Аналіз регуляторного впливу проекту наказу начальника Котовського прикордонного загону «Про затвердження Технологічних схем пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон України у місцевих пунктах пропуску для автомобільного сполу

НАЗАД
25 березня 2015 17:35

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту наказу начальника Котовського прикордонного загону

«Про затвердження Технологічних схем пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів

через державний кордон України у місцевих пунктах пропуску для автомобільного сполучення»

 

1.  Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Спільний наказ Котовського прикордонного загону і Ягорлицької митниці від 25 січня 2007 року № 93 / 35 «Про затвердження Технологічних схем пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску через державний кордон України в зоні діяльності Ягорлицької митниці»,зареєстрований у Одеському обласному управлінні юстиції 07 лютого 2007 року за № 14/767, спільний наказ Котовського прикордонного загону і Кучурганської митниці від 28 квітня 2007 року № 505 / 171 «Про затвердження Технологічних схем пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску через державний кордон України в зоні діяльності Кучурганської митниці», зареєстрований у Головному управлінні юстиції в Одеській області 17 травня2007р за № 27/807. та затверджені ними Технологічні схеми пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску для автомобільного сполучення, у зв’язку зі змінами у законодавстві України з прикордонних митних питань не відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 18.08.2010 № 751 «Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю», постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451 «Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними» (Із змінами, внесеними згідно з ПКМ № 1081 від 28.11.2012 № 553 від 03.07.2013), оскільки були розроблені на підставі та на виконання вимог «Положення про пункти пропуску через державний кордон», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2000 N 1203.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18.08.2010 № 751 «Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю» визнані такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2000 р. N 1203 «Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон» (зі змінами) втратила чинність.

Чинними нормативно - правовими актами пропуск через державний кордон осіб, автомобільних транспортних засобів і товарів, у тому числі вантажів, що переміщуються ними через державний кордон, послідовність здійснення прикордонного і митного контролю, а також інших видів контролю під час пропуску через державний кордон пунктах пропуску описані загалом, тому потребують чіткої регламентації з урахуванням особливостей організації та здійснення прикордонного контролю у місцевих пунктах пропуску, що функціонують  на ділянці відповідальності Котовського прикордонного загону.

Відповідно до статті 25 Закону україни «Про прикордонний контроль» N 1710-VI, 05.11.2009, Технологічна схема пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон затверджується для кожного пункту пропуску через державний кордон керівником органу охорони державного кордону. Типова технологічна схема пропуску через державний кордон у пунктах пропуску для автомобільного, повітряного, морського (річкового), поромного та залізничного сполучення затверджується Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, виникає необхідність видання наказу начальника Котовського прикордонного загону «Про затвердження Технологічних схем пропуску осіб та транспортних засобів через державний кордон України у місцевих пунктах пропуску для автомобільного сполучення», визнання такими, що втратили чинність Спільний наказ Котовського прикордонного загону і Ягорлицької митниці від 25 січня 2007 року № 93 / 35 «Про затвердження Технологічних схем пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску через державний кордон України в зоні діяльності Ягорлицької митниці»,зареєстрований у Одеському обласному управлінні юстиції 07 лютого 2007 року за № 14/767, спільний наказ Котовського прикордонного загону і Кучурганської митниці від 28 квітня 2007 року № 505 / 171 «Про затвердження Технологічних схем пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску через державний кордон України в зоні діяльності Кучурганської митниці», зареєстрований у Головному управлінні юстиції в Одеській області 17 травня2007р за № 27/807. та затверджені ними Технологічні схеми пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску для автомобільного сполучення.

 

2.Цілі державного регулювання

Основною метою зазначеного проекту акта є приведення нормативно-правових актів Котовського прикордонного загону у відповідність до чинного законодавства. Зазначена мета досягається шляхом видання наказу начальника Котовського прикордонного загону «Про затвердження Технологічних схем пропуску осіб та транспортних засобів через державний кордон України у місцевих пунктах пропуску для автомобільного сполучення», визнання такими, що втратили чинність Спільний наказ Котовського прикордонного загону і Ягорлицької митниці від 25 січня 2007 року № 93 / 35 «Про затвердження Технологічних схем пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску через державний кордон України в зоні діяльності Ягорлицької митниці»,зареєстрований у Одеському обласному управлінні юстиції 07 лютого 2007 року за № 14/767, спільний наказ Котовського прикордонного загону і Кучурганської митниці від 28 квітня 2007 року № 505 / 171 «Про затвердження Технологічних схем пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску через державний кордон України в зоні діяльності Кучурганської митниці», зареєстрований у Головному управлінні юстиції в Одеській області 17 травня2007р за № 27/807. та затверджені ними Технологічні схеми пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску для автомобільного сполучення

3. Визначення та оцінка прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Можливі способи досягнення цілей

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів/аргументи щодо переваги обраного способу

1. Збереження чинного нормативно-правового регулювання

Спосіб оцінюється як неефективний.

 

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.08.2010 № 751 «Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю» визнана такою, що втратила чинність, постанова Кабінету Міністрів України від 3.08.2000 р. N 1203 «Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон».

Відповідно до статті 25 Закону україни «Про прикордонний контроль» N 1710-VI, 05.11.2009, Технологічна схема пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон затверджується для кожного пункту пропуску через державний кордон керівником органу охорони державного кордону. Типова технологічна схема пропуску через державний кордон у пунктах пропуску для автомобільного, повітряного, морського (річкового), поромного та залізничного сполучення затверджується Кабінетом Міністрів України.

Спільний наказ Котовського прикордонного загону і Ягорлицької митниці від 25 січня 2007 року № 93 / 35 «Про затвердження Технологічних схем пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску через державний кордон України в зоні діяльності Ягорлицької митниці»,зареєстрований у Одеському обласному управлінні юстиції 07 лютого 2007 року за № 14/767, спільний наказ Котовського прикордонного загону і Кучурганської митниці від 28 квітня 2007 року № 505 / 171 «Про затвердження Технологічних схем пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску через державний кордон України в зоні діяльності Кучурганської митниці», зареєстрований у Головному управлінні юстиції в Одеській області 17 травня2007р за № 27/807. та затверджені ними Технологічні схеми пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску для автомобільного сполучення були розроблені на підставі та на виконання вимог «Положення про пункти пропуску через державний кордон», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2000 N 1203, тобто без урахування вимог «Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.08.2010 № 751 «Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю», Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451 «Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними» (Із змінами, внесеними згідно з ПКМ № 1081 від 28.11.2012 № 553 від 03.07.2013).

Зазначені нормативно-правові акти суперечать положенням постанови Кабінету Міністрів України від 18.08.2010 № 751 «Про затвердження Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю», постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451 «Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, отже, не відповідають принципам державної регуляторної політики, не вирішують проблему.

2. Обраний спосіб

Спосіб оцінюється як такий, що повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми.

Досягається мета державного регулювання.

Із прийняттям регуляторного акта забезпечується відповідність вимогам статті 25 Закону України «Про державний кордон України», Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.08.2010 N 751, Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451, забезпечується реалізація принципів державної регуляторної політики.

 

4. Механізм і заходи, які пропонуються для розв’язання проблеми

Для розв’язання проблеми пропонується видати наказ начальника Котовського прикордонного загону «Про затвердження Технологічних схем пропуску осіб та транспортних засобів через державний кордон України у місцевих пунктах пропуску для автомобільного сполучення», визнати такими, що втратили чинність Спільний наказ Котовського прикордонного загону і Ягорлицької митниці від 25 січня 2007 року № 93 / 35 «Про затвердження Технологічних схем пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску через державний кордон України в зоні діяльності Ягорлицької митниці»,зареєстрований у Одеському обласному управлінні юстиції 07 лютого 2007 року за № 14/767, спільний наказ Котовського прикордонного загону і Кучурганської митниці від 28 квітня 2007 року № 505 / 171 «Про затвердження Технологічних схем пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску через державний кордон України в зоні діяльності Кучурганської митниці», зареєстрований у Головному управлінні юстиції в Одеській області 17 травня2007р за № 27/807. та затверджені ними Технологічні схеми пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна в місцевих пунктах пропуску для автомобільного сполучення

 

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Позитивні обставини впливу на виконання вимог проекту регуляторного акта полягають у приведенні відомчих нормативно-правових актів з питань прикордонного контролю у відповідність із нормативно-правовими актами вищої юридичної сили.

Негативні фактори впливу, пов’язані із прийняттям проекту регуляторного акта, відсутні, через що немає необхідності у запровадженні механізму повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання певних наслідків дії акта.

 Оцінка впливу зовнішніх факторів на дію акта.

На дію акта не впливатимуть зовнішні фактори (політичні, економічні, технічні, тощо).

 Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта.

Акт є простим для виконання і не потребує додаткових матеріальних витрат.

 Періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта.

Державний контроль здійснюється постійно під час здійснення пропуску через державний кордон осіб, транспортних засобів та вантажів.

 

6. Очікувані результати прийняття від акта. Аналіз вигод та витрат

Сфера впливу

Витрати

Вигоди

Інтереси держави

Додаткових видатків з державного бюджету не передбачається

Впорядкування нормативно-правової бази з питань прикордонного контролю, в частині визначення режимних правил  у пунктах пропуску через державний кордон України

Інтереси громадян

Немає

Немає

Інтереси суб’єктів підприємницької діяльності

Витрат пов’язаних із прийняттям акта не передбачається

Зменшується кількість нормативно-правових актів, що впливають на процедури прикордонного контролю у пунктах пропуску через державний кордон

Таким чином, прийняття акта матиме загальний позитивний ефект.

Розмір надходжень до державного місцевого та бюджетів пов’язаного з дією  акту не передбачається.

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта необмежений.

 8. Показники результативності регуляторного акта

Виходячи з мети державного регулювання для визначення результативності акта обрано такі показники:

1) кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія регуляторного акта. Дія акта не поширюватиметься на суб’єктів господарювання;

2) рівень поінформованості суб'єктів господарювання щодо положень регуляторного акта. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання – середній, проект регуляторного акта розміщено в мережі Інтернет на офіційному сайті Державної прикордонної служби;

3) час і кошти, що використовуються суб’єктами господарювання у зв’язку із прийняттям акта. Час і додаткові кошти суб’єктами господарювання у зв’язку з прийняттям акта не витрачатимуться.

 9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись від дня набрання чинності цим регуляторним актом на підставі показників, визначених у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу.

Повторне відстеження буде здійснюватись через рік після набуття чинності цим регуляторним актом.

 

 

Начальник Котовського

прикордонного загону

піполковник                                                                                      І.А. Підгородецький

 

Популярні розділи та сервіси