телефон довiри - 1598
Україна, м. Київ, 01601, вул. Володимирська, 26
A-
A
A+
Українська
28/11/13 - 10:54

Система охорони державного кордону – це складний, багатовекторний організм, в успішній діяльності якого суттєву роль відіграє його інженерна й технічна підтримка. Погодьтеся, як у нелегкій справі «зелених кашкетів» обійтися без справно наведеної контрольно-слідової смуги, заправленого паливом автомобіля чи катера, або ж філігранно налаштованого радіолокаційного комплексу. Враховувати слід і суттєве посилення арсеналу Служби високотехнологічними засобами охорони кордону, опіка над якими вимагає роботи справжніх професіоналів. Саме про це наша сьогоднішня розмова із заступником директора Департаменту матеріально-технічного забезпечення – начальником управління інженерного та технічного забезпечення АДПСУ генерал-майором Віктором Кривим.

Система охорони державного кордону – це складний, багатовекторний організм,  в успішній діяльності якого суттєву роль відіграє його інженерна й технічна  підтримка. Погодьтеся,  як у нелегкій справі «зелених кашкетів» обійтися без справно наведеної контрольно-слідової смуги, заправленого паливом автомобіля чи катера,  або ж філігранно налаштованого радіолокаційного комплексу. Враховувати слід і суттєве посилення арсеналу Служби високотехнологічними засобами охорони кордону, опіка над якими вимагає роботи справжніх професіоналів. Саме про це наша сьогоднішня  розмова із заступником директора Департаменту матеріально-технічного забезпечення – начальником  управління інженерного та технічного забезпечення АДПСУ генерал-майором  Віктором Кривим.

 

 

 

 

– Украй важливою віхою забезпечення правопорядку на лінії державного кордону є його належне інженерне облаштування. Вікторе Івановичу, на яких напрямках цієї діяльності сьогодні робиться головний акцент?

– На виконання завдань Голови Служби сьогодні значно посилено вимоги до регіональних управлінь і прикордонних загонів щодо інженерно-технічного облаштування. При цьому нам необхідно забезпечити збереження позитивної тенденції з удосконалення раніше створеної інженерної інфраструктури на кордоні та продовжити подальшу розбудову і насиченість його новими елементами. Зокрема, сьогодні головний акцент  робиться на виконанні комплексу заходів з подальшого удосконалення слідового режиму державного кордону за рахунок належного утримання контрольно-слідових смуг (далі – КСС) та їх додаткової розробки на окремих ділянках. Наразі розроблено та утримано понад 2800 кілометрів КСС. Не менша увага приділяється нарощенню системи візуального спостереження та інженерних загороджень. Так, улаштовано 64 км нових та забезпечено утримання понад 1300 кілометрів існуючих інженерних загороджень і перешкод, додатково встановлені загородження на 593 дорогах (напрямах руху), які ведуть до лінії державного кордону поза встановленими пунктами пропуску та утримуються заблокованими ще понад 1850. Водночас на демаркованих ділянках проведено ремонт  понад 2,8 тисячі основних і більше 1,1 тисячі проміжних прикордонних знаків. На недемаркованих – проводяться роботи з утримання інформаційних знаків та їх додаткового встановлення. Крім того, інженерними підрозділами обладнано 2 та відремонтовано 74 вертолітних майданчики, побудовано 7 й полагоджено 30 причалів, зведено 44 пішохідних містки через перешкоди на шляхах руху прикордонних нарядів, відновлено 20 таких містків .

Враховувати слід і те, що наразі ми стоїмо на порозі зими, яка за прогнозами буде вирізнятися сильними снігопадами та холодами. Тому готуємося заздалегідь, тим паче, що нинішня осінь подарувала нам украй сприятливу для цього погоду.

 

– Нещодавно чимала кількість вітчизняних засобів масової інформації оприлюднила інформацію, мовляв, Російська Федерація на кордоні з Україною відгороджується колючим дротом. Це викликало деякий резонанс у медіа-просторі. На Ваш погляд, така практика є нормальною?

– Це загальносвітовий досвід, коли кордон облаштовується інженерними загородженнями, зокрема й колючим дротом. Ми самі використовуємо таку практику на небезпечних для проникнення протиправними елементами напрямках.

 

– «Зелені кашкети» у патрулюванні на кордоні, зокрема у чорнобильській зоні, використовують броньовану техніку. В чому необхідність та як зарекомендували себе подібні заходи?

– Така практика застосовується нами заради убезпечення прикордонних патрулів від шкідливого впливу агресивного навколишнього середовища. Тому вже третій рік поспіль періодично проводиться рекогносцировка місцевості на БТРах. Лише цього року спільною групою прикордонників Житомирського загону та батальйону патрульної служби з охорони зони ЧАЕС з залученням БТР-80 та спецмашин пройдено 482 кілометри вздовж українсько-білоруського кордону та безпосередньо в зоні. Такі запобіжні заходи є необхідними з метою моніторингу обстановки та реагування на її зміни.

 

– З року в рік центральний апарат відомства опікується надходженням у прикордонні підрозділи новітніх технічних засобів охорони кордону, оновлення та підтримання у зразковому стані існуючого автопарку тощо. Як у цьому контексті провадилася робота у Службі?

Лише за результатами реалізації 22-х проектів міжнародної технічної допомоги прикордонним відомством протягом року отримано міжнародної допомоги на суму 135 млн. грн., зокрема автомобілі, засоби спостереження та радіаційного контролю, майстерні технічного обслуговування та інше обладнання.

Крім цього, наразі вирішується питання щодо можливої закупівлі автомобільної техніки та технічних засобів охорони кордону за рахунок бюджетного фонду. Однак про результати цієї роботи поговоримо по її завершенню.

 

– Цікаво, чи не виникає у наших відомчих ремонтних підрозділів проблем із обслуговуванням, наприклад, нещодавно отриманих автомобілів підвищеної прохідності «Land Rover». Адже наші фахівці раніше не мали справи з такою технікою.

– Певні незручності відчуваються лише у віддалених і важкодоступних підрозділах. Проте й тут наші фахівці знаходять рішення виникаючих проблем. А планове технічне обслуговування відбувається згідно з графіком і техніка підтримується у справному стані.

Взагалі в контексті технічного обслуговування наявного автопарку  в нас особливих проблем немає. Наразі пункти технічного обслуговування в органах охорони кордону поступово перетворюються на невеликі СТО, оснащуються сучасним парко-гаражним обладнанням та інструментами, встановлюються комплекси комп’ютерної діагностики тощо.

 

– На забезпечення оперативно-службової діяльності мобільних підрозділів у відомстві звертають особливу увагу. Чи збагатилася їх технічна оснащенність цього року?

– Робота в цьому напрямі проводиться систематично. Так, за рішенням керівництва Служби до складу деяких мобільних підрозділів введено броньовану техніку БТР-70 або БТР-80, які використовуватимуться для виконання спеціальних завдань за призначенням. Також підрозділи забезпечені вантажними автомобілями з причепами заради підвищення автономності дій цих колективів. Водночас відділи спеціальних дій на воді отримали на озброєння гумові човни тощо.

 

– Використання високих технологій вже підтвердили свою виключну дієвість в охороні українських рубежів?

– Безумовно, так! Перспективним напрямом інженерного облаштування є створення системи дистанційного, автоматизованого контролю за локальними ділянками кордону з використанням сучасних інфрачервоних, мікрохвильових, сейсмічних та інших датчиків, оснащення прикордонних нарядів мобільними тепловізійними та радіолокаційними комплексами. І ця робота проводиться вже тривалий час. Сьогодні в охороні кордону застосовуються 36 мобільних тепловізійних комплексів, 14 мобільних радіолокаційних станцій на базі автомобілів «УАЗ», 47 рухомих прожекторних станцій тощо. Нарощуються можливості системи спостереження на морських і сухопутних ділянках кордону. Проведено комплексне обстеження наявних постів технічного спостереження. Для посилення контролю за надводною обстановкою в прибережній зоні усі вони укомплектовані переносними тепловізорами, на 9-ти постах виконано роботи по їх інсталяції, що дозволило дистанційно керувати ними та архівувати отриману відеоінформацію. Наразі на придністровському сегменті державного кордону встановлено 10 інтегрованих веж системи оптико-електронного спостереження. Кожна з них обладнана радіолокаційною станцією, сейсмодатчиками різних типів, електрогенератором і засобами передачі інформації, що дозволяє суттєво посилити охорону державного кордону. У майбутньому плануємо також встановити на кожну з веж тепловізори та відеокамери.

* При використанні матеріалу гіперпосилання на цю сторінку обов'язкове

+ Розгорнути меню