Аналіз регуляторного впливу проєкту постановик Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1147»

НАЗАД
19 травня 2023 10:36

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1147»

I. Визначення проблеми

Відповідно до статті 22 Закону України «Про державний кордон України» з метою забезпечення на державному кордоні України належного порядку Кабінетом Міністрів України встановлюється прикордонна смуга, а також можуть установлюватися контрольовані прикордонні райони.

Прикордонна смуга встановлюється безпосередньо вздовж державного кордону України на його сухопутних ділянках або вздовж берегів прикордонних річок, озер та інших водойм з урахуванням особливостей місцевості та умов, що визначаються Кабінетом Міністрів України. До прикордонної смуги не включаються населені пункти і місця масового відпочинку населення.

У межах прикордонної смуги з метою забезпечення національної безпеки і оборони, дотримання режиму державного кордону військовим частинам Державної прикордонної служби України для будівництва, облаштування та утримання інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій надаються в постійне користування земельні ділянки шириною 30-50 метрів уздовж лінії державного кордону на суші, по берегу української частини прикордонної річки, озера або іншої водойми, а вздовж лінії державного кордону України з Російською Федерацією і Республікою Білорусь – шириною до 2 кілометрів. У цих межах Кабінетом Міністрів України встановлюється спеціальний прикордонний режим щодо заборони вільного в’їзду, перебування, проживання, пересування осіб і провадження робіт, не пов’язаних з обороною чи охороною державного кордону України.

Пунктами 1 і 3 постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1147 «Про прикордонний режим» установлено вздовж державного кордону на його сухопутних ділянках і вздовж берегів прикордонних річок, озер та інших водойм прикордонну смугу завширшки 5 кілометрів від лінії державного кордону, де встановлюється прикордонний режим, та затверджено Положення про прикордонний режим, яким встановлено систему режимних заходів у прикордонній смузі, які регламентують відповідно до законодавства правила в’їзду, перебування, проживання, пересування громадян України та інших осіб, провадження робіт тощо.

Законом України від 24.02.2023 № 2952-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту державного кордону України» статтю 24 Закону України «Про державний кордон України» викладено в новій редакції, яка відповідно до пункту 1 розділу ІІ «Прикінцеві положення» набирає чинності з 23 вересня 2023 року.

Зокрема, частиною першою статті 24 Закону України «Про державний кордон України» (в редакції Закону України від 24.02.2023 № 2952-ІХ) визначено, що дозвіл на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу надає і здійснює у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку відповідний орган Державної прикордонної служби України.

Враховуючи зазначене, з метою врегулювання питань порядку надання дозволу на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу виникає потреба внесення відповідних змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1147 «Про прикордонний режим», а саме:

встановлення спеціального прикордонного режиму та заборони вільного в’їзду, перебування, проживання, пересування осіб і провадження робіт, не пов’язаних з обороною чи охороною державного кордону України в межах земельних ділянок, які надано в постійне користування військовим частинам Державної прикордонної служби України для будівництва, облаштування та утримання інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій;

врегулювання порядку надання відповідним органом Державної прикордонної служби України дозволу на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу.

У зв’язку із зазначеним, Адміністрацією Держприкордонслужби розроблено проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1147» (далі – регуляторний акт).

Питання надання відповідним органом Державної прикордонної служби України дозволу на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу потенційно може мати вплив на всі верстви населення та суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність в межах прикордонної смуги, зокрема основними групами (підгрупами), на які проблема справляє вплив є:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

-

Держава

+

-

Суб’єкти господарювання

+

-

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

-

Врегулювання зазначених проблемних питань не може бути здійснено за допомогою діючих актів, оскільки за результатами обстеження існуючої нормативно-правової бази встановлено, що регуляторних актів з порушеного питання не приймалося, тому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів.

 

II. Цілі державного регулювання

Ціль прийняття регуляторного акта – встановити єдині правила та механізм надання відповідним органом Державної прикордонної служби дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу з метою реалізації статті 24 Закону України «Про державний кордон України».

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

Визначення альтернативних способів досягнення цілей здійснювалося за результатами: моніторингу громадської думки (проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1147» розміщено на офіційному веб-сайті Державної прикордонної служби України), обговорення громадською радою при Адміністрації Держприкордонслужби, практичної роботи в підрозділах охорони державного кордону, проведення консультацій (круглих столів, нарад, робочих зустрічей тощо), з суб’єктами господарювання, що здійснюють свою діяльність в межах прикордонної смуги, вивчення досвіду країн Європейського Союзу тощо.

Альтернатива

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Залишення існуючої нормативно-правової бази без змін призведе до невиконання вимог статті 24 Закону України «Про державний кордон України» (в редакції Закону України від 24.02.2023 № 2952-ІХ) та загострення існуючої проблеми в частині додаткового навантаження на прикордонні підрозділи у вигляді збільшення їх щорічних витрат (ПММ, амортизація техніки та озброєння, збільшення кількості особового складу, залученого для реагування на можливі порушення прикордонного режиму у прикордонній смузі, контролю за його дотриманням і, як наслідок, перевищення їх службового часу) від 10 до 15%, оскільки в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу без отриманого дозволу матиме наслідком здійснення заходів реагування щодо порушників вимог Закону

Альтернатива 2

 

Внесення змін до нормативно-правового акта дозволить виконати вимоги статті 24 Закону України «Про державний кордон України» (в редакції Закону України від 24.02.2023 № 2952-ІХ) та встановити єдині правила та механізм надання відповідним органом Державної прикордонної служби дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу з метою забезпечення завчасного реагування на можливі порушення прикордонного режиму особами та суб’єктами господарювання під час перебування або при провадженні тих чи інших робіт у прикордонній смузі, що, в свою чергу, дасть змогу зменшити витрати органів Державної прикордонної служби України та дозволить спрямувати їх на інші потреби вдосконалення службової діяльності, а для осіб і суб’єктів господарювання – створить умови для здійснення діяльності у прикордонній смузі відповідно до вимог, встановлених законодавством

 

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

2.1. Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

 

Не забезпечить виконання вимог статті 24 Закону України «Про державний кордон України» (в редакції Закону України від 24.02.2023 № 2952-ІХ).

Витрати ресурсів органів Державної прикордонної служби України, пов’язані із реагуванням на можливі порушення прикордонного режиму у прикордонній смузі внаслідок відсутності єдиних правил та механізму надання відповідним органом Державної прикордонної служби дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу, щорічно будуть зростати на 10-15% (витрати ПММ, амортизація техніки та озброєння, збільшення кількості особового складу, залученого для реагування на можливі порушення прикордонного режиму у прикордонній смузі, контролю за його дотриманням і, як наслідок, перевищення їх службового часу).

1) Протягом 2021 року за незаконне перетинання або спробу незаконного перетинання державного кордону поза пунктами пропуску через державний кордон України (ст. 2041 КУпАП) затримано 1815 осіб, за аналогічний період 2022 року – 4188, збільшення у 2,3 рази.*

2) Протягом 2021 року за порушення прикордонного режиму (ст. 202 КУпАП) затримано 2101 особу, за аналогічний період 2022 року – 2955, збільшення на 29%*

Альтернатива 2

Забезпечить виконання вимог статті 24 Закону України «Про державний кордон України» (в редакції Закону України від 24.02.2023 № 2952-ІХ).

Витрати ресурсів органів Державної прикордонної служби, пов’язані із реагуванням на можливі порушення прикордонного режиму у прикордонній смузі, у разі наявності єдиних правил та механізму надання відповідним органом Державної прикордонної служби України дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу залишатимуться на нинішньому рівні

Відсутні

* Джерело отримання інформації: статистичні показники результатів оперативно-службової діяльності Державної прикордонної служби України у 2021-2022 роках.

 

2.2. Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Забезпечення публічної безпеки, створення умов для в’їзду, перебування, проживання, провадження робіт і пропуску у прикордонну смугу відповідно до вимог, встановлених законодавством

Можливі витрати громадян, що пов’язані із отриманням дозволу на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу

 

2.3. Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Припущено, що кількість суб’єктів господарювання, які повинні виконати вимоги регулювання приблизно становить 1956248 одиниць.

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

610

17811

56969

1880858

1956248*

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

1

3

96

100

* Джерело отримання інформації: офіційний веб-сайт Державної служби статистики України (https://www.ukrstat.gov.ua), таблиця «Кількість діючих суб’єктів великого, середнього, малого та мікропідприємництва за видами економічної діяльності у 2021 році».

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні.

Не врегульовано питання надання дозволу на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу.

З набранням чинності норми Закону України від 24.02.2023 № 2952-ІХ (з 23.09.2023) суб’єктам господарювання без відповідного дозволу буде заборонено здійснювати діяльність у межах прикордонної смуги

Альтернатива 2

Забезпечення публічної безпеки, створення умов для в’їзду, перебування, провадження робіт і пропуску у прикордонну смугу відповідно до вимог, встановлених законодавством

Можливі витрати суб’єктів господарювання, що пов’язані із отриманням дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу

 

Витрати

суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

№ з/п

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1.

Приблизна кількість звернень, отриманих від одного суб’єкта господарювання (великого і середнього підприємництва) для отримання дозволу, разів на рік (взято із практики)

1

до 5

2.

Витрати щодо опрацювання та направлення звернення (у паперовій або електронній формі) для отримання дозволу, гривень.

*Часові витрати на підготовку звернення та його відправлення = 0,5 год (на один лист)

1) 0,5 * 40,46 = 20,23 грн

2) 20,23 * 1 = 20,23 грн

20,23 грн

101,15 грн

3.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярське приладдя тощо), гривень.

1) Витрати на канцелярські приладдя: 0,5 грн (на один лист).

2) 0,5 * 1 = 0,5 грн

0,5 грн

2,5 грн

4.

Сумарні витрати одного суб’єкта господарювання на виконання регулювання (вартість регулювання), гривень

20,23+0,5=20,73 грн

20,73 грн

103,65 грн

5.

Кількість суб’єктів господарювання

18421

18421

6.

Загальні витрати суб’єктів господарювання, гривен

381 867,33 грн

1 909 336,65 грн

* Вартість однієї години робочого часу співробітника взято на підставі даних розміру мінімальної заробітної плати визначеної Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», із розрахунку на одного штатного працівника – 40,46 грн.

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат в рік, гривень

Альтернатива 1

Витрати відсутні

Альтернатива 2

20,73 грн у одного суб’єкта

381 867,33 грн у 18421 суб’єкта

 

Витрати

на одного суб’єкта господарювання малого підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 15 травня 2023 року по 15 червня 2023 року.

з/п

Вид консультації

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1.

Публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі, листування тощо)

 

 

2.

Інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо)

 

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 1 937 827 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 56 969 од. та мікропідприємництва 1 880 858 од.;

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 99 %.

3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

з/п

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні

(за наступний рік)

Витрати за

п'ять років

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1.

Приблизна кількість звернень, отриманих від одного суб’єкта господарювання (малого підприємництва), разів на рік (взято із практики)

1

1

до 5

2.

Витрати щодо опрацювання та направлення звернення (у паперовій або електронній формі) для отримання дозволу, гривень.

*Часові витрати на підготовку звернення та його відправлення = 0,5 год (на один лист)

1) 0,5 * 40,46 = 20,23 грн

2) 20,23 * 1 = 20,23 грн

20,23 грн

20,23 грн

101,15 грн

3.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярське приладдя тощо), гривень.

1) Витрати на канцелярські приладдя: 0,5 грн (на один лист).

2) 0,5 * 1 = 0,5 грн

0,5 грн

0,5 грн

2,5 грн

4.

Сумарні витрати одного суб’єкта господарювання на виконання регулювання (вартість регулювання), гривень

20,23+0,5=20,73 грн

20,73 грн

20,73 грн

103,65 грн

6.

Кількість суб’єктів господарювання (малого підприємництва), що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1 937 827

7.

Сумарно, гривень

40 171 153,71

40 171 153,71

200 855 768,55

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

1.

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання, гривень

20,23

2.

Разом, гривень

20,23

3.

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1 937 827

4.

Сумарно, гривень

39 202 240,21

* Вартість однієї години робочого часу співробітника взято на підставі даних розміру мінімальної заробітної плати визначеної Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», із розрахунку на одного штатного працівника – 40,46 грн.

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі

щодо присвоєння відповідного балу

Альтернатива 1

1

Збереження чинного регулювання не дає змоги досягнути мети державного регулювання, визначеної у пункті 2 цього аналізу регуляторного впливу

Альтернатива 2

4

Внесення змін до нормативно-правових актів є найбільш прийнятним та ефективним способом, який дозволить досягти мети державного регулювання та встановити єдині правила та механізм надання відповідним органом Державної прикордонної служби України дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Для держави: відсутні

Для держави: Не забезпечить виконання вимог статті 24 Закону України «Про державний кордон України» (в редакції Закону України від 24.02.2023 № 2952-ІХ).

Витрати ресурсів органів Державної прикордонної служби, пов’язані із реагуванням на можливі порушення та забезпечення дотримання прикордонного режиму у прикордонній смузі внаслідок відсутності єдиних правил та механізму надання відповідним органом Державної прикордонної служби дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу, щорічно будуть зростати на 10-15% (витрати ПММ, амортизація техніки та озброєння, збільшення кількості особового складу, залученого для реагування на можливі порушення прикордонного режиму у прикордонній смузі, контролю за його дотриманням, і, як наслідок, перевищення їх службового часу).

Є найгіршою з альтернатив, оскільки не дає змоги досягнути поставлених цілей державного регулювання та не відповідатиме вимогам діючого законодавства

Для громадян: Відсутні

 

Для громадян: Відсутні.

Не врегульоване питання надання дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу.

З набранням чинності норми Закону України від 24.02.2023 № 2952-ІХ (з 23.09.2023) без відповідного дозволу буде заборонено в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у межах прикордонної смуги.

Для суб’єктів господарювання:

Відсутні.

Для суб’єктів господарювання: Відсутні.

Не врегульовано питання надання дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу.

З набранням чинності норми Закону України від 24.02.2023 № 2952-ІХ (з 23.09.2023) суб’єктам господарювання без відповідного дозволу буде заборонено в’їзд, перебування, провадження робіт і пропуск у межах прикордонної смуги.

Альтернатива 2

Для держави:

Забезпечить виконання вимог статті 24 Закону України «Про державний кордон України» (в редакції Закону України від 24.02.2023 № 2952-ІХ).

Витрати ресурсів органів Державної прикордонної служби, пов’язані із реагуванням на можливі порушення та забезпечення дотримання прикордонного режиму у прикордонній смузі у разі наявності єдиних правил та механізму надання відповідним органом Державної прикордонної служби України дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу практично нівелюються

Для держави:

Реалізація не потребує додаткових витрат з Державного бюджету.

Є найбільш оптимальною серед запропонованих альтернатив, оскільки дає змогу повністю досягнути поставлених цілей державного регулювання та відповідатиме вимогам діючого законодавства.

Для громадян:

Забезпечення публічної безпеки, створення умов для в’їзду, перебування, проживання, провадження робіт і пропуску у прикордонну смугу відповідно до вимог, встановлених законодавством.

Для громадян:

Можливі витрати громадян, що пов’язані із отриманням дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу

Для суб’єктів господарювання:

Забезпечення публічної безпеки, створення умов для в’їзду, перебування, провадження робіт і пропуску у прикордонну смугу відповідно до вимог, встановлених законодавством.

Для суб’єктів господарювання:

Можливі витрати суб’єктів господарювання, що пов’язані із отриманням дозволів на в’їзд, перебування, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Не забезпечує досягнення цілей щодо контролю за дотриманням прикордонного режиму. Проблема продовжує існувати. Може призвести до:

порушень режиму державного кордону з метою переміщення як товарів народного вжитку, так і засобів терору, як цивільних осіб, так і диверсійних груп;

зниження авторитету України на міжнародному рівні, що також може завдати шкоди економічним інтересам держави

Х

Альтернатива 2

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, оскільки дозволить:

забезпечити виконання вимог статті 24 Закону України «Про державний кордон України» (в редакції Закону України від 24.02.2023 № 2952-ІХ);

забезпечити публічну безпеку при провадженні тих чи інших робіт у прикордонній смузі;

створити умови для в’їзду, перебування, провадження робіт і пропуску у прикордонну смугу відповідно до вимог, встановлених законодавством;

чітко розуміти права та обов’язки осіб під час перебування у прикордонній смузі;

значно зменшити витрати ресурсів органів Державної прикордонної служби України, пов’язані із реагуванням на можливі порушення та забезпечення дотримання прикордонного режиму у прикордонній смузі

Вплив зовнішніх чинників на дію регуляторного акта у разі його прийняття – відсутній

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання

визначеної проблеми

Механізмом, який забезпечить розв’язання проблем, є прийняття регуляторного акта та фактична реалізація його положень.

Проєктом акта пропонується вдосконалити контроль за дотриманням прикордонного режиму та визначити порядок надання дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу з метою завчасного реагування на можливі порушення прикордонного режиму.

Вдосконалення зазначеного механізму досягається шляхом внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147 «Про прикордонний режим».

Заходами для впровадження регулювання є забезпечення інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення у засобах масової інформації та розміщення на Урядовому порталі.

Адміністрації Держприкордонслужби для впровадження вимог державного регулювання необхідно забезпечити:

1) інформування про вимоги регуляторного акта:

громадськості – шляхом оприлюднення регуляторного акта на своєму офіційному вебсайті;

органів Державної прикордонної служби України – шляхом направлення відповідного регуляторного акта для вивчення та виконання регуляторних вимог;

2) переглянути внутрішні операційні та управлінські процеси для забезпечення виконання вимог регулювання.

Заходи, які необхідно здійснити суб’єктам господарювання:

ознайомитися з вимогами регулювання;

переглянути внутрішні управлінські процеси для забезпечення виконання вимог регулювання.

Суб’єктам господарювання для впровадження вимог регулювання необхідно:

1) ознайомитися з вимогами регулювання (пошук та опрацювання регуляторного акта в мережі Інтернет);

2) організувати виконання вимог регулювання;

3) підготувати зразок звернення для отримання дозволу на провадження робіт у прикордонній смузі;

4) звернутись до відповідного органу Державної прикордонної служби України для отримання дозволу на провадження робіт у прикордонній смузі.

Ризику впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта немає.

Досягнення цілей передбачає також встановлення Міністерством внутрішніх справ України форм рішення про надання/відмову у наданні або визнання дозволу недійсним.

Прийняття проєкту постанови не призведе до неочікуваних результатів і не потребує додаткових витрат з державного бюджету.

Можлива втрата у разі очікуваних наслідків дії акта не прогнозується.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Реалізація регуляторного акта не потребуватиме додаткових бюджетних витрат і ресурсів на адміністрування регулювання органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування.

Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

Відповідно, розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування згідно з додатком 3 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не проводився.

Проведено розрахунок витрат на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва (додаток 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта), додається.

Проведено розрахунок витрат на одного суб’єкта господарювання малого підприємництва (додаток 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта), додається.

Прийняття та оприлюднення проєкту постанови в установленому порядку забезпечить доведення його вимог до суб’єктів господарювання, центральних та місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування.

Ризику впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта немає.

Досягнення цілей передбачає також встановлення Міністерством внутрішніх справ України форм рішення про надання/відмову у наданні або визнання дозволу недійсним.

Прийняття проєкту постанови не приведе до неочікуваних результатів і не потребує додаткових витрат з державного бюджету.

Можлива втрата у разі очікуваних наслідків дії акта не прогнозується.

 

Бюджетні витрати

на адміністрування регулювання для суб'єктів великого і середнього підприємництва

Розрахунок витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання

Державна прикордонна служба України

(назва державного органу)

Процедура регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії * (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб'єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання (за рік), гривень

Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання (при опрацюванні звернення про надання дозволу)

0,5 год

40,46 грн

1

18421

372 656,83

* Вартість однієї години робочого часу співробітника взято на підставі даних розміру мінімальної заробітної плати визначеної Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», із розрахунку на одного штатного працівника – 40,46 грн.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії цього регуляторного акта запропоновано встановити на необмежений термін, оскільки дія положень постанови Кабінету Міністрів України за часом не обмежена. Зміна терміну дії акта можлива в разі зміни правових актів, на вимогах яких базується проєкт.

Термін набрання чинності регуляторним актом – відповідно до законодавства після його офіційного опублікування, але не раніше набрання чинності змінами до статті 24 Закону України «Про державний кордон України», внесеними  Законом України від 24.02.2023 № 2952-ІХ  (не раніше 23 вересня 2023 року).

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:

1) Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта – 1956248.

2) Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних із дією акта – не передбачається.

3) Розмір коштів і час, що витрачатимуть суб’єкти господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта – низький. Сумарні витрати одного суб’єкта господарювання для отримання дозволу на проведення робіт – 20,73 грн: коштів – 0,5 грн; часу – 0,5 год (20,23 грн).

4) Кількість звернень, поданих суб’єктами господарювання з метою отримання дозволу для проведення робіт у прикордонній смузі.

5) Кількість виданих дозволів на проведення робіт у прикордонній смузі.

6) Кількість відмов у наданні дозволу на проведення робіт у прикордонній смузі.

7) Кількість дозволів на проведення робіт у прикордонній смузі, визнаних недійсними.

8) Кількість осіб, притягнених до юридичної відповідальності за вчинення правопорушення за відсутності дозволу на проведення робіт у прикордонній смузі.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень регуляторного акта – високий, оскільки повідомлення про оприлюднення, проєкт постанови та аналіз регуляторного впливу акта розміщено на офіційному веб-сайті Державної прикордонної служби України (http://www.dpsu.gov.ua) у розділі «Регуляторні акти».

Після прийняття регуляторного акта він буде опублікований у встановленому законодавством порядку та розміщений на офіційному вебпорталі Верховної Ради України.

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності дії регуляторного акта здійснюватиметься Адміністрацією Держприкордонслужби.

Відстеження результативності дії регуляторного акта будуть проводитись шляхом аналізу статистичних показників на основі інформації щодо кількості звернень, поданих суб’єктами господарювання з метою отримання дозволу для проведення робіт у прикордонній смузі, виданих дозволів на проведення робіт у прикордонній смузі, відмов у наданні та визнаних недійсними таких дозволів, а також кількості осіб, притягнених до юридичної відповідальності за вчинення правопорушення за відсутності дозволу на проведення робіт у прикордонній смузі.

Базове відстеження результативності дії регуляторного акта здійснюватиметься після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності зазначеного акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься через рік з дня набрання ним чинності.

Періодичні відстеження результативності здійснюватимуться раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Популярні розділи та сервіси