Державна прикордонна служба виступає з ініціативами для збільшення пропускної спроможності пунктів пропуску на кордоні з країнами ЄС

НАЗАД
23 жовтня 2016 15:08

Питання спрощень прикордонних формальностей та створення комфортних умов для громадян, які перетинають державний кордон, разом із питанням забезпеченням прикордонної безпеки були й залишаються для Державної прикордонної служби України одними з пріоритетн

Питання спрощень прикордонних формальностей та створення комфортних умов для громадян, які перетинають державний кордон, разом  із питанням забезпеченням прикордонної безпеки були й залишаються для Державної прикордонної служби України одними з пріоритетних.

На сьогодні переважна більшість пунктів пропуску (особливо на кордоні з ЄС) працюють із значним  перевантаженням.  Це спричинено перш за все збільшенням транспортного потоку, який особливо спостерігається на українсько-польській  ділянці кордону.  Так, в 2013 році в пунктах пропуску на українсько-польській ділянці кордону  пропущено  6 млн. 19 тис. транспортних засобів, в 2014 році – 6 млн. 460 тис. (+ 7%), в 2015 році – 7 млн. 116 тис. (+ 10%). Вже протягом 8 місяців 2016 року через українсько-польський кордон пропущено 4 млн. 843 тис транспортних засобів, що на 6% більше, ніж за аналогічний період 2015 року (4 млн. 587 тис. транспортних засобів).

Крім того, на ритмічність функціонування пунктів пропуску на кордоні з країнами – членами ЄС чималий вплив має рух (в’їзд/виїзд) учасників малого прикордонного руху та власників транспортних засобів іноземної реєстрації за кордон з метою продовження термінів перебування в Україні (85-90 % від загальної кількості пропуску).

На сьогодні залишаються актуальними питаннями, які мають вплив на ритмічність роботи пунктів пропуску та можуть розв’язати проблему,- будівництво нових та реконструкція діючих пунктів пропуску, перш за все автомобільних,  їх технічне переоснащення,  ремонт рокадних доріг між пунктами пропуску тощо.

Хоча усі ці питання знаходяться поза повноваженнями ДПСУ, Адміністрацією Державної прикордонної служби України  запропоновано Міністерству інфраструктури, ДФС України декілька основних шляхів вирішення питання упорядкування черг. Зокрема, що стосувалися створення (визначення) окремих смуг руху при під’їзді до пункту пропуску: для учасників малого прикордонного руху (жителів прикордоння) та для громадян України і іноземців, які прямують до Республіки Польща з  нших регіонів України та Європейського Союзу (зелений коридор – без предметів для декларування).

Крім того, у вересні ц.р. за ініціативою Державної прикордонної служби України спільно із Львівською ОДА, ГУ Національної поліції у Львівській області та Львівською митницею було проведено комплекс заходів щодо апробації перед пунктами пропуску «Рава-Руська» та «Краківець» можливості розмежування смуг для руху транспортних засобів.

Основна ідея апробації полягає у відокремленні смуг для руху транспортних засобів української та іноземної реєстрації, які прямують на виїзд з території України, шляхом запровадження реверсного руху в сервісних зонах перед пунктами пропуску.

17 вересня 2016 року у Львівській облдержадміністрації було проведено спільну розширену нараду, за результатами якої визначено додаткові завдання представникам Національної поліції та керівництву служби автомобільних доріг у Львівській області щодо відокремлення частини ділянки автодороги на смугах зустрічного руху перед пунктами пропуску «Рава-Руська» та «Краківець» тимчасовими переносними засобами обмеження руху (парапетами) від воріт пунктів пропуску до розривів у роздільній полосі та табличками до дорожніх знаків.

Держприкордонслужбою спільно з Національною поліцією розроблено проект відповідної  Інструкції (з організації та несення служби  посадовими особами  Національної поліції України та Державної прикордонної служби України по забезпеченню безпеки дорожнього руху в місцях масового накопичення транспортних засобів перед пунктами пропуску через державний кордон).

Крім того, дуже актуальним є підвищення пропускної спроможності автомобільних пунктів пропуску. Зокрема Державною прикордонною службою пропонується в пунктах пропуску для автомобільного сполучення усі кабіни прикордонного та митного контролю, які розміщені лінійно, розмістити  в ялинковому порядку. Це дозволить фактично удвічі збільшити кількість кабін прикордонного та митного контролю і відповідно – пропускну спроможність пунктів пропуску.

Також на виконання протокольного рішення Уряду від 27 вересня ц.р. № 40 організовано підготовчі заходи щодо запровадження спрощеного порядку оформлення осіб та транспортних засобів у пунктах пропуску для автомобільного сполучення. З метою апробації технологічних інновацій  визначено пункт пропуску «Нові Яриловичі». Основні спрощення передбачають поєднання в пункті пропуску зон прикордонного та митного контролю, встановлення єдиного робочого місця прикордонників та митників в одній кабіні, одну зупинку авто та здійснення контролю без виходу подорожуючих з автомобіля.

Крім того, заплановано інші заходи, спрямовані на виключення дублювання функцій прикордонниками та митниками, порядку внесення інформації до баз даних та забезпечення обміну інформацією тощо.

Відгуки та коментарі

Ваше ім'я
Ваш E-mail
Текст

Популярні розділи та сервіси