Внутрішній аудит
ЗВЕДЕНИЙ СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН діяльності з внутрішнього аудиту Державної прикордонної служби України на 2019 – 2021 роки
ЗВЕДЕНИЙ СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН
діяльності з внутрішнього аудиту
Державної прикордонної служби України на 2019 – 2021 роки
І. МЕТА (МІСІЯ) ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ
Сприяння Державній прикордонній службі України (далі – Держприкордонслужба) у досягненні визначених цілей шляхом надання Голові Державної прикордонної служби України (далі – Голова Держприкордонслужби) об’єктивних і незалежних висновків та рекомендацій щодо: функціонування системи внутрішнього контролю та її удосконалення; удосконалення системи управління; запобігання фактам незаконного, неефективного та нерезультативного використання бюджетних коштів, військового майна та інших активів; запобігання виникненню помилок чи інших недоліків у діяльності об’єкта аудиту.
ІІ. СТРАТЕГІЯ ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ З ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ
Стратегія планування діяльності з внутрішнього аудиту передбачає:
формування стратегічних цілей внутрішнього аудиту з врахуванням визначеної загальної стратегії діяльності Держприкордонслужби та мети (місії) внутрішнього аудиту визначеній у розділі І;
реалізація позиції Голови Держприкордонслужби щодо ризикових сфер діяльності Держприкордонслужби;
проведення консультацій з керівниками структурних підрозділів Адміністрації та регіональних управлінь Держприкордонслужби (відповідальними за діяльність) з метою правильності формулювання аудиторської думки про ризики у діяльності Держприкордонслужби;
проведення оцінки ризиків з метою визначення пріоритетних об’єктів, які будуть підлягати внутрішньому аудиту;
врахування результатів внутрішніх аудитів, здійснених за останні три роки;
включення пропозицій регіональних підрозділів внутрішнього аудиту (погоджених відповідними начальниками регіональних управлінь) до Зведеного стратегічного плану діяльності з внутрішнього аудиту Держприкордонслужби.
Цей Зведений стратегічний план діяльності з внутрішнього аудиту раз на рік переглядається (актуалізується) з урахуванням змін у стратегічних цілях/пріоритетах діяльності Державної прикордонної служби України та результатів щорічної оцінки ризиків, проведеної підрозділами внутрішнього аудиту Держприкордонслужби.
ІІI. СТРАТЕГІЧНІ ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ
3.1. Стратегічні цілі внутрішнього аудиту на 2019-2021 роки визначено з урахуванням загальної стратегії діяльності Державної прикордонної служби України:
Стратегічна ціль/пріоритети діяльності Держприкордонслужби |
Основні документи, які визначають стратегічні цілі/пріоритети діяльності Держприкордонслужби |
Стратегічна ціль внутрішнього аудиту |
1 |
2 |
3 |
Створення системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту в органах Держприкордонслужби з урахуванням європейського досвіду |
Стратегія розвитку Державної прикордонної служби України, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2015 року № 1189-р |
Запровадження європейського досвіду у діяльність підрозділів внутрішнього аудиту. Сприяння у реформуванні системи внутрішнього контролю |
3.2. Завдання внутрішнього аудиту на 2019-2021 роки:
Завдання внутрішнього аудиту |
Ключові показники результативності, ефективності та якості |
|||
---|---|---|---|---|
2019 рік |
2020 рік |
2021 рік |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Запровадження європейського досвіду у діяльність підрозділів внутрішнього аудиту |
Реформування Бази даних внутрішнього аудиту з урахуванням об’єктів та суб’єктів внутрішнього аудиту |
Внесено необхідні зміни до відомчих актів з внутрішнього аудиту. Завершено аналіз наявних об’єктів та суб’єктів аудиту |
Сформована Зведена база даних внутрішнього аудиту з урахуванням об’єктів та суб’єктів |
Запроваджено механізм щорічного корегування Зведеної бази даних внутрішнього аудиту з урахуванням об’єктів та суб’єктів |
Запровадження ризик-орієнтованого планування діяльності з внутрішнього аудиту |
Внесено необхідні зміни до відомчих актів з внутрішнього аудиту. Надані роз’яснення регіональним підрозділам. Планування діяльності з внутрішнього аудиту на 2020 рік розроблено виключно на підставі щорічної оцінки ризиків |
Планування діяльності з внутрішнього аудиту на 2021 рік розроблено виключно на підставі щорічної оцінки ризиків |
Планування діяльності з внутрішнього аудиту на 2022-2024 роки розроблено виключно на підставі щорічної оцінки ризиків |
|
Здійснення Стратегічного та Операційного планування діяльності з внутрішнього аудиту |
Внесено необхідні зміни до відомчих актів з внутрішнього аудиту. За потреби актуалізовано Зведений стратегічний план. Сформовано Зведений операційний план на 2020 рік |
За потреби актуалізовано Зведений стратегічний план. Сформовано Зведений операційний план на 2021 рік |
Сформовано Зведений стратегічний план на 2022-2024 роки. Сформовано Зведений операційний план на 2022 рік. |
|
Здійснення внутрішніх аудитів з урахуванням європейського досвіду |
Внесено необхідні зміни до відомчих актів з внутрішнього аудиту. Надані роз’яснення регіональним підрозділам. У 50 % здійснених у 2019 році внутрішніх аудитах використано європейський досвід |
У 70 % здійснених у 2020 році внутрішніх аудитів враховано європейський досвід |
У 90 % здійснених у 2021 році внутрішніх аудитів враховано європейський досвід |
|
Частка аудиторських рекомендацій, прийнятих керівником становить не менше 80 % від загальної кількості наданих рекомендацій |
||||
Здійснення моніторингу впровадження рекомендацій, наданих за результатами здійснення внутрішніх аудитів |
Частка аудиторських рекомендацій, які є впровадженими на момент підготовки річного звіту, становить не менше 85 % від загальної кількості наданих внутрішніми аудиторами рекомендацій |
|||
Проведення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту |
Внесено необхідні зміни до відомчих актів з внутрішнього аудиту. Підготовлено Програму підвищення якості внутрішнього аудиту на 2019 рік. Проведено внутрішню оцінку якості внутрішнього аудиту за 2019 рік та підготовлено Програму підвищення якості внутрішнього аудиту на 2020 рік |
Проведено внутрішню оцінку якості внутрішнього аудиту за 2020 рік та підготовлено Програму підвищення якості внутрішнього аудиту на 2021 рік |
Проведено внутрішню оцінку якості внутрішнього аудиту за 2021 рік та підготовлено Програму підвищення якості внутрішнього аудиту на 2022 рік |
|
Професійний розвиток персоналу підрозділів внутрішнього аудиту (на початок 2019 року пройшли навчання: за базовим курсом – 57 %; ІІ рівня – 11 %; аудиту ефективності – 32 %; ІТ-аудиту – 7 %; фінансового аудиту – 28 %) |
На початок 2020 року пройшли навчання: за базовим курсом – 64 %; ІІ рівня – 18 %; аудиту ефективності – 35 %; ІТ-аудиту – 10 %; фінансового аудиту – 31 % |
На початок 2021 року пройшли навчання: за базовим курсом – 71 %; ІІ рівня – 25 %; аудиту ефективності – 38 %; ІТ-аудиту – 13 %; фінансового аудиту – 34 % |
На початок 2022 року пройшли навчання: за базовим курсом – 78 %; ІІ рівня – 32 %; аудиту ефективності – 41 %; ІТ-аудиту – 16 %; фінансового аудиту – 37 % |
|
Сприяння у реформуванні системи внутрішнього контролю. |
Надання, у межах компетенції, допомоги у запровадженні внутрішнього контролю, управлінської підзвітності та діяльності з управління ризиками |
Методологічна підтримка, здійснення роз'яснювальної роботи з організації внутрішнього контролю, запровадження принципів управлінської підзвітності та здійснення діяльності з управління ризиками |
Методологічна підтримка, здійснення роз'яснювальної роботи з організації внутрішнього контролю, запровадження принципів управлінської підзвітності та здійснення діяльності з управління ризиками |
Методологічна підтримка, здійснення роз'яснювальної роботи з організації внутрішнього контролю, запровадження принципів управлінської підзвітності та здійснення діяльності з управління ризиками |
ІV. ПРІОРИТЕТНІ ОБ’ЄКТИ ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ
За результатами оцінки ризиків та ризик-орієнтованого відбору визначено пріоритетні об’єкти внутрішнього аудиту на 2019-2021 роки:
№ з/п |
Об’єкт внутрішнього аудиту |
Ступінь пріоритетності |
Загальний результат оцінки ризиків, пов’язаних з об’єктом внутрішнього аудиту (кількість ризиків) |
Застосовані основні критерії відбору / фактори ризику |
||||||||||||
Матеріальність |
Складність діяльності |
Масштаб змін |
Репутаційна чутливість |
Загальна політика внутрішнього контролю |
Надійність керівництва |
Можливість для зловживань |
Питання, які цікавлять керівництво |
Час від попереднього аудиту |
Стан впровадження аудиторських рекомендацій |
|||||||
За високим рівнем ризику |
За середнім рівнем ризику |
За низьким рівнем ризику |
||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|
|
Управління об’єктами державної власності |
1 |
35 |
50 |
3 |
+ |
+ |
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
|
Управління бюджетними коштами |
1 |
50 |
47 |
9 |
+ |
+ |
+ |
|
+ |
|
+ |
+ |
|
|
|
|
Матеріально-технічне забезпечення (у т. ч. державні закупівлі) |
1 |
26 |
53 |
5 |
+ |
+ |
|
+ |
+ |
|
|
+ |
|
|
|
|
Капітальне будівництво та інженерно-технічне облаштування державного кордону |
1 |
8 |
14 |
0 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
+ |
+ |
|
|
|
|
Управління та розвиток персоналу |
3 |
2 |
1 |
0 |
|
+ |
|
+ |
+ |
|
|
+ |
|
|
|
|
Міжнародне співробітництво |
1 |
10 |
4 |
0 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
+ |
|
|
|
V. ЗДІЙСНЕННЯ ВНУТРІШНІХ АУДИТІВ
Пріоритетні об’єкти внутрішнього аудиту щодо яких здійснюватимуться внутрішні аудити у 2019-2021 роках:
Стратегічна ціль внутрішнього аудиту |
Завдання внутрішнього аудиту |
№ з/п |
Об’єкт внутрішнього аудиту |
Рік дослідження |
Обсяг робочого часу, людино-дні |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019 рік |
2020 рік |
2021 рік |
2019 |
2020 |
2021 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Запровадження європейського досвіду у діяльність підрозділів внутрішнього аудиту |
Здійснення внутрішніх аудитів з урахуванням європейського досвіду |
|
Управління об’єктами державної власності |
+ |
+ |
+ |
495 |
594 |
594 |
|
Управління бюджетними коштами |
+ |
+ |
+ |
495 |
594 |
594 |
||
|
Матеріально-технічне забезпечення |
+ |
+ |
+ |
495 |
594 |
594 |
||
|
Капітальне будівництво та інженерно-технічне облаштування державного кордону |
+ |
+ |
+ |
495 |
594 |
594 |
||
|
Управління та розвиток персоналу |
+ |
|
|
495 |
|
|
||
|
Міжнародне співробітництво |
+ |
+ |
+ |
494 |
593 |
593 |
||
Всього: |
2969 |
2969 |
2969 |
VІ. ЗДІЙСНЕННЯ ІНШОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ
Інша діяльність з внутрішнього аудиту, яка здійснюватиметься у 2019-2021 роках:
Стратегічна ціль внутрішнього аудиту |
Завдання внутрішнього аудиту |
№ |
Вид іншої діяльності з внутрішнього аудиту |
Рік виконання |
Обсяг робочого часу, людино-дні |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019 рік |
2020 рік |
2021 рік |
2019 |
2020 |
2021 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Запровадження європейського досвіду у діяльність підрозділів внутрішнього аудиту |
Реформування Бази даних внутрішнього аудиту з урахуванням об’єктів та суб’єктів внутрішнього аудиту |
1. |
Внесення змін до відомчих актів з внутрішнього аудиту |
+ |
+ |
+ |
20 |
20 |
20 |
2. |
Аналіз наявних об’єктів та суб’єктів аудиту |
+ |
+ |
+ |
40 |
40 |
40 |
||
3. |
Формування Зведеної бази даних внутрішнього аудиту з урахуванням об’єктів та суб’єктів |
+ |
+ |
+ |
16 |
16 |
16 |
||
Запровадження ризик-орієнтованого планування діяльності з внутрішнього аудиту |
1. |
Внесення змін до відомчих актів з внутрішнього аудиту |
+ |
+ |
+ |
20 |
20 |
20 |
|
2. |
Надання роз’яснень регіональним підрозділам |
+ |
+ |
+ |
20 |
20 |
20 |
||
3. |
Здійснення оцінки ризиків |
+ |
+ |
+ |
40 |
40 |
40 |
||
Здійснення Стратегічного та Операційного планування діяльності з внутрішнього аудиту |
1. |
Внесення змін до відомчих актів з внутрішнього аудиту |
+ |
+ |
+ |
20 |
20 |
20 |
|
2. |
Актуалізація Зведеного стратегічного плану на 2019-2021 роки |
+ |
+ |
|
16 |
16 |
|
||
3. |
Формування Зведеного операційного плану на наступний рік |
+ |
+ |
+ |
40 |
40 |
40 |
||
4. |
Формування Зведеного стратегічного плану на 2022-2024 роки |
|
|
+ |
|
|
16 |
||
Здійснення моніторингу впровадження рекомендацій, наданих за результатами здійснення внутрішніх аудитів |
… |
Моніторинг впровадження рекомендацій, наданих за результатами здійснення внутрішніх аудитів |
+ |
+ |
+ |
96 |
96 |
96 |
|
Проведення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту |
1. |
Внесення змін до відомчих актів з внутрішнього аудиту |
+ |
+ |
+ |
20 |
20 |
20 |
|
2. |
Здійснення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту за поточний рік |
+ |
+ |
+ |
45 |
45 |
45 |
||
3. |
Підготовка Програми підвищення якості внутрішнього аудиту на наступний рік |
+ |
+ |
+ |
45 |
45 |
45 |
||
Професійний розвиток персоналу підрозділів внутрішнього аудиту |
… |
Участь персоналу у навчальних заходах та заходах підвищення кваліфікації з питань внутрішнього аудиту |
+ |
+ |
+ |
75 |
75 |
75 |
|
Звітування за результатами діяльності підрозділів внутрішнього аудиту |
1. |
Формування Зведеного звіту діяльності підрозділів внутрішнього аудиту та його подання на затвердження Голові Держприкордонслужби |
+ |
+ |
+ |
56 |
56 |
56 |
|
2. |
Направлення копії Зведеного звіту діяльності підрозділів внутрішнього аудиту Міністерству фінансів України |
+ |
+ |
+ |
2 |
2 |
2 |
||
Інші завдання. |
1. |
Підготовка матеріалів на засідання Колегії Держприкордонслужби за напрямом діяльності підрозділів внутрішнього аудиту |
+ |
+ |
+ |
40 |
40 |
40 |
|
2. |
Підготовка відповідей на запити за напрямом діяльності підрозділів внутрішнього аудиту |
+ |
+ |
+ |
80 |
80 |
80 |
||
3. |
Листування в межах компетенції з іншими державними органами з питань внутрішнього аудиту |
+ |
+ |
+ |
80 |
80 |
80 |
||
4. |
Виконання інших функцій за напрямом діяльності підрозділів внутрішнього аудиту |
+ |
+ |
+ |
120 |
120 |
120 |
||
Сприяння у реформуванні системи внутрішнього контролю. |
Надання, у межах компетенції, допомоги у запровадженні внутрішнього контролю, управлінської підзвітності та діяльності з управління ризиками |
… |
Методологічна підтримка, здійснення роз'яснювальної роботи з організації внутрішнього контролю, запровадження принципів управлінської підзвітності та здійснення діяльності з управління ризиками |
+ |
+ |
+ |
120 |
120 |
120 |
Всього: |
1011 |
1011 |
1011 |