Аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акта – наказу начальника Чопського прикордонного загону «Про затвердження Технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуют

НАЗАД
10 грудня 2014 09:14

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту регуляторного акта – наказу начальника Чопського прикордонного загону «Про затвердження Технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних транспортних засобів  перевізників і товарів, що переміщуються ними у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ужгород», внесення змін до наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 та визнання таким, що втратив чинність, наказу Чопського прикордонного загону від 15.07.2011 №879»

 

Проект регуляторного акта – наказ начальника Чопського прикордонного загону «Про затвердження Технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних транспортних засобів  перевізників і товарів, що переміщуються ними у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ужгород», внесення змін до наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 та визнання таким, що втратив чинність, наказу Чопського прикордонного загону від 15.07.2011 №879», розроблено Чопським прикордонним загоном за погодженням з керівництвом Чопської митниці Міндоходів Міністерства доходів і зборів України (далі – Чопської митниці Міндоходів) та керівниками державних контрольних органів і служб, що здійснюють різні види контролю в пункті пропуску, або беруть участь у забезпеченні режиму на державному кордоні та режиму в пункті пропуску із суб’єктами, які перетинають державний кордон України.

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв'язано шляхом державного регулювання.

 

Наказ начальника Чопського прикордонного загону від 15.07.2011 №879 «Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ужгород», зареєстрований в Головному управлінні юстиції у Закарпатській області 01.08.2011 №80/1051 (у редакції наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 «Про внесення змін до деяких нормативно – правових актів Чопського прикордонного загону») та пункт 2 наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 «Про внесення змін до деяких нормативно – правових актів Чопського прикордонного загону», зареєстрований в Головному управлінні юстиції у Закарпатській області 09.04.2012 №6/1096 - не відповідає вимогам нових нормативно-правових актів України, оскільки був розроблений на підставі та на виконання вимог наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України та Державної митної служби України від 11.06.2008  N 505/642 «Про затвердження Технології прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2008 р. за N 753/15444, Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2003 № 1989.

Відповідно до переліку постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність, затвердженого п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451 «Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними», визнано такими, що втратили чинність:

постанова Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2003 р. № 1989 "Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними";

постанова Кабінету Міністрів України від 6 червня 2007 р. № 811 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2003 p. № 1989";

постанова Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009 р. № 279 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2003 р. № 1989";

постанова Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 64 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2003 р. № 1989"

Відповідно до п. 1 наказу Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства доходів і зборів України від 25.01.2014 № 60/78 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України та Державної митної служби України від 11 червня 2008 року № 505/642», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10 лютого 2014 року за № 267/25044, наказ Адміністрації Державної прикордонної служби України та Державної митної служби України від 11.06.2008  N 505/642 «Про затвердження Технології прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2008 р. за N 753/15444 – визнано таким, що втратив чинність.

Враховуючи те, що наказ начальника Чопського прикордонного загону від 15.07.2011 №879 «Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ужгород», зареєстрований в Головному управлінні юстиції у Закарпатській області 01.08.2011 №80/1051 (у редакції наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 «Про внесення змін до деяких нормативно – правових актів Чопського прикордонного загону») розроблявся на виконання та на підставі нормативних документів, які втратили чинність, тому виникає необхідність розроблення нового Наказу начальника Чопського прикордонного загону «Про затвердження Технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних транспортних засобів  перевізників і товарів, що переміщуються ними у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ужгород», внесення змін до наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 та визнання таким, що втратив чинність, наказу Чопського прикордонного загону від 15.07.2011 №879».

 

2.  Цілі державного регулювання

 

Основною метою зазначеного проекту акта є приведення нормативно-правових актів Чопського прикордонного загону у відповідність до чинного законодавства.

Зазначена мета досягається шляхом визнання таким, що втратив чинність Наказ начальника Чопського прикордонного загону від 15.07.2011 №879 «Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ужгород», зареєстрований в Головному управлінні юстиції у Закарпатській області 01.08.2011 №80/1051 (у редакції наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 «Про внесення змін до деяких нормативно – правових актів Чопського прикордонного загону») та таким, що втратив чинність пункт 2 наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 «Про внесення змін до деяких нормативно – правових актів Чопського прикордонного загону», зареєстрований в Головному управлінні юстиції у Закарпатській області 09.04.2012 №6/1096.

 

3. Визначення та оцінка прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей

 

Можливі способи досягнення цілей

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів/аргументи щодо переваги

обраного способу

1. Збереження чинного нормативно-правового регулювання

Спосіб оцінюється як неефективний.

 

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451 «Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними», визнано такими, що втратили чинність:

постанова Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2003 р. № 1989 "Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними";

постанова Кабінету Міністрів України від 6 червня 2007 р. № 811 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2003 p. № 1989";

постанова Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009 р. № 279 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2003 р. № 1989";

постанова Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 64 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2003 р. № 1989"

 

Пунктом 1 наказу Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства доходів і зборів України від 25.01.2014 № 60/78 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України та Державної митної служби України від 11 червня 2008 року № 505/642», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10 лютого 2014 року за № 267/25044, наказ Адміністрації Державної прикордонної служби України та Державної митної служби України від 11.06.2008  N 505/642 «Про затвердження Технології прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2008 р. за N 753/15444 – визнано таким, що втратив чинність.

 

Наказ начальника Чопського прикордонного загону від 15.07.2011 №879 «Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ужгород», зареєстрований в Головному управлінні юстиції у Закарпатській області 01.08.2011 №80/1051 (у редакції наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 «Про внесення змін до деяких нормативно – правових актів Чопського прикордонного загону») та пункт 2 наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 «Про внесення змін до деяких нормативно – правових актів Чопського прикордонного загону», зареєстрований в Головному управлінні юстиції у Закарпатській області 09.04.2012 №6/1096 - був розроблений на підставі та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2003 р. № 1989 "Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними" та наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України та Державної митної служби України від 11.06.2008  N 505/642 «Про затвердження Технології прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2008 р. за N 753/15444.

Зазначені нормативно-правові акти суперечать положенням постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451 «Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними» отже, не відповідають принципам державної регуляторної політики і не вирішують проблему.

2. Обраний спосіб

Спосіб оцінюється як такий, що повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми.

Досягається мета державного регулювання.

Із прийняттям регуляторного акта забезпечується відповідність вимогам статей 318, 335 і 336 Митного кодексу України, статті 25 Закону України "Про прикордонний контроль", Постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451 «Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними», наказу Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства доходів і зборів України від 25 січня 2014 року № 60/78 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України та Державної митної служби України від 11 червня 2008 року № 505/642», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10 лютого 2014 року за № 267/25044.

Крім тог забезпечується реалізація принципів державної регуляторної політики.

 

 

 

 

4. Механізм і заходи, які пропонуються для розв’язання проблеми

 

Для розв’язання проблеми пропонується затвердити проект наказу Чопського прикордонного загону Державної прикордонної служби  «Про затвердження Технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних транспортних засобів  перевізників і товарів, що переміщуються ними у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ужгород», внесення змін до наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 та визнання таким, що втратив чинність, наказу Чопського прикордонного загону від 15.07.2011 №879», визнати таким, що втратив чинність наказ начальника Чопського прикордонного загону від 15.07.2011 №879 «Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ужгород», зареєстрований в Головному управлінні юстиції у Закарпатській області 01.08.2011 №80/1051 (у редакції наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 «Про внесення змін до деяких нормативно – правових актів Чопського прикордонного загону») та визнати таким, що втратив чинність пункт 2 наказу Чопського прикордонного загону від 23.01.2012 №75 «Про внесення змін до деяких нормативно – правових актів Чопського прикордонного загону», зареєстрований в Головному управлінні юстиції у Закарпатській області 09.04.2012 №6/1096.

 

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Позитивні обставини впливу на виконання вимог проекту регуляторного акта полягають у приведенні відомчих нормативно-правових актів з питань прикордонного контролю у відповідність із нормативно-правовими актами вищої юридичної сили.

Негативні фактори впливу, пов’язані із прийняттям проекту регуляторного акта, відсутні, через що немає необхідності у запровадженні механізму повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання певних наслідків дії акта.

Оцінка впливу зовнішніх факторів на дію акта.

На дію акта не впливатимуть зовнішні фактори (політичні, економічні, технічні, тощо).

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта.

Акт є простим для виконання і не потребує додаткових матеріальних витрат.

Періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта.

Державний контроль здійснюється постійно під час пропуску через державний кордон осіб, автомобільних транспортних засобів  перевізників і товарів, що переміщуються ними у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ужгород»

 

 

6. Очікувані результати прийняття від акта. Аналіз вигод та витрат

 

Сфера впливу

Витрати

Вигоди

Інтереси держави

Додаткових видатків з державного бюджету не передбачається

Впорядкування нормативно-правової бази з питань прикордонного контролю, в частині пропуску через державний кордон осіб, автомобільних транспортних засобів  перевізників і товарів, що переміщуються ними у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ужгород»

Інтереси громадян

Немає

За попередніми розрахунками витрати часу суб’єктів, які перетинають державний кордон для оформлення документів на право перетину повинні зменшитись в середньому в два рази.

Інтереси

суб’єктів підприємницької діяльності

Витрат пов’язаних із прийняттям акта не передбачається

За попередніми розрахунками витрати часу суб’єктів, які перетинають державний кордон для оформлення документів на право перетину повинні зменшитись в середньому в два рази.

Таким чином, прийняття акта матиме загальний позитивний ефект.

Розмір надходжень до державного та місцевого бюджетів пов’язаного з дією акту не передбачається.

 

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

 

Строк дії регуляторного акта необмежений.

 

8. Показники результативності регуляторного акта

 

Виходячи з мети державного регулювання для визначення результативності акта обрано такі показники:

1) кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія регуляторного акта. Дія акта поширюватиметься на усіх суб’єктів господарювання, що перебувають і пересуваються у межах території пунктів пропуску через державний кордон під час здійснення прикордонного контролю, а також здійснюють діяльність, пов'язану з пропуском через державний кордон осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів);

2) рівень поінформованості суб'єктів господарювання щодо положень регуляторного акта. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання – середній, проект акта було оприлюднено на офіційному сайті Державної прикордонної служби України (www.dpsu.gov.ua) у рубриці «Регуляторні акти»;

3) час і кошти, що використовуються суб’єктами господарювання у зв’язку із прийняттям акта. Час і додаткові кошти суб’єктами господарювання у зв’язку з прийняттям акта не витрачатимуться.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись від дня набрання чинності цим регуляторним актом на підставі показників, визначених у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу. Повторне відстеження буде здійснюватись через рік після набуття чинності цим регуляторним актом.

 

Начальник Чопського прикордонного загону

полковник                                         О.В. Гавель

Популярні розділи та сервіси