Прикордонний бюджет передбачає підвищення виплат та соціальну захищеність

НАЗАД
24 лютого 2014 11:52

За результатами роботи служби «Довіри» минулого року найбільша кількість питань, яка надходила від персоналу прикордонного відомства, стосувалася фінансових питань. Це й не дивно: людина військова має сподіватися на стабільність і соціальний захист, оскільки лише держава забезпечує ці гарантії. Що чекати від прикордонного бюджету 2014 року нам погодився роз’яснити директор Фінансово-економічного департаменту генерал-лейтенант Ярослав Рудик.

За результатами роботи служби «Довіри» минулого року найбільша кількість питань, яка надходила від персоналу прикордонного відомства, стосувалася фінансових питань. Це й не дивно: людина військова має сподіватися на стабільність і соціальний захист, оскільки лише держава забезпечує ці гарантії.

Що чекати від прикордонного бюджету 2014 року нам погодився роз’яснити директор Фінансово-економічного департаменту генерал-лейтенант Ярослав Рудик.

 

 

– Товаришу генерал-лейтенанте, на днях підписаний і вступив у дію Наказ, який регламентує виконання бюджету на 2014 рік. На що буде зосереджено основну увагу і в чому полягає відмінність від минулорічного бюджету?

– Головою Державної прикордонної служби у зазначеному Наказі затверджено Розподіл видатків на 2014 рік за напрямками витрачання згідно з пріоритетами діяльності відомства. Так, для Державної прикордонної служби України бюджетом передбачено 2 млрд. 781,4 млн. грн., у тому числі за рахунок  загального фонду – 2 млрд. 697,2 млн. грн., а за рахунок спеціального фонду – 84,2 млн. гривень. У структурі загального фонду бюджету видатки споживання становлять 2 млрд. 554,8 млн. грн., а видатки розвитку – 142,4 млн. гривень.

Якщо порівнювати структуру видатків служби з  бюджетом 2013 року, то необхідно зазначити, що фонд оплати праці збільшено на 10%, на рівні минулого року буде профінансовано та захищено видатки, що стосуються комунальних платежів, соцвиплат, харчування й медикаментів.

Водночас незахищені видатки зменшено на 22% і, на жаль, у бюджеті не передбачено коштів на будівництво житла та спеціальне будівництво. Але на сьогодні існує проект рішення Уряду щодо виділення додаткових асигнувань на ці видатки. Сподіваюся: найближчим часом цей документ вступить у дію, що дасть змогу продовжити цілеспрямовану роботу  із забезпечення житлом та облаштування інфраструктури прикордонних підрозділів.

 

– Було багато побоювань щодо цьогорічної зміни статусу прикордонного відомства як головного розпорядника коштів. Це позначиться якимось чином на порядку планових  виплат?

– Державним бюджетом на 2014 рік прикордонне відомство визначено відповідальним виконавцем бюджетних програм. Головним розпорядником коштів є Міністерство внутрішніх справ. Адміністрацію Держприкордонслужби визначено розпорядником коштів другого рівня. Це значить, що нинішнього року Адміністрація Держприкордонслужби отримуватиме фінансування через Міністерство внутрішніх справ. Водночас Адміністрація як розпорядник другого рівня у тому ж порядку, який діяв і в минулих роках, розподілятиме ці асигнування розпорядникам третього рівня. Таким чином схема роботи з планування витрат і використання коштів для регіональних управлінь і органів служби не зміниться. Хочу запевнити, що персонал прикордонного відомства у цьому сенсі не матиме жодних незручностей, затримок або зволікань.

 

– Одним із пунктів цьогорічного бюджету передбачається комплекс заходів щодо погашення кредиторської заборгованості. В чому полягає цей план?

– Для відповіді на це питання необхідно повернутися у 2013-й рік. Тоді затверджені нашим бюджетом видатки профінансовано в повному обсязі, однак частина фінансування не була оплачена казначейством через недостатність фінансових ресурсів наприкінці року. Відтак на 1 січня 2014 року ми маємо значну кредиторську заборгованість. Виходячи з цього, ми склали план, розрахований на погашення за рахунок бюджетних коштів вже цього року заборгованості загальною сумою 28,4 млн. гривень. Ці кошти заплановано на січень-травень 2014 року.

 

– Ярославе Романовичу, фонд оплати праці збільшено порівняно з 2013 роком на 150,7 млн. гривень. Чи планується диференційоване підвищення грошового забезпечення, як це робилося регулярно у минулі роки?

– Нинішнього року фонд оплати праці Державної прикордонної служби складає 1 млрд. 621 млн. 923,6 тис. гривень. Виходячи з цієї суми, на заробітну плату затверджено 288 млн. 928,0 тис. грн. (збільшено на 16 млн. 922,0 тис. грн. або на 6,2%), що дозволить протягом 2014 року здійснювати підвищення заробітної плати у відповідності до соціальних стандартів, виконати поетапне зростання мінімальної заробітної плати та планові показники комплектування. На грошове забезпечення затверджено 1 млрд. 332 млн. 995,6 тис. грн. (збільшено на 133 млн. 801,5 тис. грн. або 11,2%), що дозволить продовжити впорядкування грошового забезпечення військовослужбовців і виконати показники комплектування.

Виходячи з наявних розрахунків, нинішнього року передбачається підвищити рівень щомісячного грошового забезпечення військовослужбовців і заробітної плати працівників. Зокрема, всім військовослужбовцям органів Держприкордонслужби планується збільшення щомісячної премії на 50 відсотків. Залежно від розміру посадового окладу це складе від 300 грн. до 650 гривень.

Не залишаться поза увагою окремі категорії військовослужбовців, які мають особливі умови та напруженість при проходженні служби. Таким категоріям буде встановлено підвищені порівняно з базовим розміри премій.

Таким чином буде збережено та удосконалено вже встановлену диференціацію між розмірами грошового забезпечення в залежності від місця проходження служби та навантаження військовослужбовців.

Терміни виплати заробітної плати та грошового забезпечення, які діяли  2013 року, буде збережено і на 2014 рік. Для грошового забезпечення вони становлять з 15 по 20 число поточного місяця, а для заробітної плати за першу половину місяця – з 15 по 17 число місяця і за другу половину місяця – до 1 числа наступного місяця.

 

– Виходячи з можливостей Фонду заробітної плати, щороку встановлюються певні граничні показники щодо комплектування посад. Як ця практика поширюватиметься на 2014-й рік?

– З метою дотримання показників затвердженого фонду оплати праці встановлено граничні показники комплектування персоналом Державної прикордонної служби України на 2014 рік.

Нинішнього року забороняється комплектування посад Адміністрації Держприкордонслужби. Начальникам регіональних управлінь, органів Державної прикордонної служби України укомплектованість штатних посад офіцерів управлінь органів потрібно підтримувати на рівні не більше 85 відсотків. Начальники регіональних управлінь, окремих регіональних центрів комплектування повинні здійснювати добір громадян України для проходження військової служби за контрактом у межах затвердженого Плану добору. Також встановлено обсяг добору на військову службу за контрактом осіб офіцерського складу та прийняття на роботу працівників в органи Державної прикордонної служби України 2014 року.

З урахуванням інтересів служби першочерговими заходами визначено комплектування посад плавскладу загонів Морської охорони, льотного складу авіаційних підрозділів, підрозділів зв'язку, автоматизації та захисту інформації, відділів прикордонної служби, які виконують завдання на напрямках активної протиправної діяльності.

 

– Які загальні показники комплектування персоналом цього року?

– Загальні показники комплектування затверджено на рівні 1 832 осіб. Серед них цивільні працівники складатимуть 80 людей, військовослужбовці за контрактом – 1 550, набір курсантів в Національну академію складатиме 162 особи, а добір офіцерів за окремими спеціальностями (моряки, льотчики, зв’язківці тощо) з навчальних закладів Міноборони, інших відомств та запасу – 40 осіб.

 

– На початку нашої розмови Ви зазначали, що певні статті, які мають соціальний і компенсаційний напрямок, фінансуватимуться у повному обсязі. Які показники бюджету передбачаються в цьому плані?

– Хочу зазначити, що нам вдалося зберегти повний обсяг запланованих видатків на дуже важливі статті. Так, передбачено повне погашення боргів і оплату піднаймання житла для військовослужбовців на рівні минулого року, що складає 11 млн. гривень. Також на рівні минулого року затверджено видатки на лікування, що складає 9 млн. гривень.

Як і минулого року, на харчування персоналу передбачено 66 млн. грн., що з урахуванням запасів і забезпечення військовослужбовців за їхніх бажанням компенсацією дозволить повністю реалізувати право військовослужбовців на харчування.

На рівні 2013 року затверджено видатки на оплату комунальних послуг, які складають 103,3 млн. грн., що з урахуванням зниження вартості природного газу та інших енергоносіїв очікується створення економії коштів за цим напрямком.

Керівництво Державної прикордонної служби значну увагу приділяє співпраці з професійними спілками в питаннях оплати праці та інших соціальних гарантій працівників. Незважаючи на обмеженість бюджету, за рішенням Голови Державної прикордонної служби на відрахування профспілкам для культурно-масової та оздоровчої роботи на 2014 рік передбачено 340 тис. грн., що відповідає минулорічним видаткам.

 

– У своїх відповідях Ви згадували ліміти, які будуть встановлені цього року. Які напрямки матимуть своєрідні «запобіжники»?

– Особливу увагу 2014 року буде приділено організації та дотриманню лімітної дисципліни. Для регіональних управлінь і органів Держприкордонслужби розроблено та буде затверджено річні ліміти, які стосуватимуться споживання комунальних послуг, витрачання пального та палива, споживання послуг зв’язку, витрат на відрядження та кількісних показників переміщення особового складу.

На початок року ми не маємо жодних боргів з оплати комунальних послуг і енергоносіїв. Керівники органів Держприкордонслужби зобов’язані укласти угоди за кожним видом енергоносіїв і послуг у межах установлених на 2014 рік лімітів споживання енергоносіїв та у повному обсязі провести розрахунки, не допускаючи будь-якої заборгованості.

У межах доведених лімітів повинно бути організовано витрачання пального та рідкого палива, а також використання послуг зв’язку. Використання службового автотранспорту та службових телефонів можливо здійснювати тільки для забезпечення оперативно-службової діяльності.

 

– Товаришу генерале, окремий блок питань стосується відряджень і переміщень військовослужбовців. Які заходи організаційного плану планується вживати поточного року?

– По-перше, керівникам усіх рівнів необхідно вжити заходів зі скорочення витрат на службові відрядження шляхом визначення оптимальної кількості та доцільності виїздів, зменшення витрат на проїзд, винаймання житла та зменшення інших витрат, пов’язаних з такими відрядженнями. Під час виїздів в органи та підрозділи для проживання потрібно максимально використовувати наявний відомчий житловий фонд.

По-друге, через наявність значної кредиторської заборгованості та з метою економії коштів Адміністрацією Держприкордонслужби затверджено плани підготовки персоналу на 2014 рік, які передбачають скорочення відповідних витрат на відрядження порівняно з 2013 роком на 50 відсотків. З урахуванням цього кожному регіональному управлінню та органу служби буде затверджено річний ліміт витрат на відрядження.

По-третє, для здійснення переміщень військовослужбовців планується затвердити кількісні ліміти в розрізі регіональних управлінь і органів центрального підпорядкування. Управлінням кадрів спільно з Фінансово-економічним департаментом Адміністрації щомісяця будуть узагальнюватися та аналізуватися кількісні та вартісні показники переміщення військовослужбовців. Лише після цього і тільки у разі дотримання лімітів  відкриватимуться асигнування для виплати підйомної допомоги.

І головне: у випадках недотримання лімітів переміщень і службових відряджень персональну відповідальність за це нестимуть начальники регіональних управлінь та керівники органів Державної прикордонної служби України, які допустили зазначені факти.

 

– Підсумовуючи нашу розмову хотілося б дізнатися про завдання фінансово-економічної діяльності, які Ви вважаєте головними на цей рік?

– По-перше, це проведення роботи з використання виділених асигнувань. Після отримання коштів ми повинні організувати в якомога стислі строки оформлення всіх документів і подання в казначейство, а в подальшому забезпечити проведення оплат у визначені терміни. Насамперед це стосується виплати грошового забезпечення і заробітної плати. По-друге, це забезпечення неухильного виконання вимог бюджетного законодавства та законодавства про державні закупівлі. По-третє, повне погашення наявної кредиторської заборгованості минулих років відповідно до затвердженого календарного плану та недопущення виникнення нової кредиторської заборгованості. Окремий блок завдань стосується дотримання лімітної дисципліни та економії коштів і матеріальних засобів. На цьому ми зупинялися вище. І останній напрям стосується залучення коштів спеціального фонду та їх використання за напрямками, встановленими законодавством, у тому числі й на заходи, не забезпечені асигнуваннями загального фонду.

Популярні розділи та сервіси