/21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.07.2021 за № 914/36536, з метою реалізації управлінням запобігання та виявлення корупції Адміністрації  Державної прикордонної служби України своїх завдань, функцій та прав у частині повноважень щодо проведення перевірок за дотриманням антикорупційного законодавства в органах Державної прикордонної служби України  

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Алгоритм проведення перевірок за дотриманням антикорупційного законодавства в органах Державної прикордонної служби України, що додається.

2. Встановити, що перевірки за дотриманням антикорупційного законодавства в органах Державної прикордонної служби України організовуються відповідно до наказу Адміністрації Держприкордонслужби від 01.04.2021 № ОД-26/0/8-21 «Про організацію та проведення контролю за діяльністю органів Держприкордонслужби» з урахуванням особливостей, визначених цим наказом.

3. Контроль за виконанням наказу покласти на начальника управління запобігання та виявлення корупції Адміністрації Державної прикордонної служби України.

 

 

Голова Державної прикордонної

служби України

генерал-майор                                                                            Сергій ДЕЙНЕКО

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Адміністрації Державної прикордонної служби України

від 12.04.2024 № 76

 

АЛГОРИТМ

проведення перевірок за дотриманням антикорупційного законодавства

в органах Державної прикордонної служби України

І. Загальні положення

1. Цей Алгоритм визначає механізм проведення управлінням запобігання та виявлення корупції Адміністрації Державної прикордонної служби України (далі – Управління) перевірок за дотриманням антикорупційного законодавства в органах Державної прикордонної служби України (далі – перевірка), оформлення результатів таких перевірок.

2. У цьому Алгоритмі терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про запобігання корупції» (далі – Закон).

3. Об'єктами перевірки є: регіональне управління, орган охорони державного кордону, загін морської охорони, навчальний заклад, науково-дослідна установа, орган забезпечення, підрозділ оперативного документування, оперативно-технічний підрозділ Державної прикордонної служби України (далі – органи Держприкордонслужби).

4. Перевірці підлягають питання стосовно дотримання органами Держприкордонслужби вимог Закону та прийнятих відповідно до нього розпорядчих документів, зокрема щодо:

утворення (визначення) уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції в органі Держприкордонслужби (далі – уповноважена особа), виконання покладених на уповноважену особу завдань і функцій;

вжиття передбачених Законом заходів у разі виявлення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення чи одержання повідомлення про вчинення такого правопорушення особовим складом відповідного органу Держприкордонслужби;

здійснення заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню, інформування керівника відповідного органу Держприкордонслужби та Національного агентства з питань запобігання корупції про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;

перевірки факту подання суб’єктами декларування декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій;

впровадження механізмів заохочення та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, інших порушень Закону;

створення та функціонування внутрішніх каналів та додаткових способів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, інших порушень Закону;

визначення внутрішніх процедур і механізмів прийняття та розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, перевірки та належного реагування на такі повідомлення;

розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону;

співпраця з викривачами, забезпечення дотримання їх прав та гарантій захисту, передбачених Законом;

надання особовому складу відповідного органу Держприкордонслужби або особам, які проходять у них службу чи навчання, чи виконують певну роботу, методичної допомоги та консультацій з питань здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, інших порушень Закону, захисту викривачів;

забезпечення дотримання заборони на одержання пільг, послуг і майна;

своєчасного надання Національному агентству з питань запобігання корупції відомостей про притягнення осіб до дисциплінарної відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень для внесення до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;

притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, які вчинили корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією;

проведення службових розслідувань за поданнями спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції або приписами Національного агентства з питань запобігання корупції;

організації роботи з виконання заходів, передбачених антикорупційною програмою Держприкордонслужби, та управління корупційними ризиками;

надання консультативної та методичної допомоги, проведення внутрішніх навчань з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;

своєчасного виявлення та скасування розпорядчих документів і правочинів, які видані, прийняті та укладені з порушенням Закону.

5. Перевірку проводять посадові особи Управління.

6. До проведення перевірки не може бути залучено посадову особу Управління у разі наявності у неї під час її проведення потенційного, реального конфлікту інтересів.

II. Види перевірок, загальна організація та підготовка їх проведення

1. Управління проводить планові та позапланові перевірки.

2. Планові перевірки проводяться відповідно до річного Плану проведення цільових заходів в Держприкордонслужбі, який затверджується Головою Держприкордонслужби. Планування перевірок здійснюється наприкінці року на підставі пропозицій Управління та з урахуванням проблемних питань в організації діяльності з питань запобігання корупції в органах Держприкордонслужби.

Планова перевірка одного і того ж органу Держприкордонслужби проводиться з періодичністю не частіше одного разу на два роки.

Планова перевірка проводиться за період, який становить до двох років. Період, охоплений попередньою плановою перевіркою, перевірці не підлягає.

При плановій перевірці питання, які перевірялися під час проведення позапланової перевірки за період, охоплений такою перевіркою, не перевіряються, крім заходів з усунення недоліків та порушень, виявлених такою перевіркою.

3. За наявності інформації про можливі порушення в органі Держприкордонслужби вимог Закону, яка містить фактичні дані, що можуть бути перевірені, проводиться позапланова перевірка.

4. Для проведення перевірки Управління готує проєкт наказу про проведення перевірки та подає його на підпис Голові Державної прикордонної служби України та відпрацьовує службове завдання.

У наказі про проведення перевірки зазначаються: мета та вид перевірки; орган Держприкордонслужби, що перевіряється; дата початку та закінчення перевірки; інформація про посадових осіб, визначених для проведення перевірки; завдання керівництву відповідного органу Держприкордонслужби, щодо забезпечення проведення перевірки; посадова особа, що здійснює контроль за виконанням наказу.

З урахуванням вимог наказу Адміністрації Держприкордонслужби від 01.04.2021 № ОД-26/0/8-21 «Про організацію та проведення контролю за діяльністю органів Держприкордонслужби» (далі – Наказ) у службовому завданні на перевірку зазначається детальний перелік питань, які підлягають перевірці.

5. Перевірка проводиться посадовою особою Управління одноосібно або у складі групи.

6. Про проведення планової перевірки орган Держприкордонслужби повідомляється шляхом доведення наказу (направлення копії наказу) засобами поштового чи електронного зв’язку не пізніше ніж за п'ять календарних днів до дати початку її проведення.

ІІІ. Проведення перевірки

1. Посадова особа Управління, уповноважена на проведення перевірки, або група проводить перевірку на підставі наказу про проведення перевірки та службового завдання.

2. Одночасно з пред’явленням наказу про перевірку та службового завдання посадова особа Управління, уповноважена на перевірку, або члени групи можуть звернутися до керівництва органу Держприкордонслужби з письмовим/усним запитом про надання інформації, зокрема з обмеженим доступом (за наявності відповідного допуску у перевіряючого), документів та інших матеріалів або засвідчених в установленому порядку їх копій, необхідних для проведення перевірки (далі – матеріали).

ІV. Права та обов’язки посадових осіб Управління, членів групи, які проводять перевірку та посадових осіб органу Держприкордонслужби, що перевіряється

1. Посадова особа Управління, уповноважена на перевірку, або член групи під час проведення перевірки мають право:

доступу до приміщень органу Держприкордонслужби за службовим посвідченням та матеріалів, необхідних для проведення перевірки;

на забезпечення на час проведення перевірки робочим місцем, користування телефонним зв’язком, комп’ютерною, копіювальною технікою, іншими технічними засобами, необхідними для реалізації повноважень під час проведення перевірки та оформлення матеріалів перевірки;

на опитування осіб, відповідальних за певні напрями службової діяльності, у разі виявлення порушень антикорупційного законодавства та долучення до пояснень копій необхідних документів.

У разі ненадання матеріалів, необхідних для проведення перевірки, посадова особа Управління, уповноважена на перевірку, або члени групи звертаються до керівництва відповідного органу Держприкордонслужби з письмовим запитом про надання відповідних матеріалів.

Органи Держприкордонслужби зобов’язані надавати запитувані уповноваженими на проведення перевірки посадовими особами Управління матеріали у визначений у запиті строк.

У разі якщо надання запитуваних матеріалів не може бути здійснено у строк, визначений у запиті, орган Держприкордонслужби письмово повідомляє про це посадову особу Управління, уповноважену на проведення перевірки з обґрунтуванням причин неможливості їх надання. У такому випадку орган Держприкордонслужби зобов'язаний надати запитувані матеріали не пізніше дня закінчення такої перевірки.

Правовими наслідками виявлення порушень під час перевірки можуть бути ініціювання проведення службових розслідувань, звернення до правоохоронних органів (у разі виявлення ознак кримінальних або адміністративних правопорушень).

2. Посадова особа Управління, уповноважена на перевірку, або член групи під час проведення перевірки зобов’язаний:

повно, об'єктивно та неупереджено проводити перевірку в межах повноважень, передбачених Законом та цим Алгоритмом;

приймати від посадових осіб органу Держприкордонслужби й розглядати подані за їх ініціативою письмові заяви, зауваження, додаткові пояснення щодо питань, які перевіряються, та з питань, що виникають під час проведення перевірки;

не розголошувати інформацію з обмеженим доступом, отриману під час проведення перевірки, крім випадків, установлених законом;

невідкладно повідомляти безпосереднього керівника та/або керівника групи (у разі проведення перевірки у складі групи) про всі випадки перешкоджання або неправомірного втручання посадових осіб органу Держприкордонслужби або інших осіб у проведення перевірки, письмово фіксувати такі випадки і вживати передбачених законом заходів для притягнення до відповідальності винних у вчиненні таких правопорушень;

повідомляти безпосереднього керівника та керівника групи (у разі проведення перевірки у складі групи) про наявність у нього реального, потенційного конфлікту інтересів;

у разі виявлення під час проведення перевірки ознак адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, Управління інформує спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції.

3. Посадові особи органу Держприкордонслужби, що перевіряється мають право:

надавати за своєю ініціативою посадовій особі Управління, уповноваженій на проведення перевірки, або групі додаткові письмові пояснення, зауваження, заяви щодо проведення перевірки;

оскаржувати дії чи бездіяльність посадової особи Управління, уповноваженої на проведення перевірки, або групи в установленому законодавством порядку.

4. Посадові особи органу Держприкордонслужби, що перевіряється, зобов'язані:

забезпечити безперешкодний доступ посадової особи Управління, уповноваженої на проведення перевірки, або членів групи до приміщень відповідного органу Держприкордонслужби за службовим посвідченням та надати їм доступ до матеріалів, у тому числі з обмеженим доступом, необхідних для проведення перевірки;

забезпечити на час проведення перевірки посадову особу Управління, уповноважену на проведення перевірки, або членів групи робочим місцем, можливість користуватися телефонним зв'язком, комп'ютерною, копіювальною технікою, іншими технічними засобами, необхідними для реалізації повноважень під час перевірки, для оформлення матеріалів перевірки;

надати з питань, які підлягають перевірці, письмові пояснення;

не перешкоджати посадовій особі Управління під час проведення перевірки, у тому числі надавати у визначений нею строк для ознайомлення оригінали матеріалів, їх копії, дані на електронних носіях, витяги з документів (у тому числі електронних);

надавати відповіді на запити посадової особи Управління, уповноваженої на проведення перевірки;

вживати невідкладних заходів щодо усунення виявлених під час перевірки порушень.

V. Оформлення результатів перевірки

1. За результатами проведеної перевірки опрацьовується звіт про результати перевірки та рекомендації щодо усунення виявлених недоліків та строків їх виконання.

2. Звіт за результатами перевірки складається не пізніше 10 робочих днів з дня звершення перевірки.

3. Під час складання звіту про перевірку необхідно дотримуватись об’єктивності, достовірності, обґрунтованості та вичерпності опису виявлених недоліків.

4. Звіт про проведену перевірку підписується посадовою особою Управління, яка проводила перевірку (членами групи) та затверджується начальником (керівником), за рішенням якого проведено перевірку або особою, на яку покладено контроль за виконанням наказу на проведення перевірки.

5. Затверджений звіт направляється до органу Держприкордонслужби, який перевірявся, де протягом 5 робочих днів розробляється план удосконалення діяльності органу Держприкордонслужби відповідно до Наказу.

6. Керівник органу Держприкордонслужби, що перевірявся, у визначені в звіті терміни направляє план удосконалення діяльності органу, з відмітками про виконання за кожним пунктом, начальнику (керівнику), за рішенням якого проведено перевірку або особі, на яку покладено контроль за виконанням наказу на проведення перевірки.

7. Контроль за виконанням заходів, передбачених у звіті, покладається на начальника Управління.

 

 

Начальник управління запобігання та виявлення корупції

Адміністрації Державної прикордонної служби України

полковник                                                                Ольга ХЛІВНЮК

Популярні розділи та сервіси