Бюджет 2017: пріоритети та чинники розвитку

НАЗАД
10 лютого 2017 14:52

Наприкінці січня Адміністрація Держприкордонслужби завершила організаційні процедури з виконання бюджету на 2017-й рік. Відбувся розподіл видатків за бюджетною класифікацією, визначено ліміти комплектування, витрачання коштів і матеріальних ресурсів. Ці документи формувалися на основі та можливостях витрат, передбачених у загальному бюджеті відомства. Про те, чи достатньо коштів, передбачених у головному фінансовому документі Служби, які пріоритети визначено та на які зміни слід очікувати прикордонникам, розповів начальник фінансово-економічного управління АДПСУ полковник Олександр Орел.

Наприкінці січня Адміністрація Держприкордонслужби завершила організаційні процедури з виконання бюджету на 2017-й рік. Відбувся розподіл видатків за бюджетною класифікацією, визначено ліміти комплектування, витрачання коштів і матеріальних ресурсів. Ці документи формувалися на основі та можливостях витрат, передбачених у загальному бюджеті відомства.

Про те, чи достатньо коштів, передбачених у головному фінансовому документі Служби, які пріоритети визначено та на які зміни слід очікувати прикордонникам, розповів начальник фінансово-економічного управління АДПСУ полковник Олександр Орел.

 

– Олександре Васильовичу, рік тому, коли вже було затверджено бюджет відомства на 2016-й рік, Ви говорили, що його показники повинні змінитися. Насамперед це стосувалося підвищення грошового забезпечення військовослужбовців-прикордонників до рівня інших силових структур та перегляд ключових видатків відомства. Чого вдалося досягти у результаті?

– Бюджет-2016 видався для нашої Служби дуже непростим. Це безпосередньо пов’язано з його основними показниками. Хочу нагадати, що у січні минулого року прикордонник, який підписав свій перший контракт із відомством, отримував 2300 гривень. Сьогодні це звучить як фантастика і сприймається як несправедливість, адже його колега зі Збройних Сил чи Національної гвардії одержував на той час вже 7000 гривень. Крім того, рівень видатків на основні статті теж не відповідав реаліям.

Звернення керівництва Служби були підтримані Президентом України, Кабінетом Міністрів, міністром внутрішніх справ та народними депутатами. Як результат, обсяг видатків загального фонду Держприкордонслужби додатково було збільшено майже на 980 мільйонів гривень. Це дало змогу з травня минулого року суттєво підняти грошове забезпечення військових і довести його рівень до розмірів, установлених в інших силових структурах. Так, випускник вищого навчального закладу у званні «лейтенант» сьогодні отримує 9500 гривень, а військово­службовець, який напередодні підписав свій перший контракт, – 7000 гривень.

Додаткові кошти було направлено і на матеріально-технічне забезпечення. Понад 70 мільйонів гривень, спрямованих на харчування, та 30 мільйонів на пальне запобігли можливому зриву виконання завдань наприкінці 2016 року та дозволили створити необхідні запаси для належного матеріального забезпечення на початку нинішнього.

Завдяки змінам у бюджеті не допущено кредиторської заборгованості за комунальні послуги, яка, безумовно, могла б утворитися у зв’язку зі зростанням тарифів протягом минулого року. Варто відзначити, що при виконанні контрактів було зекономлено 73 мільйони гривень.

Кошти у розмірі 200 мільйонів гривень, які були спрямовані на будівництво житла для військовослужбовців, дали можливість отримати 252 квартири та 46 кімнат. Підбиваючи підсумки, хочу сказати, що всі виділені державою кошти використані ефективно та за цільовим призначенням.

– Крім загального фонду, реалізовувалися проекти в рамках міжнародної допомоги та з інших фінансових джерел. У яких обсягах це здійснювалося протягом 2016 року?

– Загалом у рамках міжнародної технічної допомоги Службою було отримано матеріальних цінностей на суму 451 мільйон гривень. Ще 57,5 мільйона гривень ми отримали завдяки секторальній бюджетній підтримці ЄС. Ці кошти використано на придбання обладнання біометричного контролю для виконання Плану лібералізації візового режиму з ЄС. Майже 49 мільйонів гривень у натуральному та грошовому вигляді надійшло від юридичних і фізичних осіб як благодійна допомога. Від місцевих органів самоврядування у вигляді субвенцій відомство отримало трохи більше дев’яти мільйонів гривень. Власні надходження, зокрема й від господарської діяльності, склали 55,2 мільйона гривень.

– Олександре Васильовичу, охарактеризуйте коротко бюджет Служби на 2017-й рік? На чому буде зосере­джено основну фінансову увагу?

– Бюджет відомства цього року становить 7 мільярдів 035,3 мільйона гривень. Це на 12,6 відсотка більше порівняно з минулим роком. За всіма напрямками він характеризується як бюджет розвитку та росту.

Почнемо з грошового забезпечення військовослужбовців. На виконання завдання Президента України вже опрацьовано та подано на підпис міністру внутрішніх справ проект наказу щодо підвищення грошової винагороди прикордонникам, які перебувають у зоні антитерористичної операції. Конкретні цифри та терміни змін будуть оприлюднені після погодження цього документа та набрання ним чинності. Крім того, фінансово-економічними органами відомства продовжується робота щодо можливості підвищення грошового забезпечення іншим категоріям військовослужбовців.

Не менше уваги приділятиметься і зарплатам цивільних працівників. Відразу хочу зазначити, що відомство забезпечено коштами і виконає у повному обсязі рішення Уряду щодо виплати заробітної плати у розмірі не менше 3200 гривень. Вже перераховано зарплати деяким категоріям робітників некваліфікованих і малокваліфікованих професій. Відповідально можу сказати, що прибиральники, вантажники, охоронці або водії, які працюють у Службі, з 1 січня отримуватимуть не менше цієї суми.

У середньому на 10 відсотків протягом року підвищиться заробітна плата технічних службовців та інших працівників, середній розмір оплати праці яких минулого року складав 3500 – 4500 гривень.

Тепер щодо інших важливих статей витрат. Не будуть сповільнюватися темпи будівництва житла для військовослужбовців. Як і минулого року, на це виділено 200 мільйонів гривень. Така ж сума передбачена і на інженерно-технічне облаштування кордону. За рахунок коштів бюджету та міжнародної допомоги в плановому порядку здійснюватиметься переоснащення, придбання та утримання озброєння й військової техніки. Завершуючи відповідь на це запитання, хочу додати, що Міністерство фінансів щороку у січні здійснює наповнення бюджетів державних органів за тимчасовим розписом. Тобто за нормами і в обсягах минулого року. Повноцінно за всіма статтями ми почнемо отримувати фінансування в лютому.

– Які проблеми як керівник фінансово-економічного управління Ви вважаєте сьогодні нагальними?

– Досить болючим питанням залишається існуюча система нарахування грошового забезпечення військовослужбовцям, яка вже застаріла та, на погляд багатьох фахівців, потребує кардинальної зміни. Підґрунтя перетворень – низькі розміри посадових окладів та окладів за військове звання у загальній структурі зарплати людини у погонах. На сьогодні частина основних видів виплат у середньому складає всього 15 відсотків (від 8 до 30 відсотків залежно від посади, звання та вислуги років) загального розміру грошового забезпечення. Решта 85 відсотків – це додаткові види нарахувань (різного роду премії, класність тощо).

Враховуючи досвід країн НАТО, Держприкордонслужба спільно з Міністерством оборони, Національною гвардією та іншими силовими структурами опрацювала проект постанови Кабінету Міністрів України, яка повинна упорядкувати грошове забезпечення. У провідних країнах світу частка основних його видів складає не менше 70 відсотків від щомісячної зарплати військового. Тому проектом постанови передбачено суттєве збільшення посадових окладів і окладів за військове звання, а також скасування низки додаткових виплат.

Наступним етапом упорядкування грошового забезпечення, який попередньо відбудеться до 2020 року, передбачається встановлення прямої залежності розмірів виплат військових від затвердженої в державі мінімальної заробітної плати або прожиткового мінімуму. У такий спосіб система грошового забезпечення буде адаптована до стандартів НАТО та відповідатиме вимогам сьогодення. Такий підхід стане серйозним стимулом для військовослужбовців продовжувати військову службу за контрактом

– Які пріоритети у роботі фінансово-економічних органів на нинішній рік?

– Передусім – дотримання режиму жорсткої економії, ефективного використання коштів і матеріальних ресурсів. Ми чітко дотримуємося затвердженого графіку щодо комплектування особовим складом, його переміщень та службових відряджень і вимагатимемо контролю за цими питаннями в підпорядкованих органах. Й надалі залишатимуться під особливою увагою керівництва питання боєздатності та обороноспроможності Служби.

Наступний блок завдань – отримання та ефективне використання бюджетних асигнувань, виділених 2017 року за загальним і спеціальним фондом. Звичайно, ми ретельно контролюватимемо їх цільове призначення. Постійна увага приділятиметься питанням підвищення рівня грошового забезпечення військовослужбовців та заробітної плати працівників Держприкордонслужби. Не залишатимемося осторонь і проблем фінансового характеру, що стосуються пенсійного та соціального забезпечення військовослужбовців, пенсіонерів і членів їхніх сімей.

– Дякую за змістовні відповіді.     

Популярні розділи та сервіси