Аналіз регуляторного впливу проекту наказу начальника Ізмаїльського прикордонного загону "Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон в міжнародному пункті пропуску для автомобільного

НАЗАД
07 квiтня 2015 11:57

Аналіз регуляторного впливу

проекту регуляторного акта – наказу начальника Ізмаїльського прикордонного загону «Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон України у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення

«Табаки - Мирне»    

 

Технологічна схема пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон України у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Табаки - Мирне» (далі-Технологічна схема), опрацьовується штабом Ізмаїльського прикордонного загону за погодженням з начальником Одеської митниці ДФС України, керівниками контрольних органів та служб, які здійснюють свою діяльність в міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Табаки - Мирне» (далі-пункт пропуску «Табаки - Мирне»).

       

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Закон України «Про державний кордон України» покладає на підрозділи охорони кордону Державної прикордонної служби України завдання щодо здійснення в установленому порядку прикордонного контролю та пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та товарів, а також виявлення і припинення випадків незаконного їх переміщення, у порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно – правовими актами України. Запроваджена Законом функція прикордонного контролю і пропуску через кордон осіб, транспортних засобів та товарів описана у:

Законі України «Про прикордонний контроль»;

Типовій технологічній схемі пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №451 «Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними».

У зазначених нормативно-правових актах процедура пропуску осіб, транспортних засобів, товарів через державний кордон України описана у типовому варіанті, тому потребує чіткого та детального визначення безпосередньо для пункту пропуску «Табаки - Мирне».

Крім того, процедура здійснення прикордонного контролю осіб, транспортних засобів, товару в пункті пропуску «Табаки - Мирне» задіює ряд посадових осіб державних контрольних органів та служб, а також осіб, які займаються обслуговуванням безпосередньо осіб, транспортних засобів, а отже потребує визначення чіткого порядку проведення контрольних операцій під час їх оформлення в пункті пропуску, встановлення послідовності дій усіх посадових осіб.

У Технологічній схемі визначаються:

загальні положення;

умови функціонування пункту пропуску «Табаки - Мирне»;

послідовність здійснення контрольних операцій в пункті пропуску «Табаки - Мирне»;

час на виконання контрольних операцій;

режим у пункті пропуску, здійснення контролю за його додержанням;

прикінцеві положення.

Проблемами, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання є:

встановлення чіткого порядку здійснення контрольних операцій в пункті пропуску «Табаки - Мирне»;

організація взаємодії контрольних органів та служб, які здійснюють свою діяльність в пункті пропуску «Виноградівка - Вулканешти» для забезпечення оформлення осіб, транспортних засобів та товарів що ними переміщуються.

      

2. Цілі державного регулювання

Цілями державного регулювання є:

нормативно-правове забезпечення діяльності посадових осіб відділу прикордонної служби «Болград» Ізмаїльського прикордонного загону, митного поста «Ізмаїл» Одеської митниці ДФС України, які здійснюють встановленими порядком оформлення осіб, транспортних засобів та товарів що ними переміщуються в пункті пропуску «Табаки - Мирне» та порядок їх взаємодії з державними контрольними органами і службами, що здійснюють різні види контролю.

      

3. Альтернативні способи досягнення встановлених цілей

Під час підготовки проекту наказу було опрацьовано два альтернативних варіанти досягнення визначених цілей.

Перший варіант передбачає залишення ситуації без змін. Ця альтернатива є неефективною та неприйнятною, оскільки питання видів, послідовності та змісту контрольних операцій у пункті пропуску «Табаки - Мирне» залишається неврегульованим.

Другий варіант знайшов своє відображення у положеннях проекту. Прийняття акту забезпечить виконання вимог Закону України «Про прикордонний контроль», а також сприятиме правовому регулюванню порядку дій посадових осіб державних контрольних органів та служб під час оформлення осіб, транспортних засобів та товарів що ними переміщуються в пункті пропуску «Табаки - Мирне».

       

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Механізмом, яким пропонується забезпечити розв’язання проблеми є - упорядкування видів, послідовності та змісту контрольних операцій, пов’язаних із пропуском через державний кордон України осіб, транспортних засобів та товарів що ними переміщуються в пункті пропуску «Табаки - Мирне», визначення порядку організації взаємодії контрольних органів та служб, розмежування їх функцій, впровадження контролю за виконанням вимог Технологічної схеми.

Дія акту поширюється на всіх осіб, які задіяні у оформленні осіб, транспортних засобів та товарів, що ними переміщуються в пункті пропуску «Табаки - Мирне».

Вимоги Технологічної схеми доводяться до відома усіх зацікавлених суб’єктів відносин інформаційними листами із наданням копій регуляторного акту, через засоби масової інформації.

       

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Належне та якісне виконання вимог Технологічної схеми посадовими особами, які задіяні у оформленні осіб, транспортних засобів та товарів що ними переміщуються в пункті пропуску «Табаки - Мирне», а також контроль за їх виконанням можливе за умови відповідної координації дій посадовими особами відділу прикордонної служби «Болград» Ізмаїльського прикордонного загону. Реалізація запропонованого акту не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України. Для виконання вимог запропонованого проекту достатньо наявної кількості матеріально-технічної бази та людських ресурсів. Шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії регуляторного акту не передбачається.

       

 6. Очікувані результати прийняття акта

Опис прогнозованих результатів прийняття акта:

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Належне проведення контрольних операцій відповідними посадовими особами державних контрольних органів та служб відносно громадян, які перетинають державний кордон у пункті пропуску «Табаки - Мирне»;

уникнення дублювання функцій під час здійснення контрольних операцій.

Додаткових витрат не передбачається

Суб’єкти господарювання, населення

Упорядкування процедури оформлення транспортних засобів та оптимізація використання часу на її проведення;

забезпечення проходження контролю в пункті пропуску «Табаки - Мирне» у відповідності до затверджених часових параметрів контролю.

Додаткових витрат не передбачається

Аналіз прогнозованих вигод та витрат підтверджує необхідність прийняття такого акту та є актуальним для його регулювання.

        

7. Строк дії акту – необмежений.

 

8. Показники результативності акта

Основними показниками результативності регуляторного акта є:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта не передбачається;

кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта – не обмежена, щонайменше до 500 осіб та до 200 транспортних засобів за добу;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта – не передбачається;

рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – високий, оскільки проект акта було оприлюднено на офіційному сайті Державної прикордонної служби України (www.dpsu.gov.ua) у рубриці «Регуляторні акти».

Додатковими показниками результативності акта є: кількість скарг громадян та суб’єктів господарювання, а також зауваження та пропозиції щодо якості організації та здійснення оформлення громадян у прикордонному та митному відношенні, дотримання часових проміжків проведення контрольних операцій.

 

9. Заходи, за допомогою яких здійснюється відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься відділом прикордонної служби «Болград» та відділом прикордонного контролю штабу Ізмаїльського прикордонного загону шляхом:

аналізу статистичних даних – узагальнених наявних статистичних даних щодо пропускних операцій в пункті пропуску; виконання доручень правоохоронних органів; заборони в’їзду іноземцям та особам без громадянства; відвідування пункту пропуску співробітниками правоохоронних органів та іншими службовими особами;

аналізу звернень осіб, які перетинають державний кордон в пункті пропуску, до керівного складу органів управління або на телефон служби «Довіра» про дії персоналу відділу прикордонної служби, які не відповідають вимогам нормативно – правових актів України;  результатів опитування осіб, які перетнули державний кордон в пункті контролю; результати моніторингу громадської думки.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання ним чинності, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом, шляхом проведення ґрунтовного аналізу виконання додаткових режимних правил у зонах прикордонного контролю у пункті пропуску «Табаки - Мирне» особами та суб’єктами господарювання, транспортні засоби та вантажі яких перетинають державний кордон України, особами, працівниками підприємств, співробітниками контрольних органів, служб, посадовими особами правоохоронних органів та інших органів влади, які виконують свої посадові (службові) обов’язки в зонах прикордонного контролю пункту пропуску, та порівняння даних з відповідними показниками минулих років.

Періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта планується здійснювати раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту.

 

Тво начальника

Ізмаїльськог прикордонного загону

полковник                   М.В. Лесюкевч

«___» квітня 2015 року.

 

Популярні розділи та сервіси