Аналіз регуляторного впливу проекту наказу начальника Ізмаїльського прикордонного загону «Про затвердження Технологічної схеми пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів в міжнародному пункті пропуску для морського спол

НАЗАД
22 грудня 2014 16:56

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту регуляторного акта – наказу начальника Ізмаїльського прикордонного загону «Про затвердження Технологічної схеми пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів в міжнародному пункті пропуску для морського сполучення «Ізмаїльський морський торговельний порт»

  

Проект регуляторного акта – наказ начальника Ізмаїльського прикордонного загону «Про затвердження Технологічної схеми пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів в міжнародному пункті пропуску для морського сполучення «Ізмаїльський морський торговельний порт», розроблено Ізмаїльським прикордонним загоном за погодженням з керівництвом Південної митниці Міністерства доходів і зборів України (далі – Південної митниці Міндоходів), адміністрацією «Ізмаїльського морського торговельного порту» та іншими державними контролюючими органами.

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв'язано шляхом державного регулювання.

 

           Прийняття проекту Наказу обумовлене вимогами статті 25 Закону України «Про прикордонний контроль», пункту 18 Положення про пункти пропуску  через  державний кордон та пункти контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 751.

          На виконання вимог пункту 19 Положення про пункти пропуску  через  державний кордон   та   пункти  контролю,  затвердженого  постановою  Кабінету  Міністрів  України  від 18 серпня 2010 року № 751, у проекті Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів в міжнародному пункті пропуску для морського сполучення «Ізмаїльський морський торговельний порт» визначаються:

          загальні положення;

           характеристика та умови функціонування пункту пропуску, види контролю, місця проведення прикордонного та митного контролю;

          загальний порядок та зміст контрольних операцій: загальний порядок проведення контрольних операцій; прикордонний та митний контроль; організація попереднього документального контролю товарів, що ввозяться на митну територію України; санітарно – епідеміологічний, фітосанітарний, ветеринарний, екологічний та радіаційний контроль, контроль суден з метою забезпечення безпеки плавання;

           порядок пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів, які прибувають в Україну: загальні вимоги щодо здійснення контролю в пункті пропуску суден, осіб та  вантажів, що перевозяться ними, на в’їзд в Україну, порядок прикордонного та митного контролю суден, вантажів, які надходять на територію України на суднах закордонного плавання, здійснення контролю судна із застосуванням вільної практики;

            порядок пропуску осіб, транспортних засобівта вантажів, які вибувають з території України: митний контроль та митне оформлення вантажу, порядок прикордонного та митного контролю суден;

           особливості оформлення суден i вантажів, що переміщуються ними: оформлення яхт; прикордонного та митного контролю плавзасобів лоцманської та інших служб порту; пропуску спеціальних вантажів, вантажів та товарів військового призначення і подвійного використання; пропуску вантажів з гуманітарною допомогою;

           час, що відводиться для виконання контрольних операцій контролюючими органами;

           порядок установлення та підтримання режиму в пункті контролю та режимних зонах: порядок установлення та підтримання режиму в пункті пропуску; додаткові режимні правила у зоні прикордонного контролю, режим зони митного контролю, порядок введення тимчасових обмежень в пункті пропуску через державний кордон України.

           Завдання прикордонного, митного та інших видів державного контролю описані нормативно - правовими актами України, які видані центральними органами виконавчої влади, що в установленому законодавством порядку утворили підрозділи з метою здійснення державних видів контролю, тому потребують чіткої регламентації та розмежування функцій.

          Проблемами, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання є визначення:

           загального порядку та послідовності проведення всіх видів контролю під час пропуску в пункті пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів;

          порядку взаємодії  контролюючих органів під час пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів. 

           Реалізація зазначеного регуляторного акта забезпечить належне та якісне виконання посадовими особами відділу прикордонної служби міжнародних та національних вимог з пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів, з організації та здійснення всіх визначених законодавством України видів контролю, перебування і пересування всіх осіб та транспортних засобів у межах території пункту пропуску, а також здійснення іншої діяльності, пов’язаної з пропуском через державний кордон осіб, транспортних засобів та вантажів в міжнародному пункті пропуску для морського сполучення «Ізмаїльський морський торговельний порт».

 

2.  Визначення цілей державного регулювання

 

            Цілями державного регулювання є:

нормативно-правове забезпечення діяльності посадових осіб структурних підрозділів Державної прикордонної служби та Міндоходів, порядок їх взаємодії з іншими органами державної влади, що здійснюють контроль під час переміщення товарів через митний кордон України;

запровадження проекту Наказу має на меті створити сприятливі умови для забезпечення пропуску через державний кордон осіб, транспортних засобів та  вантажів, спрямовані на збільшення транспортного та пасажирського потоків, уникнення дублювання контролюючими органами контрольних процедур, сприяння суб‘єктам господарювання у здійсненні ними зовнішньоекономічної діяльності, тощо. 

 

3. Визначення та оцінка прийнятних альтернативних способів досягнення цілей, аргументація переваг обраного способу

 

           Альтернативним способом вирішення проблеми загального порядку та послідовності проведення всіх видів контролю під час пропуску в пункті пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів, підтримання взаємодії контролюючих органів є її нормативне врегулювання на рівні державних органів виконавчої влади.

           Разом з цим, значна розгалуженість прикордонно-митної інфраструктури пунктів пропуску та існуюча велика кількість особливостей функціонування кожного, окремо взятого пункту пропуску не дає можливості цього реалізувати на належному рівні, який би забезпечував врахування всіх цих особливостей.

           У зв‘язку з цим, відповідні повноваження через статтю 25 Закону України «Про прикордонний контроль» делеговано керівнику органу охорони державного  кордону за погодженням з керівником митного органу, керівниками контрольних органів і служб, адміністрацією «Ізмаїльського морського торговельного порту».

          Прийняття проекту Наказу сприятиме удосконаленню правового врегулювання загального порядку та послідовності проведення всіх видів контролю в пункті пропуску через державний кордон та взаємодії контролюючих органів.

 

4. Опис механізмів і заходів, які пропонуються для розв’язання проблем

 

            З метою удосконалення правового врегулювання загального порядку та послідовності проведення всіх видів контролю в пункті пропуску через державний кордон та взаємодії контролюючих органів пропонується нормативно упорядкувати в Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів в міжнародному пункті пропуску для морського сполучення «Ізмаїльський морський торговельний порт»: види, послідовність, зміст контрольних операцій та порядок пропуску через державний кордон осіб, транспортних засобів та вантажів в залежності від категорії, виду, напрямку переміщення тощо, визначити основні принципи взаємодії контрольних органів та служб, розмежування їх функцій, а також здійснення контролю за виконанням визначених вимог шляхом проведення періодичних перевірок.

           Дія акту поширюється на всіх фізичних та юридичних осіб, що перетинають державний кордон в міжнародному пункті пропуску для морського сполучення «Ізмаїльський морський торговельний порт», або тимчасово перебувають у ньому, по службовій необхідності.

           Наказ доводиться до відома всіх суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з перебуванням на території «Ізмаїльського морського порту», інформаційними листами з наданням копій нормативно – правового акту та через засоби масової інформації.

           5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей уразі прийняття регуляторного акта

            У разі затвердження наказу Ізмаїльського прикордонного загону буде визначений порядок організації та здійснення всіх визначених законодавством України видів контролю, перебування і пересування всіх осіб та транспортних засобів у межах території пункту пропуску (режимних зон пункту пропуску), а також здійснення іншої діяльності, пов’язаної з пропуском через державний кордон осіб, транспортних засобів та вантажів в міжнародному пункті пропуску для морського сполучення «Ізмаїльський морський торговельний порт».

            Прийняття наказу Ізмаїльського прикордонного загону «Про затвердження Технологічної схеми пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів в міжнародному пункті пропуску для морського сполучення «Ізмаїльський морський торговельний порт» у запропонованій редакції забезпечить високу вірогідність досягнення поставленої мети.

 

           6. Визначення очікуваних результатів прийняття акту із застосуванням методу аналізу вигод та витрат.

 

            Впровадження цього регуляторного акту дозволить реалізувати вимоги законодавства України щодо:

            удосконалення рівня взаємодії персоналу Ізмаїльського прикордонного загону та Південної митниці Міндоходів, інших державних органів та служб, що здійснюють державні види контролю, адміністрації «Ізмаїльського морського торговельного порту»;

           скорочення часу на проведення прикордонних формальностей при перетинанні державного кордону;

           забезпечення європейського рівня прав і свобод осіб, що перетинають державний кордон України, створення (по можливості) сприятливих умов під час перетинання державного кордону особами, транспортними засобами та вантажами;

           повне забезпечення законності дій персоналу та підвищення відповідальності за результати контролю.

            Економічна мотивація. Реалізація проекту акта не потребує додаткових фінансових витрат.

           Реалізація проекту акта сприятиме протидії незаконному перетинанню державного кордону України особами, транспортними засобами (вантажами) та виконанню вимог Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974 року, Міжнародного кодексу з охорони суден і портових засобів щодо забезпечення заходів з безпеки мореплавства.

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акту.

 

            Наказ пропонується ввести в дію після його державної реєстрації, при цьому строк його дії не обмежується. У разі змін у законодавстві України, до Наказу будуть вноситись зміни, в установленому законодавством порядку.

 

8. Показники результативності регуляторного акта

 

Найменування показника

Розмір показника

Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта

Не передбачається

Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

Особи, які перетинають державний кордон, та суб’єкти господарювання, транспортні засоби та вантажі яких перетинають державний кордон України, працівники підприємств, співробітники контрольних органів, служб, які забезпечують пропуск осіб, транспортних засобів та вантажів в пункті пропуску через державний кордон України

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта

           Не передбачається

Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

Повний текст проекту акта розміщений на офіційному сайті Адміністрації Державної прикордонної служби України.  У разі затвердження Наказу планується розміщення на сайті АДПСУ його повного тексту.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 

            Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься управлінням  Ізмаїльського прикордонного загону.

            Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання ним чинності, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

            Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом, шляхом проведення ґрунтовного аналізу виконання додаткових режимних правил у зонах прикордонного контролю пункту пропуску «Ізмаїльський морський торговельний порт» особами та суб’єктами господарювання, транспортні засоби та вантажі яких перетинають державний кордон України, особами, працівниками підприємств, співробітниками контрольних органів, служб, посадовими особами правоохоронних органів та інших органів влади, які виконують свої посадові (службові) обов’язки в зонах прикордонного контролю пункту пропуску та порівняння даних з відповідними показниками минулих років.

            Періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта планується здійснювати раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту.

 

 

Начальник Ізмаїльського прикордонного загону

підполковник                                            В.П. Зуб

 

 

Популярні розділи та сервіси