Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей

НАЗАД
25 квiтня 2017 11:26
                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказ першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей)

від 14 квітня 2017     року     № 222 ОГ

 

 

ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК

контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення

у межах Донецької та Луганської областей

 

І. Загальні положення

1.1 Цей Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей (далі - Тимчасовий порядок) визначає окремі питання здійснення контролю за переміщенням через лінію зіткнення та/або в її межах в районі проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей (далі - АТО) осіб, у тому числі транспортних засобів, за допомогою яких вони переміщуються, а також види блокпостів, контрольних пунктів в’їзду-виїзду, порядок їх функціонування, правила їх перетинання.

Переміщення товарів (вантажів), у тому числі визнаних в установленому порядку гуманітарною допомогою, до району або з району проведення антитерористичної операції (через лінію зіткнення та/або в її межах)
фізичними особами і суб’єктами господарювання, які здійснюють такі переміщення, визначається Порядком переміщення товарів до району
або з району проведення антитерористичної операції, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2017 року № 99 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 021).

1.2 Контроль за переміщенням осіб, транспортних засобів через
лінію зіткнення та/або в її межах здійснюється на таких засадах:

 протидії тероризму;

 протидії розвідувально-підривній діяльності іноземних структур;

 забезпечення права громадян України виїхати з тимчасово неконтрольованої території;

 посилення контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів на тимчасово неконтрольовану територію.

1.3 У цьому Тимчасовому порядку терміни вживаються у такому значенні:

блокпост (далі - БП) - загороджувальний пункт у визначеному місці
(на ділянці місцевості, у споруді або їх комплексі) в районі проведення антитерористичної операції (далі - АТО), призначений для контролю
за рухом людей, транспортних засобів, перевірки в осіб документів, що посвідчують особу, особистого огляду осіб і огляду речей, що при них знаходяться, огляду транспортних засобів та речей, що ними перевозяться,
з метою запобігання несанкціонованому проникненню осіб на тимчасово неконтрольовану територію, проникненню з тимчасово неконтрольованої території учасників не передбачених законом збройних (воєнізованих) формувань, а також ввезення (вивезення) до/з району проведення АТО предметів і речовин, вилучених з цивільного обігу або обмежених в обігу; оборони сил та засобів, залучених до проведення АТО від протиправних посягань з боку не передбачених законом збройних (воєнізованих) формувань;

веб-ресурс (веб-портал) СБ України - це сторінка в Інтернеті (urp.ssu.gov.ua), яка надає заявнику право самостійно заповнювати заяви (анкети) у визначеному єдиному форматі, а також можливість відслідковувати хід та результати перевірки;

дозвіл фізичній особі - рішення відповідного підрозділу з питань режиму та економічної діяльності на територіях прилеглих до смуги безпеки через лінію зіткнення про перетин фізичними особами лінії зіткнення в рамках діючих контрольних пунктів в’їзду-виїзду, на підставі якого дані про особу вносяться до електронного реєстру;

дорожні коридори (автомобільні та на залізниці) - основні напрямки руху у межах контрольованої території, облаштовані дорожніми знаками та інформаційними покажчиками, від контрольних пунктів в'їзду-виїзду до лінії зіткнення;

контрольний пункт в’їзду-виїзду (далі - КПВВ) - спеціально виділена територія на автомобільному шляху з комплексом будівель, спеціальних, інженерних, фортифікаційних споруд і технічних засобів, де підрозділами, що здійснюють державний контроль, здійснюється контроль за переміщенням та пропуск на тимчасово неконтрольовану територію та з такої території осіб, транспортних засобів, товарів;

контрольний талон - це бланк для внутрішньої перевірки проходження контролю транспортними засобами між БП першого рубежу і КПВВ та у зворотному напрямку;

контрольована територія - територія в районі проведення антитерористичної операції, на якій органи державної влади у повному обсязі здійснюють свої повноваження, передбачені законодавством України;

координаційний центр (далі - КЦ) - це підрозділ з питань режиму та економічної діяльності на територіях, прилеглих до лінії зіткнення,
який створений при оперативному штабі з управління АТО, з метою
координації діяльності координаційних груп та організації видачі дозволів
для фізичних та юридичних осіб (далі - осіб), транспортних засобів,
до складу якого входять представники Служби безпеки України (далі - СБУ), Збройних Сил України (далі - ЗСУ), Національної поліції України (далі - НПУ), Національної гвардії України (далі - НГУ), Державної прикордонної служби України (далі - ДПСУ), Державної фіскальної служби України (далі - ДФС);

координаційна група (далі - КГ) - це підрозділ з питань режиму та економічної діяльності на територіях, прилеглих до лінії зіткнення, який створений при управліннях (відділах) НПУ районів (міст), з метою своєчасної та якісної перевірки осіб, які виявили бажання перетнути лінію зіткнення у межах Донецької, Луганської областей та організації видачі дозволів для фізичних та юридичних осіб, транспортних засобів та вантажів, та до складу якого входять представники СБУ, ЗСУ, НПУ, НГУ, ДПСУ, ДФС;

лінія зіткнення - умовне розмежування між тимчасово неконтрольованою територією та контрольованою територією;

підрозділи, що здійснюють державний контроль, - підрозділи суб’єктів боротьби з тероризмом, які залучені в установленому порядку до проведення антитерористичної операції, що здійснюють контроль за переміщенням осіб, транспортних засобів та товарів на КПВВ та територіях між ними вздовж лінії зіткнення;

стаціонарний контрольний пост (далі - СКП) - стаціонарний контрольний пункт на території поза межами визначених транспортних коридорів, на якому співробітниками ДФС здійснюється контроль переміщення вантажів (товарів) через та вздовж лінії зіткнення. У разі необхідності, за усним погодженням з керівником відповідного органу охорони державного кордону, до здійснення контрольних заходів на СКП можуть долучатися співробітники ДПСУ. Перелік СКП, кількість фіскальних нарядів затверджується керівником АТО;

тимчасово неконтрольована територія - територія, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження;

фіскальний наряд - наряд співробітників ДФС, що здійснюють державний контроль у районі проведення антитерористичної операції на територіях поза межами визначених транспортних коридорів.

Інші терміни у Тимчасовому порядку вживаються у значенні, наведеному в законах України “Про боротьбу з тероризмом”, “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус”, “Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства”, “Про військово-цивільні адміністрації” та в інших нормативно-правових актах України.

1.4 Громадяни України за умови пред’явлення документів, що посвідчують особу, а іноземці та особи без громадянства - паспортного документу або документу, що його замінює (відповідно до пп.1 п.2 Положення про прикордонний режим, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147), а також внесення даних про таку особу до електронного реєстру, мають право на вільний та безперешкодний перетин лінії зіткнення через БП, КПВВ. Перетин лінії зіткнення поза визначеними БП чи КПВВ заборонено.

1.5 На фізичних осіб, які переміщуються через лінію зіткнення, поширюється дія Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму”.

1.6 Перетин лінії зіткнення громадським пасажирським транспортом забороняється, за винятком нерегулярних перевезень для окремих організованих груп людей (біженців, дітей для оздоровлення та відпочинку, тощо), за дозволом, виданим за рішенням КЦ.

1.7 Пропуск через лінію зіткнення осіб із складу міжнародних гуманітарних організацій, Перелік яких затверджений Мінсоцполітики України, здійснюється відповідно до Порядку, встановленого керівником АТО на території Донецької та Луганської областей.

1.8 Контроль за переміщенням осіб з дипломатичними, офіційними
або службовими паспортами, виданими іноземними державами, визнаними Україною, а також особам, які виконують свої обов'язки згідно
з повноваженнями, наданими міжнародними міжурядовими організаціями, що підтверджується відповідними документами, здійснювати відповідно
до законодавства України.

1.9 Переміщення товарів фізичними особами у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі автомобільним транспортом здійснюється за переліком та обсягами (вартість, вага, кількість), що затверджуються відповідним наказом Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України.

II.  Блокпости

2.1 БП за своїм розташуванням, рівнем контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів поділяються на БП першого та другого рубежів.

2.2 На БП першого рубежу діючих дорожніх коридорів прикордонним нарядом здійснюється:

2.2.1 Під час прямування з тимчасово неконтрольованої території:

пропуск транспортного засобу на територію блокпоста;

перевірка документів у осіб, огляд транспортного засобу і вантажу (товару);

після прийняття позитивного рішення щодо пропуску осіб, транспортного засобу та вантажу (товару) виписується контрольний талон на транспортний засіб;

у контрольному талоні (додаток 3) проставляється спеціальна позначка представників ДПСУ;

транспортний засіб скеровується через дорожній коридор до КПВВ.

2.2.2 Під час прямування до тимчасово неконтрольованої території:

звіряються дані в контрольному талоні з фактичними даними щодо осіб і транспортного засобу, який прибув;

відбирається контрольний талон та здійснюється пропуск до тимчасово неконтрольованої території.

Категорично забороняється пропуск осіб і транспортних засобів без контрольного талону, за винятком:

2.2.2.1 Пропуск через лінію зіткнення представників ЗСУ, СБУ, НПУ, НГУ, ДПСУ, ДФСУ та транспортних засобів, на яких вони пересуваються, здійснюється з письмового дозволу (розпорядження) керівника АТО на право перетину лінії зіткнення. Представниками ДПСУ здійснюється облік такої категорії осіб;

2.2.2.2 Пропуск через лінію зіткнення осіб, які уповноважені виконувати функції держави, та транспортних засобів, на яких вони слідують, здійснюється у супроводі представника ЗСУ, СБУ, НПУ, НГУ, ДПСУ, ДФСУ з письмового дозволу (розпорядження) керівника АТО на право перетину лінії зіткнення. Представниками ДПСУ здійснюється облік такої категорії осіб;

2.2.2.3 Пропуск через лінію зіткнення міжнародних спостерігачів Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні, спостерігачів Спільного центру з контролю і координації питань припинення вогню і стабілізації лінії розмежування сторін, членів Місії Міжнародного Комітету Червоного Хреста та представників Управління Верховного Комісара ООН у справах біженців визначається окремими інструкціями, затвердженими керівником АТО.

2.2.3 Додатково на БП першого рубежу здійснюється:

контроль за рухом транспортних засобів, вантажів (товарів), що перевозяться транспортними засобами, на наявність відповідного дозволу на перевезення вантажу (товару), його відповідність даним, зазначеним у такому дозволі, а також на наявність заборонених предметів та речовин;

виявлення та затримання осіб, які підозрюються у вчиненні кримінальних правопорушень або переховуються від органів досудового розслідування, слідчого судді, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання, та викрадених транспортних засобів;

недопущення виходу заборонених вантажів (товарів) з тимчасово неконтрольованої території та відповідно перевезення таких вантажів (товарів)
на таку територію;

недопущення виходу терористів та їх пособників з району проведення АТО та проникнення їх в такий район;

запобігання вчиненню терористичного акту та інших протиправних діянь;

тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту, вантажів (товарів), та людей, які порушили порядок прямування на тимчасово неконтрольовану територію, і передача їх відповідним компетентним органам.

2.3 На БП другого рубежу діючих дорожніх коридорів прикордонним нарядом здійснюється:

2.3.1 Під час прямування до тимчасово неконтрольованої території:

пропуск транспортного засобу на територію КПВВ;

огляд транспортного засобу і вантажу;

перевірка документів у осіб;

дані про осіб і транспортний засіб вносяться до електронних реєстрів.
За окремим рішенням старшого зміни прикордонних нарядів в КПВВ
на дорожніх коридорах зі значним пасажиропотоком інформація щодо жителів прилеглих до лінії зіткнення населених пунктів контрольованої території,
за наявності позначки про реєстрацію місця проживання в цих населених пунктах, до електронних реєстрів не вноситься;

після прийняття позитивного рішення представників усіх підрозділів, що здійснюють державний контроль, щодо пропуску осіб, транспортного засобу та вантажу (товару) виписується контрольний талон на транспортний засіб;

у контрольному талоні проставляється спеціальні позначки представників ДПСУ, ДФСУ та СБУ; '

транспортний засіб скеровується через визначений дорожній коридор
до відповідного блокпоста першого рубежу;

тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту та людей, які порушили порядок переміщення на тимчасово неконтрольовану територію і передача їх відповідним компетентним органам.

2.3.2 Під час прямування з тимчасово неконтрольованої території:

звіряються дані у контрольному талоні з фактичними даними про осіб і транспортний засіб, який прибув;

пропуск транспортного засобу на територію КПВВ;

перевірка документів у осіб;

огляд транспортного засобу і вантажу;

дані про осіб і транспортний засіб вносяться до електронних реєстрів. За окремим рішенням старшого зміни прикордонних нарядів в КПВВ на дорожніх коридорах зі значним пасажиропотоком інформація щодо жителів прилеглих до лінії зіткнення населених пунктів контрольованої території, за наявності позначки про реєстрацію місця проживання в цих населених пунктах, до електронних реєстрів не вноситься;

у контрольному талоні проставляються спеціальні позначки представників ДПСУ, ДФС та СБУ;

відбирається контрольний талон, транспортний засіб скеровується для переміщення до контрольованої території;

2.3.3 На інших блокпостах другого рубежу особи і транспортні засоби скеровуються до БП першого, другого рубежу діючих дорожніх коридорів, де прикордонним нарядом здійснюються контрольно-перевірочні заходи, визначені Тимчасовим порядком та іншими нормативними документами.

2.4 Контрольні талони видаються на всі транспортні засоби, які переміщуються через лінію зіткнення.

Бланки контрольних талонів зберігаються у визначеному місці (з обмеженим доступом) старшим прикордонних нарядів у КПВВ, старшим прикордонного наряду на БП першого рубежу.

Контрольний талон заповнюється службовими особами ДПСУ, ДФСУ та СБУ, які несуть службу у КПВВ, на блокпості першого рубежу дорожніх коридорів.

Пропуск транспортних засобів здійснюється:

до тимчасово неконтрольованої території - за наявності спеціальної позначки ДПСУ, ДФСУ та СБУ, проставленої на КПВВ;

з тимчасово неконтрольованої території - за наявності спеціальної позначки ДПСУ, проставленої на БП першого рубежу та спеціальної позначки ДПСУ, ДФСУ, СБУ, проставлених на КПВВ.

Після закінчення служби зміною на КПВВ, БП першого рубежу контрольні талони здаються до оперативно-бойових прикордонних комендатур, де зберігаються в місцях з обмеженим доступом, які унеможливлюють доступ до них сторонніх осіб.

Відповідальними за зберігання контрольних талонів є посадові особи, які визначаються начальником органу охорони державного кордону (начальником оперативно-військового відділу).

Зберігаються контрольні талони протягом одного місяця у підрозділах ДПСУ та знищуються встановленим порядком зі складанням відповідного акту.

Наприкінці служби змінами на рівні старших прикордонних нарядів і представника ДФСУ проводиться звірка наявності контрольних талонів на транспортні засоби, які прослідували через лінію зіткнення, та даних в електронних базах.

2.5 На БП в межах діючих дорожніх коридорів органом охорони державного кордону (оперативно-військовим відділом) встановлюються режимні правила, що регламентують порядок доступу в них осіб, які беруть участь у контролі та обслуговуванні пасажирів транспортних засобів, відправленні транспортних засобів, що вибувають в район проведення АТО і прибувають із нього.

У приміщення (місця) та транспортні засоби, в яких перебувають пасажири, які пройшли перед в’їздом на тимчасово неконтрольовану територію перевірку документів, інші перевірки, що проводяться у ході контролю, а також у приміщення (місця) та транспортні засоби, в яких перебувають пасажири, які прибули з тимчасово неконтрольованої території і не пройшли такої перевірки та контролю, вхід стороннім особам забороняється без дозволу уповноважених службових осіб підрозділу охорони державного кордону ДПСУ.

2.6 Представники всіх органів і служб України під час виконання службових обов’язків повинні мати при собі службові посвідчення та представницькі картки, а інші особи, які прибувають у службових справах - службові посвідчення.

2.7 Посадка осіб у транспортні засоби, а також завантаження (вивантаження) вантажу та багажу проводиться тільки з дозволу уповноважених службових осіб підрозділу ДПСУ та ДФС, якщо це не заборонено іншими контрольними органами і службами.

Особи що проїжджають через БП першого та БП другого рубежів (КПВВ), на вимогу уповноважених службових осіб ДПСУ та інших контрольних органів і служб зобов’язані пред’явити відповідні документи, визначені цим тимчасовим порядком, надати для огляду транспортні засоби, вантажі (товари) та інше майно.

Пасажири та обслуговуючий персонал транспортних засобів, що в’їхали на територію БП, мають право:

бути присутніми під час огляду транспортних засобів, вантажів (товарів) і багажу, що їм належать, а також відбору зразків проб речовин і матеріалів, що їм належать, для експрес-аналізу відповідними компетентними органами;

отримувати від уповноважених службових осіб ДПСУ та інших контролюючих органів та служб усні роз’яснення у разі тимчасової відмови їм у в’їзді до району проведення АТО та виїзді з нього.

Виїзд транспортних засобів з БП, КПВВ здійснюється тільки з дозволу уповноважених службових осіб ДПСУ.

Виконання законних вимог уповноважених службових осіб ДПСУ та інших контрольних органів та служб на БП, КПВВ обов’язкове для всіх осіб, які в’їжджають до району проведення АТО та виїжджають з нього.

2.8 У випадку затримання уповноваженими службовими особами ДПСУ транспортних засобів та вантажів, які переміщувалися поза межами визначних дорожніх коридорів, між першим та другим рубежами після проведення первинних контрольно-перевірочних заходів передаються фіскальним нарядам для вжиття заходів.

2.9 У разі порушення режиму припинення вогню (несанкціонованого відкриття вогню, обстрілу зі стрілецької зброї, артилерійських систем, реактивні системі залпового вогню, інформації щодо дій диверсійно-розвідувальних груп) з боку незаконних збройних формувань чи безпосереднього обстрілу коридору, БП дозволяється за рішенням командира оперативно-тактичного угрупування (далі - ОТУ), з повідомленням оперативного штабу з управління АТО, перекрити напрямок руху.

2.10 БП працюють цілодобово.

ІІІ. Контрольний пункт в’їзду/виїзду

3.1 КПВВ не призначені для перетинання державного кордону України.

КПВВ функціонують без вихідних, цілодобово, контрольно-перевірочні та перепускні заходи здійснюються у літній період з 6:00 до 20:00, у зимовий - з 8:00 до 17:00, в осінній та весняний періоди - з 7:00 до 18:30, або у інший час, встановлений за окремим рішенням керівника АТО,

Робота КПВВ може призупинитися за рішенням керівника АТО або командира ОТУ у випадку, передбаченому пунктом 2.9.

Порядок взаємодії контрольних органів і служб України, загальний порядок та послідовність проведення всіх видів контролю на КПВВ визначаються технологічною схемою пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), яка затверджується окремо для кожного КПВВ начальником штабу АТО.

У технологічній схемі пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через КПВВ визначаються:

загальні положення;

порядок перевірки наявності дозволу фізичній особі на перетинання лінії зіткнення;

порядок здійснення пропуску осіб в район проведення АТО чи на тимчасово неконтрольовану територію, у разі смерті близьких родичів, членів сім’ї або хвороби близьких осіб, що підтверджується відповідними документами (телеграма, завірена закладами охорони здоров’я, про смерть або хворобу близьких осіб; документ, що підтверджує місце поховання близьких осіб) за наявності документів, що посвідчують особу, та за письмового (усного) погодження керівника КГ;

порядок перевірки наявності дозволу на перевезення вантажу (товарів) та іншого майна;

місця або приміщення для проведення контролю осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), межі території КПВВ та зон контролю (режимна зона), місця стоянок транспортних засобів, у тому числі затриманих;

маршрути руху, місця стоянки і місця відстою автомобільних транспортних засобів, поїздів (вагонів), що перевозять небезпечні вантажі, місця фільтраційних зон (таборів) для перевірки вантажів (товарів), місця зберігання вантажів, які підлягають обліку та конфіскації, а також порядок дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, пов’язаних з військовою загрозою, масовими заворушеннями, терористичними актами, перешкоджанням та блокуванням роботи КПВВ, а також ситуацій техногенного та природного характеру;

порядок ведення Журналу контролю за проходженням транспортних засобів;

порядок вилучення вантажів (товарів) та іншого майна;

загальний порядок та послідовність контрольних операцій відносно осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів);

порядок допуску до КПВВ та в його режимну зону осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), порядок їх пересування.

Місця облаштування та межі території КПВВ затверджуються наказом керівника АТО за погодженням з керівниками підрозділів ДПСУ, ДФСУ, задіяних в порядку ст. 4 Закону України "Про боротьбу з тероризмом" та обласними військово- цивільними адміністраціями, у зоні відповідальності яких знаходиться КПВВ.

Відповідальним за облаштування та обслуговування КПВВ, а також прилеглої до нього території є Донецька та Луганська обласна військово-цивільна адміністрація.

3.2 На КПВВ здійснюється:

контроль за рухом людей, транспортних засобів, вантажів (товарів);

перевірка транспорту, що рухається через БП, на наявність заборонених предметів та речовин (зброя, боєприпаси, вибухівка, наркотичні засоби тощо);

контроль за рухом транспортних засобів, товарів (вантажів), що перевозяться транспортними засобами, на наявність відповідного дозволу на перевезення вантажу (товару), його відповідність даним, зазначеним у такому дозволі, а також на наявність заборонених предметів та речовин;

виявлення та затримання осіб, які підозрюються, обвинувачуються у вчиненні кримінальних правопорушень або переховуються від органів досудового розслідування, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання, та викрадених транспортних засобів;

недопущення виходу заборонених вантажів (товарів) з тимчасово неконтрольованої території та відповідно провезення таких вантажів (товарів) на таку територію;

перевірка в осіб документів, що посвідчують особу;

недопущення виходу терористів з району проведення АТО та проникнення в такий район їх пособників;

запобігання вчиненню терористичного акту та інших протиправних діянь;

тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту, вантажів (товарів), та людей.

3.3 Додержання громадського порядку на КПВВ забезпечується співробітниками НПУ у взаємодії з іншими контрольними органами і службами України та координується органами охорони державного кордону (оперативно- військовими відділами) ДПСУ, а у випадку отримання інформації про загрози збройного нападу, злочинних та інших протиправних посягань на службових осіб БП та КПВВ вони за рішенням оперативного штабу з управління АТО посилюються відповідними підрозділами ЗСУ або НГУ.

3.4 Особи з особливими потребами (за наявності документів, що підтверджують інвалідність 1 та 2 групи), особи похилого віку (понад 70 років), жінки з явними ознаками вагітності, батьки (опікуни, за наявності підтверджуючих документів) з малолітніми дітьми до 3 років, інші особи - у разі виникнення потреб гуманітарного характеру (важка хвороба, слідування на похорон, перевезення померлих тощо, за наявності підтверджуючих документів) та транспортні засоби, на яких вони пересуваються, можуть бути допущені до в’їзду в КПВВ (БП) позачергово.

Таке рішення приймається виключно комісією у складі старших змін контрольних служб на БП та КПВВ (ДПСУ, ДФСУ, СБУ) та представників громадських організацій ("ФУНДАЦІЯ-101", "ДОНБАС-СОС", "ВОСТОК-СОС") за їх наявності, з обов’язковою фіксацією інформації про пропущених поза чергою осіб та транспортних засобів прикордонним нарядом "Вартовий шлагбауму" в окремому журналі контролю в’їзду транспортних засобів із закріпленням такого рішення підписами всіх членів комісії.

3.5 Перетинання КПВВ представниками ЗСУ, СБУ, НПУ, НГУ, ДПСУ, ДФСУ здійснюється за паролем, встановленим штабом АТО для перетину КПВВ, після перевірки службового посвідчення (військового квитка) кожного військовослужбовця.

При виникненні форс-мажорних обставин (санітарно-евакуаційні заходи, пересування під час обстрілів тощо) рішення щодо пропуску осіб і транспортних засобів приймається старшим зміни прикордонних нарядів в КПВВ, з подальшим інформуванням штабу ОТУ (АТО).

Допуск на КПВВ представників ДФС, СБУ, НПУ, які виконують функціональні обов’язки в КПВВ або прибули в службових справах здійснюється за наявності службового посвідчення.

IV.  Дорожні коридори

4.1 Дорожні коридори для переміщення осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей встановлюються на автошляхах визначеного сполучення, згідно з додатком 1 до цього Тимчасового порядку.

4.2 Дорожні коридори облаштовуються дорожніми знаками та інформаційними покажчиками:

від лінії зіткнення до КПВВ;

на основних шляхах руху вздовж лінії зіткнення (в межах контрольованих територій) Луганської та Донецької областей до КПВВ.

Для позначення дорожніх коридорів залучаються відповідні дорожні служби на місцях.

4.3 Пропуск осіб, транспортних засобів та вантажів через лінію зіткнення здійснюється підрозділами ДПСУ спільно з підрозділами ДФСУ та СБУ у межах дорожніх коридорів, тільки у визначених КПВВ. Переміщення вантажів поза межами КПВВ забороняється.

4.4 Об’їзні шляхи поза межами дорожніх коридорів ліквідуються (перекриваються) силами ЗСУ.

4.5 Дорожні коридори для переміщення вантажів (товарів) через лінію зіткнення в межах Донецької та Луганської областей залізничним транспортом на шляхах залізничного сполучення визначені згідно з додатком 2 до цього Тимчасового порядку.

V.  Здійснення контролю при в’їзді на тимчасово неконтрольовану територію та виїзді з неї

5.1 Контроль за переміщенням через лінію зіткнення осіб та транспортних засобів у визначених пунктах здійснюється уповноваженими співробітниками підрозділів, що здійснюють державний контроль:

громадян України (окрім осіб, залучених до проведення АТО) - за умови пред’явлення будь-якого документа, що посвідчують особу (відповідно до пп.1 п.2 Положення про прикордонний режим, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147), дозволом фізичної особи;

осіб, які народились у 1998 році і пізніше та оформлюють паспорт громадянина України, - за умови пред’явлення довідки Державної міграційної служби України (далі - ДМСУ) про здачу документів та отримання паспорта (додаток 4);

іноземців та осіб без громадянства - за паспортним документом та дозволом фізичної особи.

У разі надання громадянином документу про посвідчення особи, що звільнилась з місць позбавлення волі на тимчасово неконтрольованій території, упродовж трьох діб, після відповідної перевірки Національної поліції та ДМСУ, надається довідка (копія форми 1 щодо підтвердження громадянства та отримання паспорту громадянина України) для подальшого пропуску його на підконтрольну територію України.

5.1.1 В’їзд на тимчасово неконтрольовану територію дітей, які не досягли
16-річного віку, здійснюється з дотриманням вимог, передбачених для таких
осіб Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 року
№ 57.

5.1.2 Виїзд з тимчасово неконтрольованої території громадян України:

які народились у 1998 році і пізніше та не змогли оформити паспорт громадянина України (внаслідок проживання у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження), здійснюється за умови пред’явлення свідоцтва про народження/копії свідоцтва про народження або будь-якого іншого документа, який дає можливість ідентифікувати таких осіб, особи (осіб), у супроводі якої (яких) громадяни України, які не досягли 16-річного віку, виїжджають з тимчасово неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи;

які не досягли 16-річного віку, здійснюється за умови пред’явлення
свідоцтва про народження (паспорта), а також будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України "Про громадянство України" або статтею 2 Закону України "Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України" особи (осіб), у супроводі якої (яких) громадяни України, які не досягли 16-річного віку виїжджають з тимчасово неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи;

дитини, яка народилась після початку проведення АТО, та внаслідок проживання у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, їй не було оформлено свідоцтво про народження, здійснюється за умови пред’явлення будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України "Про громадянство України" або статтею 2 Закону України "Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України" особи (осіб), у супроводі якої (яких) дитина виїжджає з тимчасово неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи.

5.1.3 Пропуск через КПВВ осіб і транспортних засобів жителів прилеглих
до лінії зіткнення населених пунктів контрольованої території здійснюється
за умови пред’явлення будь-якого документа, що посвідчує особу, визначеного пп. 1 п. 2 Положення про прикордонний режим, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року №1147, за наявності документів чи відміток про реєстрацію їх місця проживання в цих населених пунктах.

Пропуск решти осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через КПВВ, які рухаються в прилеглі до лінії зіткнення населенні пункти контрольованої території без перетину лінії зіткнення, здійснюється за умови пред’явлення
будь-якого документа, що посвідчує особу (відповідно до пп.1 п.2 Положення
 про прикордонний режим, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147) без дозволу фізичної особи, із внесенням
до окремих обліків.

5.2 Документи, що посвідчують особу, перевіряються уповноваженими службовими особами ДПСУ з метою встановлення їх дійсності та приналежності відповідній особі. У ході перевірки використовують технічні засоби контролю для пошуку ознак підробки у документах.

5.3 Підроблені документи або такі, що належать іншим особам або використовуються для вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, вилучаються уповноваженою службовою особою ДПСУ,
про що виноситься обґрунтоване письмове рішення, один примірник якого видається особі. Підроблені документи надсилаються відповідному правоохоронному органу для прийняття рішення в порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України.

5.4 Під час здійснення процедури контролю на БП, КПВВ уповноважені службові особи ДПСУ використовують бази даних ДПСУ, інші передбачені законом бази даних та виконують рішення судів, доручення уповноважених державних органів, що надаються відповідно до Порядку надання
ДПСУ та виконання нею доручень уповноважених державних органів
щодо осіб, які перетинають державний кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2013 р. № 280, а також за результатами оцінки ризиків проводять опитування осіб з метою з’ясування наявності або відсутності підстав для відмови у в’їзді на тимчасово неконтрольовану територію та виїзді з неї.

5.5 Уповноважені службові особи ДПСУ з урахуванням результатів оцінки ризиків можуть проводити повторну перевірку документів осіб, які в’їжджають на тимчасово неконтрольовану територію або виїжджають з неї.

5.6 Інформація про осіб, які в’їжджають на тимчасово неконтрольовану територію або виїжджають з неї, вноситься уповноваженими службовими особами ДПСУ до відповідної бази даних.

5.7 У паспортні документи, що подаються іноземцями та особами
без громадянства, які в’їжджають або виїжджають з тимчасово неконтрольованої території, службовими особами підрозділів ДПСУ проставляється спеціальна позначка, за винятком внутрішніх паспортних документів.

Форма позначки встановлюється Адміністрацією ДПСУ.

5.8 Уповноважені службові особи підрозділу ДПСУ відмовляють у виїзді на тимчасово неконтрольовану територію з таких підстав:

особа подала підроблений чи зіпсований документ, а також якщо її документи недійсні чи не відповідають встановленому зразку або належать іншій особі;

у базах даних Держприкордонслужби є інформація про заборону особі виїзду з України;

у паспортному документі іноземця або особи без громадянства відсутня позначка про перетинання державного кордону або в нього відсутня імміграційна картка;

у фізичної особи відсутній дозвіл або сплив термін його дії;

виїзд особи на тимчасово неконтрольовану територію суперечить інтересам забезпечення національної безпеки України або охорони громадського порядку, загрожує охороні здоров’я, захисту прав і законних інтересів громадян України та інших осіб;

наявність загрози для життя чи здоров’я особи у разі її виїзду на тимчасово неконтрольовану територію;

особа на БП, КПВВ, порушила умови та порядок проходження контролю при виїзді на тимчасово неконтрольовану територію, або не виконала законних розпоряджень чи вимог уповноважених службових осіб контрольних органів та служб, що здійснюють контроль на БП, КПВВ;

іноземець або особа без громадянства під час попереднього перебування на тимчасово неконтрольованій території здійснила виїзд із неї не через визначені БП, КПВВ.

5.9 Уповноважені службові особи ДПСУ відмовляють у виїзді з тимчасово неконтрольованої території з таких підстав:

особа подала підроблений чи зіпсований документ, а також якщо документи недійсні чи не відповідають встановленому зразку або належать іншій особі;

особа подала документ, що посвідчує особу, яка звільнилась з міст позбавлення волі, що не відповідає цій особі, або ця особа не зареєстрована за місцем проживання, вказаному у наданому документі;

іноземець чи особа без громадянства в установленому порядку не в’їхав в Україну;

виїзд особи з тимчасово неконтрольованої території суперечить інтересам забезпечення національної безпеки України або охорони громадського порядку, загрожує охороні здоров’я, захисту прав і законних інтересів громадян України та інших осіб;

якщо особа порушила умови та порядок проходження контролю при виїзді з тимчасово неконтрольованої території або не виконала законних розпоряджень чи вимог уповноважених службових осіб контрольних органів та служб;

особа не змогла підтвердити мету свого в’їзду на контрольовану територію;

у фізичної особи відсутній дозвіл або сплив термін його дії.

5.10 У разі наявності підстав для відмови особі у виїзді до/з тимчасово неконтрольованої території уповноважена службова особа ДПСУ відмовляє їй у в’їзді - виїзді, про що здійснює відповідний запис у журналі обліку
не пропущених осіб.

5.11 Переміщення до/з тимчасово неконтрольованих територій транспортних засобів (легкових автомобілів), дозволяється при наявності у осіб, що супроводжують транспортний засіб, технічного паспорту та документу, який підтверджує право власності або довіреності від власника транспортного засобу, засвідченої нотаріально.

Дозволяється громадянам переміщення з тимчасово неконтрольованої території власних речей іншими транспортними засобами у разі переїзду на проживання, а також переміщення самих транспортних засобів (вантажні автомобілі, автобуси, трактори тощо)'.

5.12 Виконання законних вимог уповноважених службових осіб контрольних органів та служб на БП, КПВВ обов’язкове для всіх осіб, які виїжджають до/з тимчасово неконтрольованої території.

5.13 У разі потрапляння на БП (КПВВ) дитини до 16 років без супроводу законних представників відповідальні посадові особи БП (КПВВ) повинні забезпечити безпечний перетин дитиною лінії зіткнення та вжити заходів з подальшої її передачі органам Національної поліції.

VI.  Контроль за дотриманням вимог порядку переміщення осіб та вантажів (товарів) через та вздовж лінії зіткнення

6.1 Контроль за дотриманням вимог порядку переміщення осіб та вантажів (товарів) через та вздовж лінії зіткнення, виявлення фактів порушення
такого порядку, на територіях поза визначеними дорожніми коридорами здійснюється виключно фіскальними нарядами ДФСУ, СКП та прикордонними нарядами ДПСУ.

З метою оперативного вирішення невідкладних завдань щодо виявлення, попередження та протидії порушенням цього Порядку, за рішенням керівника АТО, до здійснення контрольних заходів можуть залучатися представники всіх контрольних органів і служб, задіяних в районі проведення АТО.

6.2 Діяльність (склад, чисельність, межі обслуговування, початок та припинення діяльності, озброєння) фіскальних нарядів та СКП координується штабом АТО.

6.3 У разі потреби, контроль за дотриманням вимог порядку переміщення осіб та вантажів (товарів) через та вздовж лінії зіткнення, виявлення фактів порушення такого порядку, на територіях поза визначеними дорожніми коридорами, може здійснюватися ДФСУ та ДПСУ спільно.

6.4 Основні зусилля фіскальних нарядів спрямовані на:

проведення контрольно-дозвільних процедур та режимних заходів поза межами визначених дорожніх коридорів;

унеможливлення руху через лінію зіткнення об’їзними маршрутами (напрямками) поза визначеними дорожніми коридорами;

виявлення порушень встановленого порядку переміщення осіб, транспортних засобів, вантажів (товарів);

недопущення виходу заборонених вантажів (товарів) з тимчасового неконтрольованої території та відповідно провезення таких вантажів (товарів) на таку територію;

недопущення виходу терористів з району проведення АТО та проникнення в такий район їх пособників;

запобігання вчиненню терористичного акту та інших протиправних діянь.

6.5 Члени фіскальних нарядів при здійсненні контролю територій вздовж лінії зіткнення мають право:

зупиняти транспортні засоби та оглядати їх;

перевіряти документи, що посвідчують особу, документи на транспортний засіб, документи, що встановлюють приналежність вантажів (товарів);

затримувати осіб, транспортні засоби, вантажі (товари) в порядку, передбаченому чинним законодавством;

передавати затриманих осіб, транспортні засоби, вантажі (товари) для подальшого встановлення обставин уповноваженим представникам контролюючих органів та служб;

складати адміністративні протоколи в межах компетенції представників контрольних органів та служб;

застосовувати заходи фізичного впливу, спеціальні засоби, вогнепальну зброю у випадках, передбачених чинним законодавством;

вживати заходи для виявлення, аналізу та перевірки фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з фінансуванням тероризму.

6.6 Основні завдання та порядок несення служби прикордонними нарядами визначено окремим наказом ДПСУ.

VII.  Дозволи фізичній особі

7.1. Дозвіл фізичній особі надається за умови надання згоди на обробку та зберігання її персональних даних в інформаційно-телекомунікаційній системі та за наявності однієї з таких підстав:

 проживання на тимчасово неконтрольованій (контрольованій) території особи, яка намагається виїхати на цю територію, або її близьких родичів чи членів сім’ї, що підтверджується документами, виданими уповноваженими державними органами України;

 розташування на тимчасово неконтрольованій (контрольованій) території місця поховання близьких родичів або членів сім’ї, що підтверджується відповідними документами;

 смерті близьких родичів або- членів сім’ї на тимчасово неконтрольованій (контрольованій) території, що підтверджується відповідними документами;

 наявності права власності на об’єкти нерухомості, які знаходяться на тимчасово неконтрольованій (контрольованій) території;

 необхідності участі у забезпеченні національних інтересів України з метою мирного врегулювання конфлікту чи з гуманітарних питань;

 необхідності виконання дипломатичних та консульських функцій, в тому числі в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна (виключно за клопотанням або погодженням з МЗС).

 необхідності виконання функцій в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна (виключно за клопотанням або погодженням         з МЗС);

 здійснення поїздок на тимчасово неконтрольовану (контрольовану) територію (трудова діяльність, навчання, наукова діяльність, культурна або релігійна мета, оздоровлення, супровід дитини до загальноосвітніх чи дошкільних навчальних закладів, тощо).

7.2 Для отримання дозволу фізичній особі необхідно зареєструватися на веб-порталі СБУ та заповнити формалізовану заяву або подати заповнену формалізовану заяву (додаток 5 або додаток 6) особисто чи надіслати її поштою до КГ, КПВВ, на блокпост першого рубежу. Заяви, у яких не заповнені виділені поля (обов’язкові для заповнення), не розглядаються.

Інформація про надання дозволу автоматично відображається на власній сторінці заявника веб-порталу СБУ.

7.3 Дозвіл фізичній особі надається на підставі заявок:

протягом 10 діб через відповідний підрозділ з питань режиму та економічної діяльності на територіях, прилеглих до смуги безпеки вздовж лінії зіткнення, БП першого рубежу;

протягом доби через КПВВ або БП першого рубежу на напрямках руху за наявності відповідних документів (документи про смерть або хворобу близьких осіб; документ, що підтверджує місце поховання близьких осіб) за письмовим (усним) погодженням керівників КЦ та КГ.

7.4 Перевірка громадян проводиться протягом 10 діб уповноваженими особами правоохоронних та контролюючих органів з прийняттям відповідного рішення.

7.5 Після надання дозволу фізичній особі або його припинення КГ та КЦ формують електронний реєстр та у термін не пізніше 3 робочих днів передають його до ДПСУ.

Дані про дітей, які не досягли 16-річного віку, заносяться разом із даними осіб, що їх супроводжують.

7.6 Дозвіл фізичній особі надається для одноразового (терміном дії до 20 діб) перетинання лінії зіткнення за маршрутом слідування та у зворотного напрямку або багаторазового (без обмеження терміну дії) в’їзду на тимчасово неконтрольовану (контрольовану) територію та виїзду з неї через будь-які діючі КПВВ. Для іноземця або особи без громадянства дійсний протягом терміну, що не може перевищувати дозволений термін перебування іноземця або особи без громадянства на території України, та повинен враховувати термін, необхідний для виїзду за межі України (не менше трьох днів).

7.7 Рішення про відмову у наданні дозволу фізичній особі приймається:

 коли особа підозрюється у вчиненні кримінально-караного діяння;

 коли паспортний документ підроблений, зіпсований або чи належить іншій особі;

 якщо є наявні відомості про сприяння особою вчиненню правопорушення або уникненню інших осіб від відповідальності;

 у разі наявності у такої особи допуску та доступу до державної таємниці.

7.8 Наявність дозволу у фізичної особи не виключає можливості проведення перевірки посадовими особами підрозділу охорони державного кордону та іншими особами, які несуть службу на БП, КПВВ, документів, що підтверджують мету виїзду до/з тимчасово неконтрольованої території.

7.9 Дозвіл у фізичної особи припиняється (скасовується) у разі:

 відмови особи у наданні згоди на обробку та зберігання її персональних

даних.

 якщо особа підозрюється у вчиненні кримінально-караного діяння;

 якщо є наявні відомості про сприяння особою вчиненню правопорушення або ухиленню інших осіб від відповідальності;

 порушення особою порядку перетину лінії зіткнення в КПВВ або поза ним;

 наявності у такої особи допуску та доступу до державної таємниці;

 виконання ДПСУ рішень судів, доручень уповноважених
державних органів, що надаються відповідно до Порядку надання Держприкордонслужбі та виконання нею доручень уповноважених державних органів щодо осіб, які перетинають державний кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2013 року № 280.

7.10 Рішення про відмову у надані дозволу фізичній особі приймається Координаційною групою.

Рішення про припинення (скасування) дозволу фізичній особі приймається Координаційною групою за дорученням та погодженням з керівником КЦ.

Інформація про прийняте рішення відображається на власній сторінці заявника веб-порталу СБУ:

щодо відмови у надані дозволу - не пізніше 20-ти днів з дати реєстрації відповідної заяви;

щодо припинення (скасування) дозволу - не пізніше 10-х робочих днів з дати прийняття рішення.

Відповідно до бажання заявника інформація про прийняте рішення може надсилатись на електронну адресу, зазначену у заяві.

В інформації про відмову у надані дозволу або припинення (скасування) зазначається номер заяви на видачу дозволу, дата прийняття відповідного рішення, назва КГ, керівник якої підписав таке рішення.

Особам, яким надано допуск та доступ до державної таємниці, за наявності підстав для відвідування тимчасово неконтрольованих територій, визначених
у п. 7.1 Тимчасового порядку, одноразовий дозвіл фізичній особі може бути надано рішенням керівника КЦ на підставі клопотання керівника відповідного державного органу або органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, в якому такій особі надано допуск та доступ до державної таємниці.

7.11 У разі ескалації військового конфлікту або обмежень руху в межах транспортного коридору у певному ОТУ особа, за наявності дозволу на перетин лінії зіткнення у зазначеному ОТУ, має право перетнути лінію розмежування в іншому оперативно-тактичному угрупуванні.

7.12 Заява, інші документи, копії та інформація, яка була надана особами для отримання дозволу на перетин лінії зіткнення представникам КЦ та КГ, обробляється з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних". Доступ до вказаної інформації та документів надається лише особам, яким це необхідно у зв’язку із здійсненням службових повноважень.

КЦ та, КГ вживають заходів щодо захисту персональних даних від випадкових втрат або знищення, від незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних.

7.13. Особа, яку змусили або яка самостійно покинула своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, масових проявів насильства, масових порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру, за відсутності у такої особи підстав та документів, визначених пунктом 5.1 цього Тимчасового порядку, перетинає лінію зіткнення за рішенням керівника КЦ без отримання дозволу фізичній особі.

У разі явної загрози життю та здоров’ю людини для перетину лінії зіткнення дозвіл не вимагається.

VIII. Перехідні положення

8.1 Вказаний Тимчасовий порядок набуває чинності з моменту його затвердження та оприлюднення на офіційних веб-сайтах ДФСУ, ДПСУ та СБУ.

8.2 Здійснювати перепускний режим на КПВВ у межах Донецької та Луганської областей згідно вимог цього Тимчасового порядку з моменту його оприлюднення.

 

Начальник штабу – перший заступник керівника Антитерористичної операції

на території Донецької та Луганської областей

генерал-майор                                                                                      А.Т. КОВАЛЬЧУК

 

Документи

 Додатки 1-6.docx

Популярні розділи та сервіси