Фінансовий фундамент оборони

НАЗАД
17 березня 2015 15:43

Для перемоги потрібні три речі: гроші, гроші та ще раз гроші... Таку формулу воєнного успіху проголосив середньовічний маршал Франції Джан Джакомо Тривульціо. Проте цей рецепт не втратив актуальності й сьогодні. Задоволення потреб військового відомства та правоохоронних структур України стали у пріоритеті під час прийняття Держбюджету на 2015 рік. На що будуть витрачатися гроші, які статті витрат зросли, чи є борги у прикордонного відомства? На ці та інші запитання відповідає начальник фінансово-економічного управління Адміністрації Держприкордонслужби України полковник Олександр Орел.

Для перемоги потрібні три речі: гроші, гроші та ще раз гроші... Таку формулу воєнного успіху проголосив середньовічний маршал Франції Джан Джакомо Тривульціо. Проте цей рецепт не втратив актуальності й сьогодні. Задоволення потреб військового відомства та правоохоронних структур України стали у пріоритеті під час прийняття Держбюджету на 2015 рік. На що будуть витрачатися гроші, які статті витрат зросли, чи є борги у прикордонного відомства? На ці та інші запитання відповідає начальник фінансово-економічного управління Адміністрації Держприкордонслужби України полковник Олександр Орел.

 

– Олександре Васильовичу, бюджет прикордонного відомства нинішнього року максимально збільшено у порівнянні з минулими роками. Які його показники?

– Бюджетом за загальним фондом на 2015 рік для потреб Державної прикордонної служби передбачено 4 млрд. 446 млн. гривень. Це на 16% більше, ніж минулого року. І це значно більше, ніж 2013 року, коли бюджет складав трохи більше 2,5 млрд. гривень. Крім того, минулого року виділені кошти було використано на 99,7%.

Розглядаючи питання сьогоднішнього фінансового забезпечення нашого відомства, я би не відокремлював минулий рік, адже завдання, які ставилися перед відомством минулого року актуальні й у поточному. І ці завдання, безумовно, матимуть відповідне фінансове підґрунтя. Насамперед це заходи з посилення охорони та оборони кордону.

 

– Опираючись на цифри, скажіть, будь ласка, чи є відмінність у структурі бюджету цього року у порівнянні з минулими?

– Так, є відмінності. Одна з них – це видатки розвитку. Нинішнього року у загальній структурі бюджету вони складають понад 13%. Тоді як ще рік тому ця цифра була на рівні 2,6%. Значна кількість коштів передбачена на придбання і ремонт озброєння, військової техніки, засобів зв’язку та ін­шого військового майна. Окремим рядком прописано інженерно-­технічне облаштування кордону, на яке передбачено 300 млн. гривень. Також вперше за останні роки отри­мано кошти в сумі 60 млн. грн. на будівництво житла.

Окремо хотів би сказати про фонд грошового забезпечення. Порівняно з 2014 роком він збільшився на 23,4%, що дозволило з 1 лютого поточного року здійснити заплановане підвищення грошового утримання військовослужбовців в середньому на 500 гривень кожному, а також забезпечити протягом року призов, мобілізацію та демобілізацію військовослужбовців. Виплати заробітної плати працівникам будуть збережені на рівні минулого року.

 

– Прикордонників і надалі турбує питання грошового забезпечення. Тим більш, що минулого року військовослужбовцям, які несуть службу в зоні АТО, виплати значно збільшилися. Можна навести конкретні дані?

– Хочу відразу зазначити, що в межах виділених бюджетних коштів Головою Державної прикордонної служби основним пріоритетом визначено підвищення грошового забезпечення військовослужбовців до рівня Збройних Сил.

Так, за рішенням керівника відомства, починаючи з вересня 2014 року в межах наявних асигнувань запроваджено процес ліквідації диспропорції в рівнях грошового забезпечення військовослужбовців, які беруть участь в антитерористичній операції на території Донецької та Луганської областей.

З 1 вересня 2014 року шляхом встановлення розміру надбавки за виконання особливо важливих завдань під час проходження служби в максимальному розмірі 100% та підвищеного розміру премії (старші офіцери – 270%, офіцери – 260%, контрактники – 320%) військовослужбовцям, які проходять службу в Луганському та Донецькому прикордонних загонах, Маріупольському загоні Морської охорони, оперативно-­військових відділах Східного регіонального управління з місцем дислокації на території Донецької та Луганської областей та військовослужбовцям, направленим для участі в АТО у складі оперативно-­бойових прикордонних комендатур, прикордонних комендатур, мобільних прикордонних застав рівень грошового забезпечення збільшено удвічі.

А з урахуванням виплати винагороди за участь в АТО згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2014 р. № 158 місячна сума грошового забезпечення військовослужбовця Держприкордонслужби, задіяного в зоні АТО, врівноважена з сумою грошового забезпечення військовослужбовця Збройних Сил за рівнозначною посадою.

Військовослужбовцям інших органів Держприкордонслужби грошове забезпечення було збільшено залежно від військового звання та вислуги років, в середньому на 150–250 грн. шляхом збільшення розміру премії на 30% посадового окладу.

До того ж, наприкінці минулого року за рішенням Голови Держприкордонслужби всім цивільним працівникам у Східному регіональному управлінні, Харківському, Луганському та Донецькому прикордонних загонах, Харківській авіаційній ескадрильї, Маріупольському загоні Морської охорони виплачено одноразову премію в розмірі 500 гривень.

 

– Давайте торкнемося болючої, але важливої теми: 62 прикордонники загинули на Сході держави. Як було організовано матеріальну підтримку родин загиблих?

– Всі заходи з організації соціального та пенсійного забезпечення сімей загиблих здійснювали фінансово­економічні органи прикордонного відомства. Тому доречно буде навести результати нашої роботи.

На сьогодні Державна прикордонна служба втратила 62 особи, з яких 61 військовослужбовець. Вже виплачено по 609 тис. грн. 59­ти сім’ям загиблих військовослужбовців, за випадками загибелі яких завершені службові розслідування.

Родини загиблих – це 191 особа (дружини, діти та батьки), яких необхідно забезпечити усіма гарантованими державою правами на пенсійний і соціальний захист. Із зазначених членів сімей загиблих є 95 осіб з правом на військову пенсію в разі втрати годувальника, з яких на цей час пенсії призначено 76 особам, 42 особи з правом переходу з власної трудової пенсії на військову пенсію в разі втрати годувальника, з яких 4 особи таким правом скористалися.

Для решти 38 осіб доцільність зміни виду пенсії з власної на військову настало 1 січня 2015 року у зв’язку із набуттям чинності Закону № 1542 від 20.06.2014 щодо встановлення мінімального розміру пенсії не нижче 1898 грн. на кожного члена сім'ї загиблого військовослужбовця. Про доцільність переходу зазначених осіб поінформовано письмово. Далі: 13 осіб мають право на дострокове призначення власних трудових пенсій, з яких такі пенсії на цей час призначено 10 особам.

128 членам родин, яким вже призначено пенсії, одночасно призначено і пенсію за нагородження Президентом України героїв­прикордонників посмертно орденом «За мужність» ІІІ ступеня.

Також на цей час родини усіх загиблих прикордонників (тобто 191 особа) забезпечено усіма необхідними документами для отримання ними статусу членів сімей загиблих військовослужбовців та відповідного пільгового посвідчення.

Не хочеться з людської точки загострювати увагу, але як посадова особа зазначу, що визначені законодавством виплати загиблим або компенсації, пов’язані з втратою здоров’я нашими військовослужбовцями, передбачені у бюджеті й зволікань у цьому плані після підготовки необхідних документів не буде.

 

– Протягом минулого року на рахунки Державної прикордонної служби України надходили благодійні внески. Як було витрачено ці кошти?

– Протягом 2014 року прикордонне відомство отримувало значні суми благодійної допомоги в грошовій формі та матеріальні цінності. Загальна сума на сьогодні становить 41 млн. 105,7 тис. гривень. З цієї суми саме кошти складають 4 млн. 631,7 тис. гривень. З них на грошову допомогу пораненим військовослужбовцям, сім’ям загиб­лих працівників і переведеним з АР Крим використано 4 млн. 053,9 тис. гривень.

Решту суми у вигляді 36 млн. 474 тис. грн. було отримано у вигляді озброєння (7 млн. 650,9 тис. грн.), паливно­мастильних матеріалів (6 млн. 283,3 тис. грн.), речового майна (5 млн. 480,3 тис. грн.), продуктів харчування (3 млн. 212,9 тис. грн.), медикаментів (2 млн. 356,2 тис. грн.), майна зв’язку (2 млн. 78,6 тис. грн.), будматеріалів, майна КЕС та інженерної служби (6 млн. 355,9 тис. грн.), автомобілів і відповідного майна (3 млн. 55,9 тис. грн.).

 

– Олександре Васильовичу, на початку розмови Ви говорили про збільшення фонду розвитку на нинішній рік. А яку техніку, в першу чергу військову, закуплено для потреб відомства?

– За рахунок виділених коштів минулого року закуплено й отримано чималу кількість військової техніки та майна для виконання завдань у зоні АТО та на державному кордоні. Крім того, здійснено авансові платежі, які дозволять отримати техніку у першому кварталі 2015 року. Серед великого переліку варто відмітити 30 БТР­70, 3 медичних БТР, 67 бронеавтомобілів, 103 вантажних автомобілі, 5 спеціальних автомобілів, два малих катери «УМС­1000», 10 рухомих апаратних зв’язку, 1 490 радіостанцій, 68 станцій супутникового зв’язку, 458 комплексів автоматизації прикордонної служби, засобів захисту інформації, підсистем відеоспостереження, обладнання для модернізації 188 комплексів автоматизації прикордонного контролю (з функцією біометрії).

Крім того, за рахунок бюджетних коштів проведено капітальні ремонти трьох вертольотів, ремонт потужної зброї, отриманої від збройних сил, поточні ремонти та утримання іншої авіаційної техніки, кораблів, катерів, автомобільної, інженерної техніки й засобів зв’язку.

 

– Заключне питання. На фінансово­економічні органи прикордонного відомства цього року чекає велике навантаження. Оборона держави – завдання першочергове. А без повноцінного фінансового забезпечення виконати поставлені цілі неможливо. Які завдання Ви ставите перед собою та підлеглими?

– Передусім, це отримання відкритих асигнувань у Державному казначействі України в повному обсязі планових показників. По­друге, фінансове забезпечення участі підрозділів Державної прикордонної служби у виконанні завдань в зоні антитерористичної операції. У цьому контексті я би зазначив завдання Голови Служби щодо підвищення рівня грошового забезпечення персоналу, ліквідація його диспропорції з іншими силовими відомствами. По­третє – це використання бюджетних асигнувань за їх цільовим призначенням, а також дотримання при цьому принципів раціональності, ефективності та законності; У полі нашого зору й надалі залишатимуться завдання з пенсійного та соціального забезпечення військовослужбовців, пенсіонерів і членів їхніх сімей, виплата щомісячних і додаткових видів грошового забезпечення персоналу служби, соціальних та компенсаційних виплат. А взагалі наша діяльність продовжується у режимі жорсткої економії коштів і матеріальних р

Популярні розділи та сервіси