Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Одеського прикордонного загону “ Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті контролю через державний кордон України для міжнародного морського вантажного сполуче

НАЗАД
06 сiчня 2015 12:05

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту наказу Одеського прикордонного загону “ Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті контролю через державний кордон України для міжнародного морського вантажного сполучення “Визирка”

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

 

Проект наказу Одеського прикордонного загону “ Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті контролю через державний кордон України для міжнародного морського вантажного сполучення “Визирка”  (далі – проект Наказу), розроблений відділом прикордонного контролю штабу Одеського прикордонного загону.

На території товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями “Трансінвестсервіс” (далі – підприємство “Трансінвестсервіс”) згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 року № 591–р “Про відкриття пункту контролю через державний кордон “Визирка” відкритий пункт контролю через державний кордон України для міжнародного морського вантажного сполучення “Визирка” (далі – пункт контролю). У відповідності із пункту 18 Положення про пункти пропуску  через  державний кордон та пункти контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 751, порядок взаємодії контрольних органів і служб, загальний порядок та послідовність проведення всіх видів контролю в пункті контролю визначаються технологічною схемою пропуску осіб, транспортних  засобів та вантажів через державний кордон, яка затверджується окремо для кожного пункту пропуску (контролю) відповідно до статті 25 Закону України “Про прикордонний контроль”.

Таким чином, наявність Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті контролю через державний кордон України для міжнародного морського вантажного сполучення “Визирка” (далі – Технологічна схема) є умовою для пропуску в пункті контролю через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів. Крім того, ця Технологічна схема може забезпечити порядок взаємодії контрольних органів і служб, загальний порядок та послідовність проведення всіх видів контролю в пункті контролю, координацію дій посадових осіб Державної прикордонної служби України тільки за умови, якщо будуть виконані вимоги пункту 6 Порядку здійснення координації діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань додержання режимів на державному кордоні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 1999 року № 48.

Однак, на даний час Технологічна схема пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті контролю через державний кордон України для міжнародного морського вантажного сполучення “Визирка”, відповідно до статті 25 Закону України “Про прикордонний контроль” не затверджена.

Враховуючи зазначене та відповідно до частини другої статті 25 Закону України “Про прикордонний контроль”, пункту 19 Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 751, було підготовлено проект наказу Одеського прикордонного загону “Про затвердження Технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів у пункті контролю через державний кордон України для міжнародного морського вантажного сполучення “Визирка”.

 

 

 

 

2. Визначення цілей державного регулювання

 

Метою державного регулювання є затвердження:

порядку та послідовності проведення всіх видів контролю під час пропуску в пункті контролю через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів;

порядку взаємодії контрольних органів та служб під час пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів.

 

3. Визначення та оцінка прийнятних альтернативних способів досягнення цілей, аргументація переваг обраного способу

 

Існує два альтернативні способи вирішення проблеми: перший – не прийняття цього проекту регуляторного акта, що залишає невирішеним питання визначення порядку взаємодії контрольних органів і служб, порядку та послідовності проведення всіх видів контролю в пункті контролю “Визирка”, порушує вимоги визначені частиною 2 статті 25 Закону України “Про прикордонний контроль” та пунктом 18 Положення про пункти пропуску  через  державний кордон та пункти контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 751; другий – прийняття нормативно – правового акту, що забезпечить встановлення єдиних вимог до порядку та послідовності проведення всіх видів контролю під час пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів в пункті контролю через державний кордон України “Визирка”, взаємодію контрольних органів та служб при проведенні контрольних операцій і  виконання принципів державної регуляторної політики.

 

4. Опис механізмів і заходів, які пропонуються для розв’язання проблем

 

Механізмом, який забезпечить розв’язання зазначеної проблеми, є прийняття регуляторного акта, що дозволить встановити єдині вимоги до порядку та послідовності проведення всіх видів контролю під час пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів в пункті контролю через державний кордон України “Визирка”, взаємодію контрольних органів та служб при проведенні контрольних операцій і відповідатиме вимогам законодавства України з прикордонних та митних питань.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Прийняття регуляторного акта дозволить ефективно координувати діяльність державних органів, що здійснюють різні види контролю у пункті контролю “Визирка”, та організовувати взаємодію під час перетинання державного кордону особами, транспортними засобами і переміщення через  нього вантажів.

 

Негативного впливу зовнішніх факторів на виконання вимог регуляторного акта не очікується.

 

Проект регуляторного акту пройшов обговорення у структурних підрозділах державних органів, що здійснюють різні види контролю у пункті контролю “Визирка”, та у підприємстві “Трансінвестсервіс”. Проект акту погоджений із керівниками територіальних органів виконавчої влади, на які відповідно до законодавства України покладено здійснення санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного контролю. Виходячи з практики запровадження аналогічних регуляторних актів у пунктах пропуску, які функціонують в зоні відповідальності Одеського прикордонного загону, вимоги акту будуть виконуватися всіма співробітниками державних органів, що здійснюють різні види контролю у пункті контролю “Визирка”, та у підприємстві “Трансінвестсервіс” у повному обсязі.

 

Механізм компенсації можливої шкоди не розроблявся, оскільки настання будь-яких негативних наслідків за результатами прийняття регуляторного акта не очікується. Регуляторний акт не може бути застосований щодо впровадження будь-яких заборон чи обмежень у перетинанні державного кордону особами, транспортними засобами і переміщення через  нього вантажів, виходячи із призначення регуляторного акт, визначеного частиною першою статті 25 Закону України “Про прикордонний контроль”. 

 

Контроль та нагляд за додержанням вимог акта здійснюватиме:

 

старший зміни прикордонних нарядів відділу прикордонної служби “Південний” (старший прикордонних нарядів у пункті пропуску) – протягом всього періоду несення служби, у відповідності із рішенням начальника відділу на здійснення оперативно-службової діяльності;

 

начальник відділу прикордонної служби “Південний” – щомісяця, у відповідності календарним планом оперативно-службової діяльності відділу;

 

відділ прикордонного контролю штабу Одеського прикордонного загону ­– відповідно до закріплених функцій та у межах повноважень на постійній основі.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття акту із застосуванням методу аналізу вигод та витрат.

 

Прийняття та впровадження цього регуляторного акта не спричинить негативних наслідків та додаткових витрат з Державного бюджету.

 

Об’єкт впливу

Витрати

Вигоди

Держава

Витрат не передбачено

Реалізація положень Митного кодексу України, Законів України “Про державний кордон” та “Про прикордонний контроль”, інших нормативно правових актів України щодо порядку та правил пропуску через державний кордон України осіб, транспортних засобів та вантажів сприятиме протидії незаконному перетинанню державного кордону України особами, транспортними засобами (вантажами) та виконанню вимог Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974 року, Міжнародного кодексу з охорони суден і портових засобів щодо забезпечення заходів з безпеки мореплавства

Громадяни

Витрат не передбачено

Забезпечення законності та відкритості  під час проведення контрольних операцій, пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон України

Суб’єкти господарювання

Витрат не передбачено

Забезпечення законності та відкритості  під час проведення контрольних операцій, пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон України

 

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акту.

 

Передбачається, що регуляторний акт набере чинності відповідно до законодавства України. При цьому термін дії регуляторного акта – постійно.

Зміна терміну дії можлива у разі зміни правових актів, що регулюють порушені питання.

 

8. Визначення показників результативності акту.

 

Найменування показника

Розмір показника

Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта

 

Не передбачається

 

 

Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

Регуляторний акт поширюється

на суб'єктів господарювання та/або

фізичних осіб щонайменше:

на 12 суб’єктів господарювання,

діяльність яких пов’язана забезпеченням

суден, проведення завантажувальних

(розвантажувальних робіт);

на 3500 осіб та на 150 морських

суден закордонного плавання

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта

 

Не передбачається

 

Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб із основних положень акта – високий, оскільки проект акта оприлюднений на офіційному сайті Державної прикордонної служби України (www.dpsu.gov.ua)  у рубриці “Регуляторні акти”.

 

Додатковими показниками результативності акта є: кількість звернень громадян та суб’єктів господарювання, а також зауваження та пропозиції щодо якості організації та здійснення оформлення суден та вантажу у прикордонному та митному відношенні, дотримання часових проміжків проведення контрольних операцій.

 

9. Заходи, за допомогою яких здійснюється відстеження результативності акта.

 

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься відділом прикордонної служби “Південний” та відділом прикордонного контролю штабу Одеського прикордонного загону шляхом:

аналізу статистичних даних – узагальнених наявних статистичних даних щодо пропускних операцій в пункті контролю; виконання доручень правоохоронних органів; заборони в’їзду іноземцям та особам без громадянства; відвідування пункту контролю співробітниками правоохоронних органів та іншими службовими особами;

аналізу звернень осіб, які перетинають державний кордон в пункті контролю, до керівного складу органів управління або на телефон служби “Довіра” про дії персоналу відділу прикордонної служби, які не відповідають вимогам нормативно – правових актів України;  результатів опитування осіб, які перетнули державний кордон в пункті контролю; результати моніторингу громадської думки.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання ним чинності, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом, шляхом проведення ґрунтовного аналізу виконання додаткових режимних правил у зонах прикордонного контролю пункту контролю “Визирка” особами та суб’єктами господарювання, транспортні засоби та вантажі яких перетинають державний кордон України, особами, працівниками підприємств, співробітниками контрольних органів, служб, посадовими особами правоохоронних органів та інших органів влади, які виконують свої посадові (службові) обов’язки в зонах прикордонного контролю пункту контролю, та порівняння даних з відповідними показниками минулих років.

Періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта планується здійснювати раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту.

 

 

Начальник Одеського

прикордонного загону                                      А.М. Ігнатьєв

Популярні розділи та сервіси