Аналіз регуляторного впливу проекту наказу начальника Одеського прикордонного загону "Про внесення змін до наказу Одеського прикордонного загону від 14.11.2011 № 887”

НАЗАД
22 квiтня 2015 16:29

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 

проекту наказу Одеського прикордонного загону “ Про внесення змін до наказу Одеського прикордонного загону  від 14.11.2011 № 887 ”

 

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв'язано шляхом державного регулювання

Проект наказу Одеського прикордонного загону “ Про внесення змін до наказу Одеського прикордонного загону від 14.11.2011 № 887 ” (далі – проект Наказу), розроблений Одеським прикордонним загоном на виконання  вимог  пункту  2 постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731 “ Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади ”, в зв’язку із змінами, що відбулися у законодавстві України з питань державної митної справи та у сфері судноплавства.

 

На сьогодні пропуск осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті пропуску через державний кордон для міжнародного морського вантажного сполучення “Морський торговельний порт “Южний” визначається Технологічною схемою пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті пропуску через державний кордон для міжнародного морського вантажного сполучення “Морський торговельний порт “Южний”, затверджену наказом Одеського прикордонного загону від 14 листопада 2011 року № 887, зареєстровану в  Головному  управлінні  юстиції в Одеській області 19 грудня 2011 року за № 53/1074. Ця технологічна схема не враховує змін, що відбулися у законодавстві України з питань державної митної справи та у сфері судноплавства.

2. Визначення цілей державного регулювання

Проект наказу розроблено з метою нормативного врегулювання, на підставі вимог абзацу другого частини 2 статті 25 Закону України “Про прикордонний контроль”, взаємовідносин державних органів і служб, що здійснюють в пункті пропуску через державний кордон для міжнародного морського вантажного сполучення “Морський торговельний порт “Южний” санітарний, ветеринарний, фітосанітарний, радіологічний, екологічний контроль, контроль за вивезенням з території України культурних цінностей та інші передбачені законодавством України види державного контролю, під час перетинання державного кордону України особами, транспортними засобами та вантажами.

3. Визначення та оцінка прийнятних альтернативних способів досягнення цілей, аргументація переваг обраного способу

Існує два альтернативні способи вирішення проблеми:

перший – залишити Технологічну схему пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті пропуску через державний кордон для міжнародного морського вантажного сполучення “Морський торговельний порт “Южний”, затверджену наказом Одеського прикордонного загону від 14 листопада 2011 року № 887, зареєстровану в  Головному  управлінні  юстиції в Одеській області 19 грудня 2011 року за № 53/1074, в чинній редакції, що буде порушенням вимог  пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731 “ Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади ”;

другий – внесення змін до Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті пропуску через державний кордон для міжнародного морського вантажного сполучення “Морський торговельний порт “Южний”, затверджену наказом Одеського прикордонного загону від 14 листопада 2011 року № 887, зареєстровану в  Головному  управлінні  юстиції в Одеській області 19 грудня 2011 року за № 53/1074, з метою приведення у відповідність до вимог законодавства України. Цей спосіб є прийнятним.

4. Опис механізмів і заходів, які пропонуються для розв’язання проблем

Завдяки запропонованому регуляторному акту планується усунути всі невідповідності законодавчим та нормативно – правовим актам України у Технологічній схемі пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті пропуску через державний кордон для міжнародного морського вантажного сполучення “Морський торговельний порт “Южний”, затверджену наказом Одеського прикордонного загону від 14 листопада 2011 року № 887, зареєстровану  в  Головному  управлінні  юстиції в Одеській області 19 грудня 2011 року за № 53/1074.

 

Запровадження регуляторного акту дозволить привести до норм законодавства України порядок та послідовність проведення всіх видів контролю державних органів, що здійснюють  різні види контролю в пункті пропуску під час пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів, та їх взаємодію при проведенні контрольних операцій.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття регуляторного акта дозволить здійснювати пропуск осіб, транспортних засобів та вантажів в пункті пропуску через державний  кордон України “Одеський морський торговельний порт” згідно із вимогами законодавства України, в тому числі і з питань державної митної справи та у сфері судноплавства, а саме:

Митного кодексу України;

Закону України “Про морські порти України”;

Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 451;

Типової технологічної схеми здійснення митного контролю водних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон,  затвердженої  постановою  Кабінету  Міністрів  України  від  21  травня  2012 року №  451;

Порядку оформлення приходу суден у морський порт, надання дозволу на вихід суден у море та оформлення виходу суден із морського порту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 27 червня 2013 року № 430, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23 липня 2013 року за № 1230/23762;

Положення про Службу морської безпеки порту (портового засобу), затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 25 серпня 2011 року № 339, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2011 року за № 1233/19971;

Порядку організації охорони морських та річкових портів, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 27 березня 2013 року № 198, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22 квітня 2013 року за № 654/23186;

Положення про капітана морського порту та службу капітана морського порту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 27 березня 2013 року № 190, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 18 квітня 2013 року за № 632/23164.

 

Негативного впливу зовнішніх факторів на виконання вимог регуляторного акта не очікується.

 

Проект регуляторного акту пройшов обговорення у структурних підрозділах державних органів, що здійснюють різні види контролю у пункті пропуску “Морський торговельний порт “Южний”, та у Южненській філії державного підприємства “Адміністрація морських портів України”. Проект акту погоджений із керівниками територіальних органів виконавчої влади, на які відповідно до законодавства України покладено здійснення санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного контролю. Виходячи із існуючої практики, вимоги акту будуть виконуватися всіма співробітниками державних органів, що здійснюють різні види контролю у пункті пропуску “Морський торговельний порт “Южний”, та Южненською філією державного підприємства “Адміністрація морських портів України” у повному обсязі.

 

Механізм компенсації можливої шкоди не розроблявся, оскільки настання будь-яких негативних наслідків за результатами прийняття регуляторного акта не очікується. Регуляторний акт не може бути застосований щодо впровадження будь-яких заборон чи обмежень у перетинанні державного кордону особами, транспортними засобами і переміщення через нього вантажів, виходячи із призначення регуляторного акт, визначеного частиною першою статті 25 Закону України “Про прикордонний контроль”. 

 

Контроль та нагляд за додержанням вимог акта здійснюватиме:

старший зміни прикордонних нарядів відділу прикордонної служби “Південний” (старший прикордонних нарядів у пункті пропуску) – протягом всього періоду несення служби, у відповідності із рішенням начальника відділу на здійснення оперативно-службової діяльності;

начальник відділу прикордонної служби “Південний” – щомісяця, у відповідності календарним планом оперативно-службової діяльності відділу;

відділом прикордонного контролю штабу Одеського прикордонного загону ­– відповідно до закріплених функцій та у межах повноважень на постійній основі.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття акту із застосуванням методу аналізу вигод та витрат.

Прийняття та впровадження цього регуляторного акта не спричинить негативних наслідків та додаткових витрат з Державного бюджету.

Об’єкт впливу

Витрати

Вигоди

Держава

Додаткових витрат не передбачено

Реалізація положень Митного кодексу України, Закону України “Про морські порти України”, інших нормативно правових актів України з питань державної митної справи та у сфері судноплавства сприятимуть більш спрощеному перетинанню державного кордону України особами, морськими суднами та вантажами, виконанню вимог Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974 року та Міжнародного кодексу з охорони суден і портових засобів щодо забезпечення заходів з безпеки мореплавства

Громадяни

Додаткових витрат не передбачено

Забезпечення законності та відкритості  під час проведення контрольних операцій, пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон України

Суб’єкти господарювання

Додаткових витрат не передбачено

Забезпечення законності та відкритості  під час проведення контрольних операцій, пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон України

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акту.

Передбачається, що регуляторний акт набере чинності відповідно до законодавства України. Термін дії запропонованого проекту акта не обмежується.

Зміна терміну дії можлива у разі зміни правових актів, що регулюють порушені питання.

8. Визначення показників результативності акту.

Найменування показника

Розмір показника

Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта

 

Не передбачається

 

Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

Регуляторний акт поширюється на суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб щонайменше:

на 10 суб’єкти господарювання, діяльність яких пов’язана забезпеченням суден, проведення завантажувальних (розвантажувальних робіт);

на понад 1100 осіб та на 50-60 морських

суден закордонного плавання, які щомісячно перетинають  державний кордон в пункті пропуску

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта

 

Не передбачається

Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб із основних положень акта – високий, оскільки проект акта оприлюднений на офіційному сайті Державної прикордонної служби України (www.dpsu.gov.ua)  у рубриці “Регуляторні акти”.

Додатковими показниками результативності акта є: кількість звернень громадян та суб’єктів господарювання, а також зауваження та пропозиції щодо якості організації та здійснення оформлення суден та вантажу у прикордонному та митному відношенні, дотримання часових проміжків проведення контрольних операцій.

9. Заходи, за допомогою яких здійснюється відстеження результативності акта.

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься відділом прикордонної служби “Південний” та відділом прикордонного контролю штабу Одеського прикордонного загону шляхом:

аналізу статистичних даних – узагальнених наявних статистичних даних щодо пропускних операцій в пункті пропуску; виконання доручень правоохоронних органів; заборони в’їзду іноземцям та особам без громадянства; відвідування пункту пропуску співробітниками правоохоронних органів та іншими службовими особами;

аналізу звернень осіб, які перетинають державний кордон в пункті пропуску, до керівного складу органів управління або на телефон служби “Довіра” про дії персоналу відділу прикордонної служби, які не відповідають вимогам нормативно – правових актів України;  результатів опитування осіб, які перетнули державний кордон в пункті пропуску; результати моніторингу громадської думки.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання ним чинності, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом, шляхом проведення ґрунтовного аналізу виконання додаткових режимних правил у зонах прикордонного контролю в пункті пропуску “Морський торговельний порт “Южний” особами та суб’єктами господарювання, транспортні засоби та вантажі яких перетинають державний кордон України, особами, працівниками підприємств, співробітниками контрольних органів, служб, посадовими особами правоохоронних органів та інших органів влади, які виконують свої посадові (службові) обов’язки в зонах прикордонного контролю пункту пропуску, та порівняння даних з відповідними показниками минулих років.

Періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта планується здійснювати раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту.

 

 

Начальник Одеського

прикордонного загону                                      А.М. Ігнатьєв

 

Популярні розділи та сервіси