Аналіз регуляторного впливу проекту наказу начальника Мостиського прикордонного загону "Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для автомобільного спол

НАЗАД
16 грудня 2014 13:57

АНАЛІЗ

регуляторного впливу проекту наказу начальника Мостиського прикордонного загону "Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення "Краковець""

 

 

Технологічна схема пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення "Краковець"" (далі-Технологічна схема), опрацьовується штабом Мостиського прикордонного загону за погодженням з начальником Львівської митниці Міндоходів, керівниками контрольних органів та служб, які здійснюють свою діяльність в міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення "Краковець" (далі-пункт пропуску "Краковець").

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Закон України «Про державний кордон України» покладає на підрозділи охорони кордону Державної прикордонної служби України завдання щодо здійснення в установленому порядку прикордонного контролю та пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та товарів, а також виявлення і припинення випадків незаконного їх переміщення, у порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно – правовими актами України. Запроваджена Законом функція прикордонного контролю і пропуску через кордон осіб, транспортних засобів та товарів описана у:

Законі України «Про прикордонний контроль»;

Типовій технологічній схемі пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.12 № 451 «Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними».

У зазначених нормативно-правових актах процедура пропуску осіб, транспортних засобів, товарів через державний кордон України описана у типовому варіанті, тому потребує чіткого та детального визначення безпосередньо для пункту пропуску "Краковець".

Крім того, процедура здійснення прикордонного контролю осіб, транспортних засобів, товарів в пункті пропуску "Краковець" задіює ряд посадових осіб державних контрольних органів та служб, а також осіб, які займаються обслуговуванням безпосередньо осіб, транспортних засобів, а отже потребує визначення чіткого порядку проведення контрольних операцій під час їх оформлення в пункті пропуску, встановлення послідовності дій усіх посадових осіб.

У Технологічній схемі визначаються:

загальні положення;

умови функціонування пункту пропуску "Краковець";

послідовність здійснення контрольних операцій в пункті пропуску "Краковець";

час на виконання контрольних операцій;

режим у пункті пропуску, здійснення контролю за його додержанням;

прикінцеві положення.

Проблемами, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання є:

встановлення чіткого порядку здійснення контрольних операцій в пункті пропуску "Краковець";

організація взаємодії контрольних органів та служб, які здійснюють свою діяльність в пункті пропуску "Краковець" для забезпечення оформлення осіб, транспортних засобів та товарів, що ними переміщуються.

 

2. Цілі державного регулювання

Цілями державного регулювання є:

нормативно-правове забезпечення діяльності посадових осіб відділу прикордонної служби "Краковець" Мостиського прикордонного загону, відділів митного оформлення №1-4 митного поста "Мостиська" Львівської митниці Міндоходів, які здійснюють встановленими порядком оформлення осіб, транспортних засобів та товарів, що ними переміщуються в пункті пропуску "Краковець" та порядок їх взаємодії з державними контрольними органами і службами, що здійснюють різні види контролю.

 

3. Альтернативні способи досягнення встановлених цілей

Під час підготовки проекту наказу було опрацьовано два альтернативних варіанти досягнення визначених цілей.

 

Перший варіант передбачає залишення ситуації без змін. Ця альтернатива є неефективною та неприйнятною, оскільки питання видів, послідовності та змісту контрольних операцій у пункті пропуску "Краковець" залишається неврегульованим.

 

Другий варіант знайшов своє відображення у положеннях проекту. Прийняття акту забезпечить виконання вимог Закону України «Про прикордонний контроль», а також сприятиме правовому регулюванню порядку дій посадових осіб державних контрольних органів та служб під час оформлення осіб, транспортних засобів та товарів, що ними переміщуються в пункті пропуску"Краковець".

 

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

 

Механізмом, яким пропонується забезпечити розв’язання проблеми є - упорядкування видів, послідовності та змісту контрольних операцій, пов’язаних із пропуском через державний кордон України осіб, транспортних засобів та товарів що ними переміщуються в пункті пропуску "Краковець", визначення порядку організації взаємодії контрольних органів та служб, розмежування їх функцій, впровадження контролю за виконанням вимог Технологічної схеми.

Дія акту поширюється на всіх осіб, які задіяні у оформленні осіб, транспортних засобів та товарів, що ними переміщуються в пункті пропуску "Краковець".

Вимоги Технологічної схеми доводяться до відома усіх зацікавлених суб’єктів відносин інформаційними листами та через засоби масової інформації.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Належне та якісне виконання вимог Технологічної схеми посадовими особами, які задіяні у оформленні осіб, транспортних засобів та товарів, що ними переміщуються в пункті пропуску "Краковець", а також контроль за їх виконанням можливе за умови відповідної координації дій посадовими особами відділу прикордонної служби "Краковець" Мостиського прикордонного загону. Реалізація запропонованого акту не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України. Для виконання вимог запропонованого проекту достатньо наявної кількості матеріально-технічної бази та людських ресурсів. Шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії регуляторного акту не передбачається.

 

6. Очікуванні результати прийняття акта

Впровадження цього регуляторного акту дозволить забезпечити оформлення документів на право перетину державного кордону України і пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна за принципом організаційної єдності, що передбачає наявність координуючої ролі працівників Державної прикордонної служби України в порядку, встановленому Законом, та врегульовує взаємовідносини між ними та іншими контролюючими органами у пунктах пропуску через державний кордон України.

 

ВИГОДИ

ВИТРАТИ

Органи державної влади та місцевого самоврядування

Доходи за рахунок збільшення накладення штрафних санкцій.

Зменшення видатків на утримання органів влади.

Додаткових видатків з державного бюджету не потребує

Суб’єкти господарювання

Зменшення витрат часу, пов’язаних із виконанням вимог законодавчих актів.

Збільшення об’ємів перевезеного товару.

Збільшення прибутку.

Офіційні платежі податкового характеру.

Обов’язкові платежі неподаткового характеру (вартість обов’язкових експертиз, вартість страхування, можливі штрафні санкції).

Фізичні особи

Покращення захисту прав людини та громадянина.

Зменшення витрат часу на оформлення документів на право перетину державного кордону.

Покращення процедури оформлення документів.

Витрати відсутні.

 

7. Показники результативності акта

Регуляторний акт досягне своєї мети, якщо:

- діяльність всіх суб’єктів, які причетні до оформлення документів на право перетину державного кордону буде здійснюватись в повному обсязі;

- кількість скарг громадян, які перетинають державний кордон, з приводу порушення порядку оформлення документів та втрати часу на цю процедуру буде зведена до мінімуму;

 

8. Заходи, за допомогою яких здійснюється відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись від дня набрання чинності цим регуляторним актом на підставі показників визначених у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу.

Повторне відстеження буде здійснюватись через рік після набуття чинності цим регуляторним актом.

Періодичного відстеження – раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності.

 

 

Начальник Мостиського

прикордонного загону                                                                О.І. Соловей

Популярні розділи та сервіси