Опис ідентифікованих корупційних ризиків у діяльності Державної прикордонної служби України, чинники корупційних ризиків та можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією

НАЗАД
11 квiтня 2019 13:20

Додаток 1

до Звіту за результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності органів Державної прикордонної служби України

 

 

Опис

ідентифікованих корупційних ризиків у діяльності Державної прикордонної служби України,

чинники корупційних ризиків та можливі наслідки корупційного правопорушення

чи правопорушення, пов’язаного з корупцією

 

з/п

Ідентифікований корупційний ризик

Опис ідентифікованого корупційного ризику

Чинники  корупційного ризику

Можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного
з корупцією

Управління матеріальними ресурсами

1

Можливе завищення потреби в матеріальних ресурсах

Надання інформації про потребу в матеріальних ресурсах у більшій кількості, ніж фактично необхідно або передбачено визначеними нормами належності, споживання, техніко-експлуатаційними характеристиками тощо з метою утворення лишків або покриття необлікованих нестач

Недотримання законодавчих, нормативно-правових актів, розпорядчих документів, невиконання посадових інструкцій та функціональних обов’язків, внесення недостовірних даних до первинних документів, відсутність належної системи контролю

Отримання/надання власної або на користь третіх осіб неправомірної вигоди, втрата матеріальних ресурсів, нанесення збитків (матеріальної шкоди), настання кримінальної, дисциплінарної та/або цивільно-правової відповідальності, погіршення іміджу державного органу

2

Можливе використання матеріальних ресурсів не за призначенням або у завищених обсягах

Використання отриманих матеріальних ресурсів не відповідно до цільового призначення з метою утворення лишків інших матеріальних ресурсів, утворення пересортиці, формування необґрунтованої потреби тощо.

Недотримання законодавчих, нормативно-правових актів, розпорядчих документів, невиконання посадових інструкцій та функціональних обов’язків, внесення недостовірних даних до первинних документів, відсутність належної системи контролю

Отримання/надання власної або на користь третіх осіб неправомірної вигоди, втрата матеріальних ресурсів, нанесення збитків (матеріальної шкоди), настання кримінальної, дисциплінарної та/або цивільно-правової відповідальності, погіршення іміджу державного органу

3

Можливе безпідставне списання матеріальних ресурсів

Списання матеріальних ресурсів, які не втратили ознаки активу та можуть бути використані, відновлені, передані іншим користувачам, тощо з метою зняття його з обліку та подальшого використання в інших цілях

Недотримання законодавчих, нормативно-правових актів, розпорядчих документів, невиконання посадових інструкцій та функціональних обов’язків, внесення недостовірних даних до первинних документів, відсутність належної системи контролю

Отримання/надання власної або на користь третіх осіб неправомірної вигоди, втрата матеріальних ресурсів, нанесення збитків (матеріальної шкоди), настання кримінальної, дисциплінарної та/або цивільно-правової відповідальності, погіршення іміджу Державної прикордонної служби України

4

Дискреційні повноваження щодо визначення постачальників товарів, робіт та послуг при здійсненні допорогових закупівель

Дискреційні повноваження щодо визначення постачальників товарів, робіт та послуг при здійсненні допорогових закупівель дають можливість реалізації вказаних функцій без регламентації, на власний розсуд, в залежності від тієї чи іншої мотивації посадових осіб

Недосконалість процедури, що створює необґрунтовані дискреційні повноваження

Репутаційні втрати, неефективне використання бюджетних  коштів, придбання продукції (послуг) низької якості

Управління фінансами

5

Необґрунтоване внесення змін до розпису та кошторису

Вплив на забезпеченість установ фінансовими ресурсами в бюджетному періоді. Недотримання вимог нормативно-правових актів при відображенні даних в бухгалтерському обліку та складанні звітності

 

При затвердженні обсягів фінансування розпорядників нижчого рівня, здійснення впливу на забезпеченість установ фінансовими ресурсами в бюджетному періоді

Неефективне використання бюджетних коштів

6

Навмисне завищення або заниження розрахункових показників при плануванні бюджету

Вплив на забезпеченість установ фінансовими ресурсами в бюджетному періоді (дефіцит чи надлишкове фінансування)

При затвердженні обсягів фінансування розпорядників нижчого рівня, здійснення впливу на забезпеченість установ фінансовими ресурсами в бюджетному періоді (дефіцит чи надлишкове фінансування)

Неефективне використання бюджетних  коштів

7

Викривлення даних фінансової, бюджетної та іншої звітності, їх невідповідність обліковим даним бухгалтерського обліку

Недотримання вимог нормативно-правових актів при відображенні даних в бухгалтерському обліку, та складанні звітності

Невідповідність даних звітності реальному фінансовому стану

Викривлення даних фінансової, бюджетної та іншої звітності

Публічні закупівлі

8

Встановлення  критеріїв відбору, що дають перевагу конкретному рішенню або постачальнику

Можливість використання посадового становища для  лобіювання інтересів певних торговельних марок, фірм чи виробників  з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб

Встановлення в тендерній документації вимог до предмета закупівлі з посиланням на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника

Можливі фінансові втрати, притягнення осіб до адміністративної відповідальності, втрата репутації, судові процеси проти державного органу

9

Дискреційні повноваження щодо визначення постачальників товарів, робіт та послуг при здійсненні допорогових закупівель. Можливість поділу товару з метою здійснення закупівель без застосування системи ProZorro

Можливість використання посадового становища для уникнення від проведення процедур закупівель шляхом поділу предмету закупівель

Уникнення від проведення процедур закупівель шляхом поділу предмета закупівель

Можливі фінансові втрати, притягнення осіб до адміністративної відповідальності, втрата репутації, судові процеси проти державного органу

10

Завищення очікуваної вартості будівельних матеріалів, товарів і послуг, що використовуються при спорудженні об’єктів будівництва, за рахунок застосування найдорожчих матеріалів (виробів) при опрацюванні проектів та надалі подальшому застосування більш дешевших матеріалів (виробів) під час фактичного виконання будівельних робіт

Можливість використання посадового становища для  лобіювання інтересів певних торговельних марок, фірм чи виробників  з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб

Встановлення в тендерній документації вимог до предмету закупівлі з посиланням на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника

Можливі фінансові втрати, притягнення осіб до адміністративної відповідальності, втрата репутації, судові процеси проти державного органу

Кадровий менеджмент

11

Вплив з боку посадових або інших осіб з метою сприяння

прийняттю на державну службу близьких їм осіб, неповідомлення членам комісії з відбору кандидатів на посаду про конфлікт інтересів

Посадові або інші особи намагатимуться вплинути на членів конкурсної комісії з метою сприяння прийняттю на державну службу близьких їм осіб. Член конкурсної комісії не повідомив про наявний конфлікт інтересів

Втручання в діяльність конкурсної комісії третіх осіб з метою впливу на прийняття нею рішень, неповідомлення членом конкурсної комісії про наявний конфлікт інтересів може призвести до вжиття ним заходів щодо переконання інших членів приймати те чи інше рішення

Не очікується фінансових втрат, втрата репутації державного органу.

Вчинення корупційного правопорушення

12

Надання посадовою особою переваги кандидатам на вступ до НА ДПСУ через вплив третіх осіб

Можливість зловживання повноваженнями відповідними посадовими особами під час прийняття рішення приймальної комісії щодо прийняття чи неприйняття кандидатів на навчання до
НА ДПСУ

Втручання в діяльність приймальної комісії вищих навчальних закладів третіх осіб з метою впливу на прийняття нею рішень, неповідомлення членом приймальної комісії вищих навчальних закладів про наявний конфлікт інтересів може призвести до вжиття ним заходів щодо переконання інших членів приймати те чи інше рішення

Не очікується фінансових втрат, втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

Оперативно-службова діяльність

13

Недостатня врегульованість антикорупційної складової процедури здійснення прикордонного контролю осіб та транспортних засобів

Можливість зловживання посадовим становищем щодо прийняття незаконного рішення на пропуск, позачерговий пропуск до пункту пропуску, визначення результатів контролю ІІ лінії тощо з метою отримання неправомірної вигоди

Прийняття посадовою особою ДПСУ незаконного рішення на пропуск, позачерговий пропуск до пункту пропуску, визначення результатів контролю ІІ лінії тощо

Пропуск осіб, яким встановлено обмеження, втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

14

Отримання посадовою особою неправомірної вигоди за неврахування результатів здійснення прикордонного контролю осіб та транспортних засобів

Можливість зловживання посадовим становищем щодо незаконного рішення на пропуск осіб або транспортних засобів без урахування результатів прикордонного контролю або без здійснення прикордонного контролю з метою отримання неправомірної вигоди

Прийняття посадовою особою ДПСУ незаконного рішення на пропуск осіб або транспортних засобів без урахування результатів прикордонного контролю або без здійснення прикордонного контролю

Пропуск осіб, яким встановлено обмеження, втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

15

Отримання неправомірної вигоди за непритягнення до адміністративної відповідальності 

Можливість зловживання інспектором, який здійснює прикордонний контроль (контрольні заходи), неправомірної вигоди за непритягнення до адміністративної відповідальності

Отримання інспектором, який здійснює прикордонний контроль (контрольні заходи), неправомірної вигоди за непритягнення до адміністративної відповідальності

Можливе перетинання  у пунктах пропуску (контрольних пунктах в’їзду-виїзду) осіб, які ухиляються від адміністративної відповідальності.

Вчинення корупційного правопорушення

16

Виток інформації з обмеженим доступом з питань організації участі Держприкордонслужби в операціях Збройних Сил України з відсічі збройної агресії проти України, ліквідації збройних конфліктів та виконанні завдань  територіальної оборони України

Можливість використання посадового становища для  отримання конфіденційної інформації з документів оперативного планування та подальшої передачі третій особі з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, нанесення шкоди державі

 

Під час роботи з документами оперативного планування посадова особа може отримати конфіденційну інформацію, яка може бути використана з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, нанесення шкоди  державі

Вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, розголошення конфіденційної інформації

17

Легалізація іноземних громадян в Україні шляхом незаконного проставлення відміток ДПСУ в паспортних документах та фіктивного внесення інформації щодо осіб у відомчі бази даних

Можливість зловживання посадовим становищем щодо незаконного проставлення відміток ДПСУ в паспортних документах та фіктивного внесення інформації щодо осіб у відомчі бази даних

Отримання інспектором, який здійснює прикордонний контроль (контрольні заходи), неправомірної вигоди за проставлення відміток ДПСУ в паспортних документах та фіктивного внесення інформації щодо осіб у відомчі бази даних

Пропуск осіб, яким встановлено обмеження, втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

18

Створення штучних умов для вимагання грошей шляхом загрози закриття кордону особам, які слідують на в'їзд або виїзд з України, під будь-яким приводом (шахрайство)

 

Можливість зловживання посадовим становищем щодо незаконного рішення на не пропуск осіб, транспортних засобів через державний кордон з метою отримання неправомірної вигоди

Прийняття посадовою особою ДПСУ незаконного рішення на не пропуск осіб, транспортних засобів

Втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

19

Незаконний пропуск через державний кордон громадян, щодо яких доручення уповноважених державних органів, яким заборонений в’їзд чи виїзд з території України

Можливість зловживання посадовим становищем щодо прийняття незаконного рішення на пропуск громадян, щодо яких доручення уповноважених державних органів, яким заборонений в’їзд чи виїзд з території України, з метою отримання неправомірної вигоди

Прийняття посадовою особою ДПСУ незаконного рішення на пропуск, громадян, щодо яких доручення уповноважених державних органів, яким заборонений в’їзд чи виїзд з території України, з метою отримання неправомірної вигоди

Пропуск осіб, яким встановлено обмеження, втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

20

Пропуск громадян через державний кордон за підробленими, недійсними документами або документами, що не дають право на перетинання державного кордону

Можливість зловживання посадовим становищем щодо прийняття незаконного рішення на пропуск громадян за підробленими, недійсними документами або документами, що не дають право на перетинання державного кордону

Прийняття посадовою особою ДПСУ незаконного рішення на пропуск, громадян за підробленими, недійсними документами або документами, що не дають право на перетинання державного кордону

Пропуск осіб, яким встановлено обмеження, втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

21

Невнесення або внесення недостовірних відомостей до відомчої бази даних про осіб і транспортні засоби, що перетинають державний кордон

Можливість зловживання посадовим становищем, з метою отримання неправомірної вигоди

 

Прийняття посадовою особою ДПСУ незаконного рішення щодо невнесення або внесення недостовірних відомостей до відомчої бази даних про осіб і транспортні засоби, що перетинають державний кордон

Пропуск осіб, яким встановлено обмеження, втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

22

Пропуску на виїзд з території України неповнолітніх громадян за відсутності законних на те підстав (присутність обох батьків чи відповідних нотаріальних документів)

Можливість зловживання посадовим становищем щодо прийняття незаконного рішення на пропуск неповнолітніх громадян, на виїзд з території України, за відсутності законних на те підстав, з метою отримання неправомірної вигоди

Прийняття посадовою особою ДПСУ незаконного рішення щодо пропуску неповнолітніх громадян, на виїзд з території України, за відсутності законних на те підстав, з метою отримання неправомірної вигоди

Незаконний вивіз неповнолітніх громадян України за кордон, втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

23

Свідоме невжиття заходів по припиненню правопорушень на кордоні

Можливість зловживання посадовим становищем щодо невжиття заходів по припиненню правопорушень на кордоні, що призводить до переміщення контрабанди

 

Прийняття посадовою особою ДПСУ незаконного рішення щодо невжиття заходів по припиненню правопорушень на кордоні, що призводить до переміщення контрабанди

 

Можливе переміщення контрабандних товарів, нелегальних мігрантів, втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

24

Надання інформації про час і місце розміщення прикордонних нарядів, самовільна зміна маршрутів або свідоме залишення місць несення служби, що дозволяє переправляти нелегальних мігрантів і контрабандні товари

 

Можливість зловживання посадовим становищем щодо невжиття заходів по припиненню правопорушень на кордоні, що призводить до переміщення контрабанди

Прийняття посадовою особою ДПСУ незаконного рішення щодо невжиття заходів по припиненню правопорушень на кордоні, що призводить до переміщення контрабанди

 

Можливе переміщення контрабандних товарів, нелегальних мігрантів, втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

25

Розголошення третім особам даних з відомчих баз даних про перетин державного кордону людьми і транспортними засобами, в тому числі і особами, які ховаються від слідства

 

Можливість зловживання посадовим становищем щодо розголошення третім особам даних з відомчих баз даних про перетин державного кордону людьми і транспортними засобами, в тому числі і особами, які ховаються від слідства, з метою отримання неправомірної вигоди

Прийняття посадовою особою ДПСУ незаконного рішення щодо розголошення третім особам даних з відомчих баз даних про перетин державного кордону людьми і транспортними засобами, в тому числі і особами, які ховаються від слідства

Втрата репутації державного органу. Вчинення корупційного правопорушення

Внутрішній контроль та аудит

26

Неповідомлення посадовою особою про наявність конфлікту інтересів при проведенні аудиту

Посадова особа, яка здійснює аудит (особисто або у складі аудиторської групи), може не повідомити (умисно або з інших причин) керівника підрозділу внутрішнього аудиту (аудиторської групи) про наявність у нього особистого (майнового або немайнового) інтересу по відношенню до працівника та/або об’єкту, що підлягає аудиту (перевірці)

Посадова особа яка здійснює аудит (особисто або у складі аудиторської групи) може використати службове становище для створення  особливо сприятливих умов для своїх рідних, друзів, знайомих і інших осіб, стосунки з якими спричиняють виникнення у посадової особи приватного інтересу

Посадова особа, яка здійснює аудит (особисто або у складі аудиторської групи):

раніше була співробітником об’єкту аудиту, у т.ч. якщо об’єктом дослідження може стати службова діяльність цієї посадової особи за попереднім місцем роботи (служби);

має рідних, друзів, знайомих і інших осіб, які є співробітниками об’єкту аудиту (або установ (підприємств) пов’язаних з об’єктом аудиту) і стосунки з якими спричиняють виникнення  конфлікту інтересів

Посадова особа, яка здійснює аудит (особисто або у складі аудиторської групи):

раніше була співробітником об’єкту аудиту;

має рідних, друзів, знайомих і інших осіб, які є співробітниками об’єкту аудиту (або установ (підприємств) пов’язаних з об’єктом аудиту) і стосунки з якими спричиняють виникнення  конфлікту інтересів

Вчинення корупційного  правопорушення.

Фінансові втрати. 

Втрата репутації підрозділом внутрішнього аудиту.

Недостовірна або необ’єктивна інформація подана керівнику органу в аудиторському звіті.

Нівелювання результатів якісно проведеного аудиту

Вчинення корупційного  правопорушення.

Фінансові втрати. 

Втрата репутації підрозділом внутрішнього аудиту.

Недостовірна або необ’єктивна інформація подана керівнику органу в аудиторському звіті.

Нівелювання результатів якісно проведеного аудиту

27

Використання посадовою особою службового становища для створення особливо сприятливих умов для осіб, стосунки з якими спричиняють виникнення у посадової особи приватного інтересу

28

Неправомірне використання посадовою особою в особистих цілях службової інформації отриманої під час виконання службових обов’язків

Посадова особа яка здійснює аудит (особисто або у складі аудиторської групи) може використати отриману під час аудиту службову інформацію в особистих цілях з метою здобуття  пріоритетів, вигод, преференцій, тощо

Несвоєчасне (та/або не повне) інформування членами аудиторської групи керівника групи про хід аудиторського дослідження.

Виток службової інформації за межі аудиторської групи до завершення дослідження (презентації аудиторського звіту керівнику органу).

Несанкціоноване спілкування окремих членів аудиторської групи в позаслужбовий час з представниками об’єкту аудиту

Вчинення корупційного  правопорушення.

Фінансові втрати. 

Втрата репутації підрозділом внутрішнього аудиту.

Недостовірна або необ’єктивна інформація подана керівнику органу в аудиторському звіті.

Нівелювання результатів якісно проведеного аудиту

Організація роботи із запобігання та виявлення корупції

29

Неврегульованість процедури опрацювання повідомлень від викривачів про можливі корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, які надходять на електронну адресу http://dpsu.gov.ua/ua/povidomiti-pro-fakti-korupcii/

Дискреційні тлумачення персоналом ДПСУ процедури опрацювання повідомлень від викривачів про можливі корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, які надходять на електронну адресу http://dpsu.gov.ua/ua/povidomiti-pro-fakti-korupcii/, спричинені відсутністю затвердженої такої процедури

Відсутність узгодженої процедури опрацювання повідомлень від викривачів про можливі корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, які надходять на електронну адресу http://dpsu.gov.ua/ua/povidomiti-pro-fakti-korupcii/

Можливість скоєння корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення

 

Помічник Голови

Державної прикордонної служби  України

(Уповноважена особа з питань

запобігання та виявлення корупції)

полковник юстиції                                                                      С. Ляшук

Популярні розділи та сервіси